Po długiej przerwie w mapotwórczości wróciłem do pomysłu aby połączyć mapę Poligon TGA z moim odcinkiem linii 143. Do mapy Poligonu dobudowuję Koszęcin, Rusinowice i węzeł Lubliniec.
Odpowiednie materiały w zasadzie mam. Brakuje mi tylko planów lub innych choćby poglądowych zdjęć bocznicy gdzie w prawdziwej kolei kiedyś odstawiało się EZT. Był tam też punkt rewidentów i sprzątania EZT, a także stacjonował pociąg sieciowy i była hala dla niego. Tak to sobie w pamięci odtwarzam. Przeglądając od paru dnie internat nie dokopałem się do żadnych zdjęć czy map. Jeżeli nie ma to zrobię sobie to miejsce fikcyjnie, ale może ktoś ma coś z kawałka historii tego węzła Lubliniec?
Pietrek jeżeli myślisz o użytkownikach TANE i Trawnika to z poligonu wywal wszystkie dodatki z pofiga one w TANE ani W trawniku nie pójdą chyba ze będziesz ta mapę robił tylko i wyłącznie pod 2010 to je możesz zostawić
Z pofiga raczej nie korzystam, chyba że zostało coś co było dawno temu postawione. Staram się korzystać z rodzimych komponentów których pod 2010 jest do wyboru do koloru. Choć mam swoje przyzwyczajenia - jak każdy.
Zapewne przejdę na wyższą wersję kiedyś, ale odstrasza mnie mała - jak mi się wydaje ilość naszych dodatków które bezproblemowo można używać czy to 2019 czy w trawniku.
Pomógł: 10 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 229 Skąd: Dziki Zachód
Wysłany: 11-05-2020, 11:10
Co do torów odstawczych EZT - jak to wyglądało można podejrzeć na https://mapy.orsip.pl/imap/. Wybieramy ortofotomapę, suwakiem lata 2002-3 i mamy stosunkowo czytelny obraz układu torowego tej grupy i jej otoczenia na zdjęciach lotnicznych. Serwis umożliwia też cofnięcie się w czasie do zdjęć z 1996, tylko tam już dość mocno spada jakość materiałów.
Czołem.
Do świetnej mapy Tarnowskich Gór dorobiłem odcinki do (i z ) Lublińcem, który jest także połączony przez Post Odgł. Liswarta z Herbami Nowymi. Mapka ma także wyjazd do Herb Starych (Częstochowa); Kluczbork; Opole i Fosowskie. Oczywiście są możliwości które daje mapa Tarnowskich Gór, część wcześniej wskazanych wylotów jest właśnie z tej mapy.
Przy chęci dłuższej jazdy można jechać: Tarnowskie Góry - Kalety - Herby Nowe - Liswarta - Lubliniec - Kalety (trzeba zmieniać kierunki jazdy).
LUBLINIEC
DRONIEWICZKI
RUSINOWICE
KOSZĘCIN
JAWORNICA
KOCHANOWICE
LISÓW
LISWARTA
Teraz konfiguruje sobie rozjazdy i semafory z tarczami i mam takie dwa pytania:
Czy skonfigurowanie całej mapy wpłynie na pogorszenie płynności?
Czy pakując całość do CDP cała konfiguracja ulegnie rozpadowi?
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3921 Skąd: Opole
Wysłany: 01-06-2020, 12:48
1. Moim zdaniem nie.
2. Jak wszystko jest tam zapisane gdzie trzeba to nic się nie wysypie. Jeżeli mapa bazowa miała skonfigurowane semafory w sesji Twoje też tam muszą być.
Ostatnio zmieniony przez ryszard 01-06-2020, 12:49, w całości zmieniany 1 raz
Swoje wypociny podłączyłem do mapy Bogdana (BBf11) i w tej wersji którą mam nie było na "Linii 131 fragment" skonfigurowanych semaforów, choć w sesji z EZT wyświetlały się sygnały zezwalające na jazdę. Po dodaniu swoich odcinków na torach głównych staram się skonfigurować sygnalizację tak, jak w/g mnie powinna wyświetlać właściwe obrazy na sygnalizatorach dla właściwych przebiegów. A dodatkowo ponazywałem sygnalizatory w całym węźle Tarnowskie Góry. Pamiętam jak eksportowałem w TRS04 węzeł Wrocław gdzie miałem sygnalizację zrobioną, to po ponownym wgraniu CDP z tą mapą wszelkie ustawienia znikły.
No chyba że w TS10 to jest poprawione.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3921 Skąd: Opole
Wysłany: 02-06-2020, 18:19
Pietrek, dwie uwagi: nie lepiej obrazki dać na trainzpicture.pl? Uwaga druga, to ilość torów w poprzek. Z semaforka wynika, że brakuje jednego toru. Przy peronie nr jest tor nr5, potem: 7,9,11,13 i 13a dł136m. Dalej jest 17 z Tm22. Tor nr 19 i 19a dł.255m. Między 13a i 19a jest rampa, dalej ilość torów jest jak trzeba. Wychodzi na to, że brakuje nr11 801/720m. jak co to sprawdź na wszelki wypadek.
Co do pierwszej uwagi to wysyłałem na to co kiedyś tam używałem, jeżeli Twoja propozycja jest lepsze to nie widzę problemu. Mogę zmienić.
Z tą ilością torów to już wcześniej zauważyłem pomyłkę, ale nie widziałem aż takiej potrzeby by korygować ten błąd i wstawiać tą 11. W końcu aż tylu manewrów się nie robi by aż tyle torów bocznych było potrzeba.
Co do rampy między 13a a 19a z materiałów fotograficznych które oglądałem, jak i z czasów jak się do Lublińca jeździło nie pamiętam aby tam była rampa. Chyba że tak niska że nie rzucała się w oczy. Taką niską spokojnie można wstawić. Na planach też jej nie zaznaczono.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach