FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dwója? Proszbardzo... (Ty2-551 ADHD)
Autor Wiadomość
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 29-01-2016, 15:25   Dwója? Proszbardzo... (Ty2-551 ADHD)

Przedstawiam obecny efekt mojej dłubaniny w modelu Ty2-551 PTrama, tekstury Grocha. Zamiar był, aby upodobnić się do tego zdjęcia od Brutzerów:


W tym celu przerobiłem teksturowanie daszków nad oknami czołowymi i przemalowałem obudowę silnika. Rozmieściłem także podzespoły (sprężarka i jej osprzęt) zgodnie z tym, jak były umieszczone na tej lokomotywie.

Ponadto model przeszedł ogólne poprawki kosmetyczne - dostał nowe lampy, wężyki i sprzęg (od fiata), nową teksturę pomostów, prądnicy i smarotłoczni (analogicznie, jak w TKt48), a także nową teksturę obudowy zbieralnika pary i piasecznicy. Kabina jest zrealizowana podobną techniką, jak w TKt48 - czyli model zewnętrzny jest "wydmuszką", widoczną także z trybu kabinowego, zaś skrypt odpowiada za wyświetlanie modelu kabiny w widoku zewnętrznym.






Kabina wygląda tak:



Zrobienie kabiny było możliwe dzięki zdjęciom od Qnia, UAZa, a przede wszystkim - dzięki paczce zdjęć kabiny pyskowickiego Ty42-24 od Pm37. Wykorzystałem też trochę swoich zdjęć z Jaworzyny.

Obsługa taka, jak w TKt48.

Download:
http://stylergy.eu/adamstan/Ty2-551ADHD_beta.cdp
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2016, 13:39   

Kurcze Adam podziwiam cie, że chce ci się poprawiać cudze modele. Ja mam niechęć do poprawiania swoich, bo to dużo cięższa robota niż zrobienie czegoś od zera.
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-01-2016, 19:24   

To są Stachu święte słowa, które pokrywają się w 100% z tym czego sam teraz doświadczam. ;)
Cudza robota do poprawki to coś niezwykle absorbującego. Ale chwała Adamowi, bo to co wyprawia ostatnio to jest jakiś twórczy amok, na czym wszyscy korzystamy. ;)
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
PTram
trainz
ptram



Pomógł: 17 razy
Wiek: 65
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 395
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-01-2016, 19:48   

Cieszę się, że przyłożyłem rękę do tak wspaniałego modelu.
 
 
 
Pafawag 
user



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 51
Skąd: Polska
Wysłany: 30-01-2016, 19:50   

Dla takich dodatków (szczególnie kabin) warto mieć zainstalowanego Trainza. :mrgreen:
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 30-01-2016, 21:15   

A mi właśnie łatwiej przerabiać. Nawet gdy to się kończy robieniem większości od nowa, to lubię mieć punkt zaczepienia.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 01-02-2016, 20:16   

Ledwo co pojeździłem, a już chyba zepsułem :-?

Sytuacja taka - dwója, 800t na haku, jedziemy po płaskim jak stół Lokalbahnie. Na starcie mamy 9atm, pary narobiłem tylko do 11atm i powoli ruszamy. Napełnienie leci w dół, ciśnienie na cylindrach zwiększam, skład bez problemu rozpędza się do 40-stki, zamykam przepustnicę, łopatuję węgiel i odpalam dmuchawę - ciśnienie niemrawo, ale rośnie. Dobiłem do 12atm. Po dłuższym utrzymywaniu czterdziestki powolny rozruch do rozkładowej, tyle że ciśnienie niestety leci na łeb na szyję, napełnienie w krytycznym momencie skręcone aż pod 25%, siły pociągowej zaczyna brakować, z trudem utrzymuję czterdziestkę. Na 7 atmosferach doczołgałem się do następnej stacyjki. I tutaj problem - palenisko rozbujane, poziom wody optymalny, dmuchawa rozkręcona - a para się nie robi, w kółko drga w okolicach 740kPa. Stoję już tak 5 minut i żadnej reakcji, ciśnienie cały czas oscyluje w tym samym pułapie. Sprawność kotła nie jest zbyt mała? Zbyt duża bezwładność?


Druga sprawa - jest możliwość wykombinowania skrótu klawiszowego, który ustawiałby napełnienie na 0%?

Trzecia sprawa - zauważyliście, że cały Teygrek przechyla się na łukach? ;-) Szkoda tylko że kabina nie porusza się razem z nim, wystając z okna niestety widać rozbieżność siatek kabiny i zewnętrznej.
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 01-02-2016, 20:30   

A więc UAZu tak:

- silnik jest jeszcze skopany, istotnie jest za słaby. Nadmiernie zasugerowałem się zbyt dużym kopem przy relatywnie lekkim składzie pasażerskim, i nieco za mocno go osłabiłem. Inna sprawa, że w Trainzie baaaardzo ciężko jest utrzymywać ciśnienie kotłowe w pobliżu nominalnego, i nie syczeć non-stop zaworami bezpieczeństwa - nie da się na tyle precyzyjnie kontrolować palenia niestety. Ale przegiąłem w drugą stronę, i rzeczywiście kocioł się zbyt szybko wyczerpuje, a za słabo robi parę. Pracuję nad poprawkami.

- co do przechyłek, to rzeczywiście, też to zauważyłem. Spróbuję z tym jakoś powalczyć - takie to uroki mieszania widoku kabinowego z zewnętrznym. Pewnie da się to jakoś zgrać - tylko trzeba ustalić, czy to przechyla się model główny, czy też kabina z powodu niezerowego "cabsway". Bo przy przechylaniu siatki zewnętrznej teoretycznie razem z nią powinny ruszać się pointy - w tym point kabinowy - a zatem nie powinny się rozjeżdżać. Zbadam temat dokładniej.

Co do pierwszego punktu jeszcze - na jakiej wersji TS jeździsz? Niestety pomiędzy 2009, 10 i 12 ten sam silnik zachowuje się zupełnie inaczej.

U mnie np - w TS2010 49933, pod który piszę - na starcie mamy 12 atm w kotle, i spokojnie dmuchawką w parę minut można dobić do 16. Kolejna sprawa - TSy mają jakiś bug, i często parowozy podczas jazdy tendrem do przodu (czyli przy napełnieniach "ujemnych") z niewyjaśnionych przyczyn są słabsze, i nie potrafią się rozpędzić do tej samej prędkości, co do przodu.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 01-02-2016, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 01-02-2016, 20:44   

Jeżdżę oczywiście w TS10 na Jamalowym buildzie.

Po dłuższej chwili kocioł jednak zaczął powoooli robić parę, tylko znowu albo za bardzo żłopie wodę, albo zasilanie kotła zbytnio go wychładza - robi się błędne kółko, co się narobi ciut pary, to zaraz tyleż samo pary znika po dolaniu wody...

A co do jazdy w tył - to teoretycznie powinno być normalne, choć nie wiem jak wyglądało to w praktyce. Parowozy tendrowe na napełnieniach ujemnych były projektowane do mniejszych prędkości, więc i moc mogła być mniejsza - kangury albo coś skopały, albo zbyt sumiennie uwzględniły rzeczywistość. Akurat Ty2 to taka efemeryda, że od początku był projektowany jako maszyna typowo dwukierunkowa, więc w tendrem wannowym ma w obie strony dopuszczalną 80.
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 01-02-2016, 20:45   

adamstan napisał/a:
...TSy mają jakiś bug, i często parowozy podczas jazdy tendrem do przodu (czyli przy napełnieniach "ujemnych") z niewyjaśnionych przyczyn są słabsze, i nie potrafią się rozpędzić do tej samej prędkości, co do przodu.

A to jest w porządku, w realu też tak jest. Niewiele czajników osiąga tą samą prędkość w obydwu kierunkach, a zależy to o rozwiązania konstrukcyjnego stawidła (np. Ty5 tak ma).
Ostatnio zmieniony przez rysztur 01-02-2016, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 01-02-2016, 20:55   

No właśnie = akurat Ty2 powinien w obie strony jeździć tak samo - niestety chyba kangury nie uwzględniły takiego przypadku, i słabsza jazda w tył jest zaszyta gdzieś na sztywno w kodzie.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 01-02-2016, 21:01   

Może główny programista i szef projektu parowóz wdział tylko na obrazku w necie. A przecież jego wypasione "dajhatsu" też do tyłu ma wolniej, bo w przód ma cztery biegi a w tył jeden :-) Ewentualnie kolejka, którą dostał pod choinkę na 3 urodziny była popsuta i do tyłu się zacinała. I tak mu zostało :-D
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Podlesky
super trainz


Pomógł: 12 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 540
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-02-2016, 21:59   

http://trainzimage.pl/image/mnD

Z pewnością bym poprawił tex podkładki mocującej zderzak do czołownicy.Powinna być czarna.
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 01-02-2016, 22:24   

Ten pan ma rację :-D Będzie to poprawiane. W ogóle zamierzam jeszcze nieco doszlifować ten model. W związku z tym chciałbym zgłosić zapotrzebowanie na ładne zdjęcia sprężarki, bo przydałoby się ją trochę uszczegółowić.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 02-02-2016, 21:52   

Cześć Adam. Obejrzałem film jednego użytkownika na TANE. Proszę zobacz, jak rewelacyjnie wygląda dym parowozu. Czy jest szansa, aby to poprawić w naszych parowozach, czy to niestety wada TSa 2010 i nie da się wycisnąć tamtego efektu?

https://youtu.be/efwCXLbaikA?t=127
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 02-02-2016, 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 02-02-2016, 22:05   

Niedasię - o ile mi wiadomo, te dymki w TANE są robione na shaderach, których we wcześniejszych wersjach nie ma.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 02-02-2016, 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
artu927
nowy


Wiek: 24
Dołączył: 28 Kwi 2015
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-02-2016, 18:33   

Super kabina! Jak zawsze z resztą :) Jedyny błąd, którego się jak na razie dopatrzyłem, to niedziałające lampy tendra. Z przodu loka świecą normalnie. Sprawdzone w TS2009 SP4. W kolekcji taboru ADHD mamy teraz elektrowozy osobowe i towarowe, parowozy osobowe i towarowe, spalinowozy osobowe (choć właściwie uniwersalne) oraz wagon motorowy. Brakuje jeszcze chyba tylko jakiejś spalinowej towarówki (myślę tu np. o ST43/ST44).
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 03-02-2016, 18:44   

W skrypcie był bug związany z wykrywaniem tendra, przez co lampy nie świeciły się, gdy tender był z przodu. Zostało to naprawione.

A co do fizyki - tu efekty ostatniego podejścia:
https://www.youtube.com/watch?v=c6x55ju_Fxg

Na haku skład pasażerski, 750t. Jakoś się jedzie, ale jak widać, daje się we znaki trudność w precyzyjnym regulowaniu mocy. Jeżeli - tak jak tutaj - dopasujemy wydajność kotła do jazdy pod maksymalnym obciążeniem, to będą problemy - syczenie zaworów bezpieczeństwa - przy hamowaniu czy jeździe z wybiegu, bo nie ma jak odpowiednio szybko i precyzyjnie zmniejszyć mocy paleniska. Także niestety - zawsze coś będzie nie tak.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1605
Skąd: Knurów
Wysłany: 03-02-2016, 18:55   

Adaś, Ty'grekiem jeszcze nie zdążyłem pojeździć, ale np. w Tkt48 nie ma tego problemu z utrzymaniem "równowagi" w czasie jazdy. Przynajmniej ja nie mam. Nadkarpacie w jednej sesji przejechałem pod górę, z oblotem i w dół ze składem około 500t i nie miałem żadnego problemu. Jedynie na samym początku jazdy często zawór wypuszcza parę, bo ciśnienie i temperatura są wysokie, ale w czasie jazdy się "stabilizuje". Rozpędziłem go nawet do 120km/h w ramach rozrywki na koniec zabawy :-P Może z tamtego silnika coś podpatrzyć trzeba.
Nie ma też tych problemów o których pisze UAZ. Muszę sam wypróbować tą dwójeczkę z takim składem jak wy testujecie i zobaczyć jak to pójdzie... Ale to dopiero w weekend. Praca-morderca.
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 03-02-2016, 19:12   

No przecież TKt sam pisałem - zresztą edytując "dwójkę" właśnie ;-) jakoś w tym wypadku było łatwiej.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Czajos
nowy


Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-10-2018, 21:33   

Pytanko do autora: Czy jest szansa na ponowne udostępnienie wersji beta Ty2?
Ta pobrana kiedyś...zgubiła mi się.
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 17-10-2018, 23:40   

W sumie mógłbym wrzucić to co mam, ale z góry uprzedzam, że nie jestem zadowolony z fizyki (i w każdym trainzie będzie jeździć inaczej). O ile w TKt48 udało mi się jakoś znaleźć równowagę, tak z dwójką nie mogę sobie poradzić - albo za mocna, albo za słaba, albo się kocioł wyczerpuje, albo non stop walą zawory bezpieczeństwa...
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Czajos
nowy


Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-10-2018, 18:23   

Obiecuje używać z rozwagą.
 
 
 
cisza98
świeżak


Wiek: 25
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-01-2019, 20:05   

Można jeszcze gdzieś pobrać parowóz?
ponieważ link przestał działać
 
 
 
mistersix
nowy


Wiek: 27
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 15
Skąd: Polska
Wysłany: 03-02-2019, 10:38   

Rownież przesyłam zapytanie, czy można udostępnić tą wersje beta?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group