Witam kolegów.Może i głupie pytanie ale co zrobić aby nie było widać nazw zwrotnic.Dłubie mapkę z Katowic do Szklarskiej Poręby i troszkę już jest na razie jako fikcja.Przejażdżkę po trasie z Prudnika do Wałbrzycha pokazałem na you tube Trainz a new era Prudnik Wałbrzych Główny.Szału nie ma bo to jakiś tam zarys mojej myśli twórczej trasa ma półtorej godziny jazdy.Postaram się nagrać dalszą część z Wałbrzycha do szklarskiej przez jg.
Pomógł: 105 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5294 Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-07-2025, 21:39
Z tej perspektywy wygląda to nawet zupełnie ciekawie, wrażenie realizmu, nasycenia elementami najbliższego otoczenia, wzajemnym ich zestawieniem itp. wydaje się przekonujące.
Inna sprawa, że z perspektywy widoku kabiny nie wiele widać, zwłaszcza w materii otoczenia i sposobu budowania. Namawiam do wykonania obrazków zewnątrz i zaprezentowania ich szerszej publice.
Może i głupie pytanie ale co zrobić aby nie było widać nazw zwrotnic.
Skrót klawiszowy Ctrl-H.
Obejrzałem fragment - faktycznie, niezbyt wiele.
Pierwsze co się rzuciło w oczy - semafory kształtowe i elektryczne napędy? Nawet w torach bocznych i w trawie? Jest Baza Kolejowa, Semaforek, WRP - mozna podejrzeć, jakie tam są napędy, bo na pewno nie eea-4
Druga rzecz - używasz rosyjskich torów, one są szersze (1524mm) i to widać, poza tym u nas takich podkładów się nie stosuje.
Trzecia - rozjazdy. Jeżeli już są na podrozjezdnicach betonowych, to na pewno nie takich. Lecisz jednym rodzajem toru wszystko, a to tak nie działa. Większość rozjazdów jest na drewnie, a jeżeli już coś jest na betonie, to belki mają płaską górę, a nie jak tu.
Czwarta - w nazwach semaforów nie używaj ukośników typu A1/2 czy K5/m. Mogą posypać się zależności.
Piąta - przy anglikach dajesz cztery widzialne napędy - powinny być dwa.
Szósta - najgorsze krzaki, bocznice, żeberka i "świecące" szyny? To także jest do "lecisz jednym rodzajem toru wszystko".
Otoczenie - ładnie, ciekawie, jak dla mnie trochę za pastelowo i "czysto", ale to moje odczucie. Zresztą Kilan dobrze to ujął = przekonujące.
I dołączam się do prośby o więcej obrazków.
P.s. Pozabieraj tych ludzi z krawędzi peronu, bo aż głupio jak lecisz 160 przez stację a społeczeństwo wisi na samej krawędzi. Kto potem będzie mył loka?
Dzięki za uwagi są cenne.Finalnie jak będzie mapka zrobiona to tory też będą właściwe na danych odcinkach oraz sygnalizacja i wszystkie tablice.Teraz tak mam bo do testowania tak mi pasuje może to i śmieszne ale nic na to nie poradzę.
Kolego Władku, nie mówię o torach Wojtka. Mówię o torach "z jasną podsypką", na Twoim filmie na przykład od 7:26 do 7:38. To jest rosyjski tor 1524mm. Zobacz, jak on się łączy z torami SAM, wyraźnie widać różnicę szerokości.
Pomógł: 105 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5294 Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2025, 00:00
Namawiałbym do podjęcia prób urozmaicenia teksturowania gruntu, co stanowi znaczący element efektu wizualnego i poczucia spójności poszczególnych dodatków. Mowa zwłaszcza o urozmaiceniu tekstur podłoża w miejscach które się różnią przeznaczeniem - pod torami, jezdniami, na placach ładunkowych, obszarach wyasfaltowanych, zazielenionych itp. Teksturowanie gruntu to bardzo ważny i wciąż niedoceniany element tej symulacji. Istnieje sporo godnych uwagi tekstur gruntu, m. in. z zestawów "grass", "murva", "plash", "forestground" czy "springifield" z zasobów FMA na DLS, czy Wojtkowe (samplaire) albo drstracha - również dostępne via DLS.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach