Also I would like to ask few things about this map. It does not make sense a bit, when in this map are coal mines, but they do not produce coal, but just demand sand (piasek), and that bucket wheel excavator just produce "abraum" (in english, "spoil") and braunkohle (brown coal). So it would make more sense if there would be power plant demanding "coal" and some dump which would demand "spoil". Apart of this matter, this map is perfect piece of work! I bow my hat down to people who created it!
It does not make sense a bit, when in this map are coal mines, but they do not produce coal, but just demand sand (piasek), and that bucket wheel excavator just produce "abraum" (in english, "spoil") and braunkohle (brown coal). So it would make more sense if there would be power plant demanding "coal" and some dump which would demand "spoil".
You don't understand. This is sand railways - there was carrying only sand from sand fields to coal mines. Do You know why? Because all mines in Poland needed sand to bury exploited rugs mining. All excavators in map produced "abraum", but they aren't connected with tracks! I used multiindustrial tracks below excavators which produced sand. That make sens. Do You saw map of Polish Sand Railways?
It does not make sense a bit, when in this map are coal mines, but they do not produce coal, but just demand sand (piasek), and that bucket wheel excavator just produce "abraum" (in english, "spoil") and braunkohle (brown coal). So it would make more sense if there would be power plant demanding "coal" and some dump which would demand "spoil".
You don't understand. This is sand railways - there was carrying only sand from sand fields to coal mines. Do You know why? Because all mines in Poland needed sand to bury exploited rugs mining. All excavators in map produced "abraum", but they aren't connected with tracks! I used multiindustrial tracks below excavators which produced sand. That make sens. Do You saw map of Polish Sand Railways?
I´m playing it and I find out what you said, that multiple industry tracks are below excavators, so it makes sense. But I also made my own edited version of that map, where I replaced excavators for bigger ones, digging coal (like Bagger 288 or 293, built by Thyssen Krupp) in surface mines. At the other end of map I deleted coal mine and built there big power plant, where three unloading racks accpet "braunkohle" and two accept "coal". I had rebuilt one sand mine into a dump for "abraum" (from mine) and "ash" (from power plant). So the remake should have the word "piaskowe" replaced by "wegiel". I made it just for I love transporting coal from mines and rail cars of type "E" and "F". But the map is overal perfectly done! Nothing is missing, everything is perfect, just I´m very interested into industry and reality of producing and mining, how long lasts each process and what amount of commodity is made or raw material exploited. That´s my specialization in Trainz
Ja tylko chciałem napisać, że znowu uruchamiam tę mapę i znowu nie mogę się nadziwić. Chociaż mapa jest fikcyjna, poznaję wiele rzeczywistych lokalizacji, a sama mapa jako taka daje mi niesamowicie dużo radości. Nie mogę wyjść z podziwu dla twórcy, w dodatku mapa została udostępniona bezpłatnie. Dziękuję bardzo!!!
To cudowne, że wypełniłeś swą radością tę prawie 3-letnią lukę...Staszku. Cieszymy się Twoim szczęściem. Zajrzyj jeszcze do wątków nowszych map, zapewne znajdziesz coś dla siebie. Udostępniane również bezpłatnie.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 05-02-2016, 12:56
Odgrzewanie kotleta ale żeby było w odpowiednim miejscu.
http://sendfile.es/pokaz/687253---td41.html
Mapa+sesja+komplet dodatków, wg CDP-a bez błędów. Całość w wersji TS2010 v.49933 w trybie kompatybilnym.
Niestety temat http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=10274 jest zamknięty, a chcialem w nim napisać jak łatwo sobie załatać te "dziury" w tej kładce zwierzaka na stacji Trokacz.
Poziom trudności porównywalny ze wstawieniem w geodecie kilku wagonów.
1. W CMP w "Składnik KUID" wklejamy 3 dodatki potrzebne do załatania kładki:
<kuid2:115270:120044:2>,<kuid2:115270:120047:2>,<kuid2:115270:120046:2>
Następnie wszystkie te dodatki przenosimy sobie z głównego okna CMP do "Listy wyboru" dzięki czemu w geodecie odnajdziemy je błyskawicznie.
2 Uruchamiamy geodetę, klikamy "Filtr przeszukiwania" i w liście wyboru powinny być te 3 dodatki. Gdyby ich nie było, to można je odnaleźć wpisując w filtrze Nazwa: diu2 kladka
Screen z geodety:
3. Od lewej wstawiamy:
- "DiU2 Kladka - inicjator 1" - którego jako jedyny dodatek trzeba obrócić
- "DiU2 Kladka - przelotowka bez schodow"
- na każdym z peronów wstawiamy "DiU2 Kladka - przelotowka"
- w miejscu ostatniej dziury wstawiamy "DiU2 Kladka - przelotowka bez schodow"
Żadnego elementu nie trzeba podnosić.
Być może w 2 miejscach węzłów spline na screenie od DoctorWho też powinny być te przelotówki bez schodów, ale po wstawieniu tych 5 elementów kładka w Trokaczu nie jest już dziurawa.
_________________ TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach