Wysłany: 07-08-2025, 18:46 Problem z wózkami w wagonach sypialnych G81
Cześć, proszę o pomoc. Spędziłem ładnych kilka godzin na tym forum jak i przy rozwiązaniu mojego problemu ale poddałem się. Otóż pobrałem 2 wagony sypialne dedykowane mojej wersji gry czyli TRS04:
lecz problem polega na tym, że nie wyświetlają się wózki pod wagonami. Wózki są pobrane i rozpakowane w grze w folderze Download. Mam w sumie około 10 wagonów sypialnych z poprawnie działającymi wózkami i próbowałem poprzez plik config podmienić wózki z każdego z tych wagonów lecz bez skutku. Próbowałem zmienić w configu tych niewidocznych wózków trainzbuild na 2.4 odpowiadający mojej wersji gry lecz bez skutku. Próbowałem tworzyć repainty tych wagonów już z configiem w którym są inne wózki i też bez skutku.
Proszę o pomoc co mogę jeszcze zrobić by wózki się wyświetlały lub co zrobić by poprawnie podmienić wózki (w innych wagonach podmiana wózków odbywa się bez problemu). Zależy mi na tych wagonach bo to jedyne wagony dla TRS04 które mają drzwi tylko na jednym końcu wagonu. A co ciekawe np. wagon "PKPIC_WLAB10ou_330-4_B86_St.Wroclaw" (zmodernizowany z nowymi drzwiami po oby dwóch końcach wagonu) działa bez problemu.
_________________ Jednocześnie informujemy, że wielkość opóźnienia może ulec zmianie.
Pomógł: 28 razy Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2018 Posty: 346 Skąd: Kraków
Wysłany: 07-08-2025, 22:08
<kuid2:367236:10191:2> 111A_bogsoundv2 to jest dźwięk wózka użytego w wózku w obu wagonach jako zależność. Sprawdź w configu tego dźwięku jaki ma on trainz build. U mnie jest to 3.7, czyli przeznaczony jest dla wersji gry od TS12 w górę. Nie jest to zależność wagonów jako takich, tylko wózka do nich. Zależność zależności. Przypuszczalnie dlatego nie mogłeś go namierzyć, a brak content managera w TRS2004 tego tym bardziej nie ułatwia. Sądzę, że to może być przyczyna, dla której wózek nie wyświetla Ci się w grze. Jako, że jest to tylko kawałek nagrania (plik wave) + config myślę, że możesz spokojnie obniżyć u siebie trainz build w configu tego dźwięku (nie wózka, bo to w tym przypadku nie odniesie skutku i wózek będzie dalej niewidoczny) i wózek powinien w końcu dać się zobaczyć.
Ten trzeci, wspomniany przez Ciebie, wrocławski sypialny działa Ci zapewne dlatego, że albo ma wózek bez dźwięku albo z dźwiękiem o niższym trainz build. Nie ma też zapewne innych zależności, które byłyby przeznaczone dla wyższych wersji gry.
Ostatnio zmieniony przez Railwoj 07-08-2025, 22:20, w całości zmieniany 5 razy
Pomógł: 68 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2141 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 07-08-2025, 23:28
Operowanie na grze wydanej ponad 20 lat temu jest sportem dla sportu. Sam mam ogromny sentyment do TRS2004 za menu, za intro, za dźwięki i za to że była wydana właśnie wtedy Ale dzisiaj ta gra to jest zaawansowana archeologia. Nawet jak się uda bez problemów uruchomić na najnowszych komputerach (tak zwany "za dobry komputer" też nie pomaga) z najnowszymi systemami operacyjnymi to ilość dodatków kompatybilnych jest no zdecydowanie niska. O ile proste dodatki takie jak nastawnie czy inna drobnica typu śmietnik peronowy czy klomb raczej zadziałają to już bardziej zaawansowane działać nie będą. Przez te dwie dekady gra wizualnie może niewiele się zmieniła (najnowsze trzy edycje zrobiły coś ze światłem) ale od wewnątrz gdzie mało kto się tym interesuje to zmieniło się bardzo dużo jak nie ogromnie dużo. Jak config w 2004 trawił wszystko nawet największe brednie tak już w TANE czy w TRS19 mamy francuskiego pieska który ma swoje wymagania i fochy i trzeba robić według zaleceń producenta bo inaczej jest foch i nie działa i sypie błędami.
<kuid2:367236:10191:2> 111A_bogsoundv2 to jest dźwięk wózka użytego w wózku w obu wagonach jako zależność. Sprawdź w configu tego dźwięku jaki ma on trainz build. U mnie jest to 3.7, czyli przeznaczony jest dla wersji gry od TS12 w górę. Nie jest to zależność wagonów jako takich, tylko wózka do nich. Zależność zależności. Przypuszczalnie dlatego nie mogłeś go namierzyć, a brak content managera w TRS2004 tego tym bardziej nie ułatwia. Sądzę, że to może być przyczyna, dla której wózek nie wyświetla Ci się w grze. Jako, że jest to tylko kawałek nagrania (plik wave) + config myślę, że możesz spokojnie obniżyć u siebie trainz build w configu tego dźwięku (nie wózka, bo to w tym przypadku nie odniesie skutku i wózek będzie dalej niewidoczny) i wózek powinien w końcu dać się zobaczyć.
Ten trzeci, wspomniany przez Ciebie, wrocławski sypialny działa Ci zapewne dlatego, że albo ma wózek bez dźwięku albo z dźwiękiem o niższym trainz build. Nie ma też zapewne innych zależności, które byłyby przeznaczone dla wyższych wersji gry.
Szukałem ale nie miałem w pobranych dźwięku tego wózka więc go pobrałem, rozpakowałem, zmieniłem w jego configu 3.7 na 2.4 ale dalej lipa..
_________________ Jednocześnie informujemy, że wielkość opóźnienia może ulec zmianie.
Operowanie na grze wydanej ponad 20 lat temu jest sportem dla sportu. Sam mam ogromny sentyment do TRS2004 za menu, za intro, za dźwięki i za to że była wydana właśnie wtedy Ale dzisiaj ta gra to jest zaawansowana archeologia. Nawet jak się uda bez problemów uruchomić na najnowszych komputerach (tak zwany "za dobry komputer" też nie pomaga) z najnowszymi systemami operacyjnymi to ilość dodatków kompatybilnych jest no zdecydowanie niska. O ile proste dodatki takie jak nastawnie czy inna drobnica typu śmietnik peronowy czy klomb raczej zadziałają to już bardziej zaawansowane działać nie będą. Przez te dwie dekady gra wizualnie może niewiele się zmieniła (najnowsze trzy edycje zrobiły coś ze światłem) ale od wewnątrz gdzie mało kto się tym interesuje to zmieniło się bardzo dużo jak nie ogromnie dużo. Jak config w 2004 trawił wszystko nawet największe brednie tak już w TANE czy w TRS19 mamy francuskiego pieska który ma swoje wymagania i fochy i trzeba robić według zaleceń producenta bo inaczej jest foch i nie działa i sypie błędami.
Nie no ja to wszystko rozumiem i może kiedyś przerzucę się na nowszą wersję ale to kiedyś i teraz zależy mi na tej. I cudów też nie oczekuję ale jeśli widzę, że wagon jest pod TRS04 to oczekuję, że mi zadziała zwłaszcza, że czasem poeksperymentuje i czasem nawet wagony pod 06 i/lub 09 (głowy nie dam bo dawno temu tak robiłem) też się załadują u mnie.
_________________ Jednocześnie informujemy, że wielkość opóźnienia może ulec zmianie.
W TRS2004 jeszcze się nie dało ustawić niestandardowych dźwięków wózka, zatem należałoby całkowicie usunąć zawartość track-sound.
Taka możliwość była dopiero od TRS2006.
Ostatnio zmieniony przez Generally 08-08-2025, 02:31, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 28 razy Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2018 Posty: 346 Skąd: Kraków
Wysłany: 08-08-2025, 14:26
Generally napisał/a:
W TRS2004 jeszcze się nie dało ustawić niestandardowych dźwięków wózka, zatem należałoby całkowicie usunąć zawartość track-sound.
Taka możliwość była dopiero od TRS2006.
Generally, dzięki za przypomnienie. Zatem trzeba usunąć zapewne wpis track-sound w configu wózka. Myślałem, że obniżenie buildu dźwięku wystarczy, ponieważ, dokładnie jak napisałeś, pamiętam, że w TRS2006 to w większości wypadków wystarczało. Sądziłem, że w TRS2004 działało to podobnie, mimo braku możliwości sprawdzenia stanu zależności.
Ostatnio zmieniony przez Railwoj 08-08-2025, 14:27, w całości zmieniany 1 raz
W TRS2004 jeszcze się nie dało ustawić niestandardowych dźwięków wózka, zatem należałoby całkowicie usunąć zawartość track-sound.
