FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Czy normalny, zdrowy byk... ;-)
Autor Wiadomość
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-02-2014, 19:04   

pietrek napisał/a:
...spróbujcie połączyć SPOTA modernizowanego w Nowym Sączu z tym z Mińska Mazowieckiego...


Potwierdzam, różne cuda się działy, a niby ta sama dokumentacja... :mrgreen:
 
 
PatrykPKP 
super user
Dyżurny Ruchu


Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 138
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2014, 09:45   

Witam
Wczoraj i dzisiaj miałem taki dziwny przypadek, nastawnik na pozycji prędkość nie rośnie a na prędkościomierzu wzrasta.
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 09-02-2014, 10:30   

PatrykPKP napisał/a:
Witam
Wczoraj i dzisiaj miałem taki dziwny przypadek, nastawnik na pozycji prędkość nie rośnie a na prędkościomierzu wzrasta.
[url=http://s21.postimg.o...000.jpg]Obrazek[/url]


To się nazywa poślizg :P W takim wypadku nastawnik dajemy na zero i naciskamy guzik przeciwpoślizgowy (który znajduje się pod lampką poślizgu) i czekamy aż prędkość kół, którą wskazuje prędkościomierz zrówna się z prędkością rzeczywistą, a lampka poślizgu zgaśnie. Wtedy można z powrotem dać nastawnik na pozycję. O ile pamiętam, przy pogodzie "deszcz" siła przyczepna to 350kN, a przy "burzy" 300kN - jak tę wartość przekroczymy to mamy poślizg.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
PatrykPKP 
super user
Dyżurny Ruchu


Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 138
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2014, 10:48   

Ok dzięki za odpowedź
 
 
 
pekap777
user



Wiek: 27
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: WWL
Wysłany: 09-02-2014, 18:37   

Kabina świetna, ale mam znalazłem kilka błędów. Między innymi podczas jazdy z kabiny B, podczas przyspieszania kamera zachowuje się tak jakbym hamował i odwrotnie. Jest też problem z baterią, gdy załączmy baterie to aby wyłączyć brzęczyk i SHP, dźwignia nawrotnika musi być na pozycji innej niż 0, w symku można na każdej zbić brzęczyk.
_________________
TS10 build 49933
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2014, 18:41   

pekap777 napisał/a:
Jest też problem z baterią, gdy załączmy baterie to aby wyłączyć brzęczyk i SHP, dźwignia nawrotnika musi być na pozycji innej niż 0, w symku można na każdej zbić brzęczyk.


masz racje. jest tu błąd i to poważny. bo przed przestawieniem NASTAWNIKA KIERUNKU powinno się włożyć klucz CKS i przekręcić go o 90 stopni w prawo
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
pekap777
user



Wiek: 27
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: WWL
Wysłany: 09-02-2014, 18:45   

Też prawda, to jest klucz do rozrządu. Można też pokusić się o opcję wyciągnięcia klucza, oraz braku możliwości załączenia WS z kabiny w której nie ma klucza, ponieważ zależności na to nie pozwolą, aczkolwiek zostawiam to w gestii twórcy kabiny.

Edit: Wiem że w kabinie jeszcze znajduje się odłącznik przetwornic, tylko nie pamiętam w której. W czwartek mogę dostarczyć materiał na ten przełącznik jeśli jest potrzebny.
_________________
TS10 build 49933
Ostatnio zmieniony przez pekap777 09-02-2014, 18:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2014, 19:01   

pekap777 napisał/a:
Można też pokusić się o opcję wyciągnięcia klucza, oraz braku możliwości załączenia WS z kabiny w której nie ma klucza, ponieważ zależności na to nie pozwolą, aczkolwiek zostawiam to w gestii twórcy kabiny.


_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 09-02-2014, 19:55   

Jeżeli chodzi o zależność możliwości zbicia czuwaka od nastawnika kierunkowego, to już jest zrobiona. Odwrotne wychylenia kamery też poprawiłem.

Co do klucza CKS, to jego obsługę zostawiam go sobie na etap, gdy będę miał zrobione całe wnętrze jak w ET21 czy fiacie z całkowicie autonomicznymi kabinami - bo obecnie po prostu w zależności od orientacji zmieniam tylko model haslera, ale kabina jest póki co jedna.

PS - pytanie do tych, którym źle działa podświetlenie przyrządów - na jakiej wersji Trainza to się dzieje?
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 09-02-2014, 19:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
pekap777
user



Wiek: 27
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: WWL
Wysłany: 09-02-2014, 20:18   

zolwik napisał/a:
pekap777 napisał/a:
Można też pokusić się o opcję wyciągnięcia klucza, oraz braku możliwości załączenia WS z kabiny w której nie ma klucza, ponieważ zależności na to nie pozwolą, aczkolwiek zostawiam to w gestii twórcy kabiny.


[url=http://s10.postimg.o...age.jpg]Obrazek[/url]


Heh, napisałem tak aby mój post nie brzmiał jak rozkaz do wykonania mojej zachcianki, ale dzięki za mema :)
_________________
TS10 build 49933
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 09-02-2014, 23:00   

Dobra, zrobiłem CKS. Ale ponieważ na razie jest tylko jedna kabina, to jedyną jego funkcją jest bycie dodatkową przeszkadzajką przy uruchamianiu maszyny ;-) . Bez załączonego CKS nieaktywne są nastawniki (główny, kierunkowy i bocznikowania), sterowanie WS-em, przetwornicami i sprężarkami.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 932
Skąd: E Ł K
Wysłany: 11-02-2014, 14:20   

Cytat:
masz racje. jest tu błąd i to poważny. bo przed przestawieniem NASTAWNIKA KIERUNKU powinno się włożyć klucz CKS i przekręcić go o 90 stopni w prawo


Nie do końca. Gdyńskie lokomotywy miały zawsze "zwarte" CKSy, Zarówno n a siódemkach jak i helmutach. Ten pounkt uruchamiania pojazdów nie istnieje. Po prostu z obu kabin po załączeniu baterii mamy pełne sterowane. Można podnieść kija z A, a przetwornice włączyć z B itp itd.
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 11-02-2014, 15:03   

Gryszaq napisał/a:
Cytat:
masz racje. jest tu błąd i to poważny. bo przed przestawieniem NASTAWNIKA KIERUNKU powinno się włożyć klucz CKS i przekręcić go o 90 stopni w prawo


Nie do końca. Gdyńskie lokomotywy miały zawsze "zwarte" CKSy, Zarówno n a siódemkach jak i helmutach. Ten pounkt uruchamiania pojazdów nie istnieje. Po prostu z obu kabin po załączeniu baterii mamy pełne sterowane. Można podnieść kija z A, a przetwornice włączyć z B itp itd.


No, ale po co będziemy się w grze pozbawiać zabawy ;-) W każdym razie CKS już zaimplementowany :D
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 11-02-2014, 15:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
EU 04
zaawansowany



Pomógł: 58 razy
Wiek: 75
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 934
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 11-02-2014, 15:40   

Cytat:
Nie do końca. Gdyńskie lokomotywy miały zawsze "zwarte" CKSy, Zarówno n a siódemkach jak i helmutach. Ten pounkt uruchamiania pojazdów nie istnieje. Po prostu z obu kabin po załączeniu baterii mamy pełne sterowane. Można podnieść kija z A, a przetwornice włączyć z B itp itd.

Z tym CKS takie sztuczki ze zwieraniem CKS to można robić jak pantografy są sterowane impulsowo. Po podniesieniu pantografu z kabiny "A" możesz jechać z kabiny "B" ale w razie jakiejś usterki na sieci nie opuścisz pantografów.
CKS zabezpieczał właśnie takie przypadki.
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 932
Skąd: E Ł K
Wysłany: 12-02-2014, 14:34   

W zasadzie to też tak nie jest do końca, bo z tego, co wiem z praktyki, cks dotyczy tylko sterowania heblami i przyciskami na pulpicie. Sterowanie silnikami, czyli literalnie kręcenie kołem jest "dostępne" z obu kabin. A jeśli kije są podnoszone impulsowo, również impulsowo można je opuścić tylko z kabiny z włączonym CKSem. Czyli:

CKS załączony w A - tylko w A można podnieść kije, zamknąć WSa, włączyć przetwornice, sprężarki. ALE nawet z CKSem a kabinie A, po przejściu do kabiny B bez opuszczania kijów będziemy mieli sterowanie. Pomocne podczas szybkich i krótkich manewrów samą lokomotywą.

Za to warto wiedzieć o tym, że jednym z szeregu zabezpieczeń załączenia WS są właśnie CKSy (podkreślam - jeśli nie są zwarte na stałe). Musi być załączony jeden z dwóch. Jeśli będą włączone w obu kabinach, nie będzie możliwości zamknięcia WSa.

Przypomniała mi się usterka z życia, z EP07. Gdyby miała miejsce na innej lokomotywie niż gdyńska - w domyśle ze zwartym rozrządem, pociąg by stał. Otóż doszło do zacięcia się wyłącznika ciśnieniowego sprężarki - trzeba było hebelkiem w szafie NN go wyłączyć w ogóle i uważnie sterować ręcznie. Nigdy nie można być pewnym stanu zaworów bezpieczeństwa - mogą się po prostu na amen zaciąć i z pompowania powietrza qpa. Zatem należy tak sterować aby utrzymać ciśnienie około 6-9 atmosfer w ZG. I wszystko byłoby fajnie gdyby nie uszkodzenie hebelka od sprężarek w kabinie prowadzącej (załóżmy, że A). Szczęście, że maszynista miał przy sobie mnie jako pomocnika. Co to oznaczało? W przypadku uszkodzenia sterowania sprężarek z pulpitu, jadąc w pojedynkę, można spróbować AWARYJNIE podeprzeć przekaźnik pomocniczy przekaźnika pomocniczego PT5, czyli PPT5. Przekaźnik PT5 służy zablokowaniu na czas rozruchu sprężarki, przekaźnika nadmiarowego, gdyż przy starcie jest na tyle duży prąd,aby wyzwolić od razu nadmiarowy. W tym momencie przez sekundę (lub coś koło tego) stycznik sprężarki dostaje sterowanie bezpośrednio przez PPT5, po chwili otwiera się i sprężarką steruje dalej szereg przełączników w postaci np - hebelka sprężarki na pulpicie, odłączników sprężarek w maszynowni itd. Jeśli w którymś z powyższych punktów (których jest więcej) nastąpi przerwa, lub np uszkodzenie przekaźnika nadmiarowego, można jeszcze raz podkreślam awaryjnie włożyć papier w PPT5 i podawać sterowanie bezpośrednio. Wadą takiego rozwiązania jest to, że sprężarki nie mają ochrony przekaźników nadmiarowych, dlatego to jest ostateczna deska ratunku. Ale... zdechnąć na sprężarki to wstyd i czasem trzeba się ratować, żeby choć zjechać ze szlaku.
...tylko że takie rozwiązanie ma jedynie sens w przypadku gdy sprawny jest wyłącznik ciśnieniowy i będzie kontrolował ciśnienie. Inaczej sprężarka będzie pracować nieprzerwanie. A ten już był odłączony. Zatem moja rola sprowadziła się do upewnienia się, że hebelek w tylnej kabinie działa. Działał. I resztę służby spędziłem z tyłu, pilnując ciśnienia w ZG. Gdyby lokomotywa miała CKSy, nie byłoby takiej możliwości. No chyba, że maszynista "podniósłby" maszynę z tyłu i jechał z przodu (co jak napisałem wyżej, jest jak najbardziej możliwe), ale nikt nie zaryzykowałby jechać w ciemno bez możliwości opuszczenia pantografu w każdej chwili.
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
Ostatnio zmieniony przez Gryszaq 12-02-2014, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
EU 04
zaawansowany



Pomógł: 58 razy
Wiek: 75
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 934
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 12-02-2014, 15:24   

Rozpisujesz się tu o usterkach i mylisz różne pojęcia. Tu była mowa o CKS a ty wypisujesz o sprężarkach.
Piszesz:
"Otóż doszło do zacięcia się wyłącznika ciśnieniowego sprężarki - trzeba było hebelkiem w szafie NN go wyłączyć w ogóle i uważnie sterować ręcznie"

Otóż pominięcie ciśnieniowego sprężarki odbywa się wyłącznikiem umieszczonym nie w szafie NN ale pod pulpitem w kabinie "B" obok przełącznika wyboru ładowania baterii.

Jak chcesz popisywać się umiejętnością usuwania usterek to wyrażaj się fachowo CKS nic nie zwiera jak to napisałeś:
" w domyśle ze zwartym rozrządem"
tylko załącza lub wyłącza niektóre obwody. Czy widziałeś kiedyś jak wygląda CKS.
To jest zwykły wyłącznik pakietowy taki sam jak do włączania np. świateł w korytarzu, czy przełącznik zmiany siły hamowania tylko on na swoim "bolcu" ma zamontowane ok 15 łączników warstwowych zaprogramowanych tak że podczas załączania CKS część styków się zwiera a część rozwiera.

To jeszcze tak z ciekawości napiszę jak to było na lok EU04. Jeżeli miałeś podniesione pantografy z kabiny "A" a jechałeś z kabiny "B" i przy zacięciu się wału kułakowego (nie chciał zejść do "0") nie było możliwości wyłączenia silników trakcyjnych ani opuszczenia pantografów. Paru maszynistów przewiozło się na tym i "skasowali" wagony w składzie pociągu podczas dojeżdżania do składu.
Ostatnio zmieniony przez EU 04 12-02-2014, 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 932
Skąd: E Ł K
Wysłany: 12-02-2014, 17:48   

Cytat:
Rozpisujesz się tu o usterkach i mylisz różne pojęcia. Tu była mowa o CKS a ty wypisujesz o sprężarkach.


Nie mylę pojęć. U nas mówi się potocznie "zwarte CKSy" na lokomotywy w których gniazda CKSów są w ogóle zablokowane, a po włączeniu baterii jest pełne sterowanie.. wszystkim w kabinach A i B. I rozpisałem się o sprężarce, bo w powyższym wypadku fakt, że, jak to piszę po swojemu "CKSy były zwarte" - nie wiem, co dokładnie robi z tym warsztat - był bardzo znaczący dla nie-położenia pociągu.


Cytat:
Otóż pominięcie ciśnieniowego sprężarki odbywa się wyłącznikiem umieszczonym nie w szafie NN ale pod pulpitem w kabinie "B" obok przełącznika wyboru ładowania baterii.


Otóż kolego złoty nie tylko. Owszem, jak to się u nas mówi, w "małym schowku", w kabinie B, na siódemkach ze starym rozrządem są dwa wielkie pakieciaki. Jeden do wyboru ładowania przetwornicy A lub B, drugi do pominięcia wyłącznika ciśnieniowego sprężarki. Ale na siódemkach o "nowym" rozrządzie, czyli wszystkich budyniach, siódemkach o numerach 300+ oraz niektórych niższych, w których ów rozrząd jest przerobiony, przełącznik WDC jest zaplombowanym hebelkiem i znajduje się przy przekaźniku nadmiarowym sprężarek. A do wyboru ładowania przetwornic służy dźwigienka w szafce.. chyba B. Nie przełącznik, tylko chamska dźwignia z nożami. Z kolei w szafce A (czego również nie ma na starej wersji) znajdują się 4 noże do odłączania pojedynczych wentylatorów oporów. Jeśli nie wierzysz, przy najbliższej okazji zrobię zdjęcia każdego z tych "sterowników".

Cytat:
Jak chcesz popisywać się umiejętnością usuwania usterek to wyrażaj się fachowo CKS nic nie zwiera jak to napisałeś:
" w domyśle ze zwartym rozrządem"


Oczywiście, że to jest myśl skrótowa. W końcu na działąjącym gnieździe CKS znajdują się litery O i Z. W domyśle,
Cytat:
w skrócie
ja mówię "Otwarty", "Zwarty", czy "Załączony", czy też "Zamknięty". Najbardziej powszechnie się używa pierwszego - "zewrzyj CKSa", "załącz CKSa". To tylko skróty myślowe. Tak w zasadzie to i tak mało mnie interesuje jak to działa w bardzo drobnych szczegółach. W końcu jak mi się rozłoży w trasie, nie będę go naprawiał..
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
 
 
pekap777
user



Wiek: 27
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: WWL
Wysłany: 15-02-2014, 18:39   

Nie wiem czy będzie potrzebne, ale dodaję zdjęcie przetwornicy typu MG 91 H stosowanej na ET22, EU06, EU07, ET41 i EP08.

https://www.dropbox.com/s...l4a70/MG91H.JPG
_________________
TS10 build 49933
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-02-2014, 19:40   

Dzięki, na pewno się przyda :-)
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
pekap777
user



Wiek: 27
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: WWL
Wysłany: 15-02-2014, 20:06   

Generalnie do końca maja będę miał dostęp do byków, także jak coś jest potrzebne to mogę to sfotografować i wrzucić tutaj.
_________________
TS10 build 49933
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 10-06-2014, 08:19   

To ja może napiszę drobną aktualizację, bo trochę rzeczy ruszyło do przodu. Będą obrazki ;-)

Po primo, dzięki Bzykowi kabina wzbogaciła się o przydatne drobiazgi - książkę pokładową, bloczek rozkazów i zapasową rolkę taśmy. Ja od siebie dołożyłem gazetę i kubeczek :-)


Po drugie primo - wymodelowałem przedsionki, a w nich szafy NN i ramy pneumatyczne. Strona A:



I strona B:


Na razie aktywna jest tylko szafa NN A - po stronie B po prostu jest na stałe zamknięta. W symulacji uwzględniony jest WIS baterii, pstryczek małej sprężarki oraz kurek "14" odcinający układ rozrządu od ZG kiedy korzystamy z małej sprężarki. Planuję jeszcze dodać obsługę zaworu odcinającego SHP, i może niektórych przełączników w szafkach. Chyba można by się pobawić z PWS i pomijaniem wyłącznika ciśnieniowego sprężarek. Do zabawy z odłączaniem przetwornic trzeba by jeszcze dorobić przełącznik ładowania pod pulpitem.

W korytarzu "B" działa manometr zbiornika rozrządu.

Przedziału środkowego nie ma - z jednego końca na drugi przechodzimy korzystając z Alt-C. Dzięki temu całość jest lżejsza, bo nie są na raz renderowane dwie kabiny.

W międzyczasie, już po zrobieniu tych screenów wczoraj poprawiłem trochę mapowanie sprężarki - zmapowałem górę korpusu i cylindrów. Poprawka ta zostanie zastosowana również do ET21.

Plan jest taki, aby nowa wersja kabiny wyszła razem z nowym bykiem 897 od Bzyka.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 10-06-2014, 09:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wosiu
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 62
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 74
Skąd: Rawicz
Wysłany: 10-06-2014, 14:14   

Nie bardzo wiem jak to ująć,niektórzy zapewne powiedzą że to kosmetyczne zmiany,a ja uważam że poraz kolejny zrobiłeś kawał solidnej modelarskiej roboty,jak tak dalej pójdzie to żeby uruchomić loka i nim pojeżdzić, będziemy zmuszeni sięgnąć po instruktażowy podręcznik Maszynisty ET22.Świetna robota,zazdroszczę talentu i umiejętnośći :-D
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3925
Skąd: Opole
Wysłany: 10-06-2014, 19:02   

Wosiu, podręcznik to mało. Wg mnie Adaś powinien dostać kasę za przygotowanie przyszłych maszynistów do Cargo. To co Adaś zrobił do tej pory wykracza poza zwykłą grę. Nie wiem czy jest gdzieś bardziej rozbudowana wersja kabin i sterowania w kolejkowych grach. Wielki szacunek za dotychczasową produkcję :-P
 
 
 
Wosiu
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 62
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 74
Skąd: Rawicz
Wysłany: 10-06-2014, 19:39   

Ryszardzie,zgadzam się z Tobą w 100%,osiągnięcia Adama w dziedznie "animacji" kabin są nie do podważenia,naprawdę czapka z głowy za dotychczasowe osiągnięcia.Jedyne czego mi w tej dziedzinie brakuje,to poruszającego się w rytmie kabiny,krzesła na którym siedzę przed monitorem,ale kto wie,może nasi skryptolodzy i modelarze i to rozwiążą :mrgreen:
A tak naprawdę, to jestem pod ogromnym wrażeniem tego co do tej pory zrobił i nam udostępnił.
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 11-06-2014, 08:33   

Mam pytanko jeszcze do specjalistów. Otóż jak wiadomo w ET22 hebelki pantografów na pulpicie nie są impulsowe, tylko dwupozycyjne "wł/wył". Oczywiście aby podnieść pantograf, trzeba załączyć hebelek i mieć załączony rozrząd. A co się stanie po wyłączeniu rozrządu? Pantografy opadną, czy też zostaną podniesione, ignorując stan pulpitu?
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group