Taka możliwość była dopiero od TRS2006.
Czyli muszę wykasować te zaznaczone przeze mnie linijki w configu wózka?
Bo robilem tak:
- skopiowałem na pulpit config z folderu kuid tego wózka
- zrobiłem na wszelki wypadek kopię
- potem tam na pulpicie skasowałem te zaznaczone linijki
- zapisałem i podmieniłem już w folderze kuid tego wózka i dalej nic. Być może coś źle zrobiłem przy kasowaniu tych tracksoundów?
_________________ Jednocześnie informujemy, że wielkość opóźnienia może ulec zmianie.
Pomógł: 28 razy Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2018 Posty: 346 Skąd: Kraków
Wysłany: 08-08-2025, 19:11
Ten dźwięk na kuidzie który wyświetliłeś w configu wózka nominalnie dalej ma build 2.5 czyli jest dla TRS2006.
A odpowiadając na Twoje pytanie: usunąć trzeba nie tylko te dwa najwyższe wpisy, które zaznaczyłeś na załączonym screenie, bo zawartość wpisu liczy się, w takim bardziej rozbudowanym wpisie jak ten, od najwyższej klamry otwierającej (w prawo) do najniższej klamry zamykającej (w lewo). Dopiero po tej ostatniej klamrze zaczyna się nowy wpis. Wydaje się, że kasując tylko te zaznaczone wpisy nie kasowałeś całości i dlatego nie było to skuteczne.
Ostatnio zmieniony przez Railwoj 08-08-2025, 19:13, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 105 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5294 Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-08-2025, 20:06
Sprawa wymaga drobnego wyjaśnienia ze strony organizatora:
*Otóż pierwsze wersje tych modeli powstały w latach 2007-2009 i były potem wielokrotnie przebudowywane i aktualizowane. W międzyczasie towarzyszyła temu idea możliwie szerokiej dostępności, a co za tym idzie mniej więcej od wiosny 2017 roku modele publikowane na www.trainzart.pl tym się różniły od tych które szły na DLS, że świadomie wychodziły z numerem "build" obniżonym do 2.4 (TRS2004) lub 2.5 (TRS2006). Mniej więcej od 2022 roku, z uwagi na stopniowy odwrót użytkowników od starszych wersji symulatora, rozwiązanie to zarzucono i zasadniczo modele taboru wydawane były potem w wersji odpowiadającej numerowi "build" dla TS12, tj 3.5 (zarówno na www.trainzart.pl jak też na DLS). Nie zawsze jednak poprawiane/aktualizowane były obrazki w download, wciąż zachowując nie zawsze odpowiadającą rzeczywistości informację o kompatybilności z niższymi wersjami. Dlaczego? Ponieważ wszystkim zasadniczo zajmuje się jedna i ta sama osoba, która nie wszystko była w stanie skorygować.
*Nie jestem natomiast pewien, czy przebudowane (a właściwie zrobione w większości od zera) przed paroma laty modele wózków, przy znaczącym udziale Wojtka (Samplaire), nadawały się w ogóle do eksploatacji w niższych wersjach Trainz z uwagi na rozwiązania materiałowe (być może tak, być może nie - sprawa była bowiem z powodzeniem testowana wyłącznie na T:ANE i TS19/22).
*Rekomendowałbym Koledze Włókniarzowi próbę pozyskania którejś z nowszych wersji tego sympatycznego symulatora, np. TS12, T:ANE lub TS19 - co powinno z miejsca w całości usunąć problem funkcjonowania wszelkich wagonów osobowych z www.trainzart.pl jak również wzbogacić wrażenia wizualne i ogólnie pojętą miodność/płynność/stabilność gry.
Ten dźwięk na kuidzie który wyświetliłeś w configu wózka nominalnie dalej ma build 2.5 czyli jest dla TRS2006.
A odpowiadając na Twoje pytanie: usunąć trzeba nie tylko te dwa najwyższe wpisy, które zaznaczyłeś na załączonym screenie, bo zawartość wpisu liczy się, w takim bardziej rozbudowanym wpisie jak ten, od najwyższej klamry otwierającej (w prawo) do najniższej klamry zamykającej (w lewo). Dopiero po tej ostatniej klamrze zaczyna się nowy wpis. Wydaje się, że kasując tylko te zaznaczone wpisy nie kasowałeś całości i dlatego nie było to skuteczne.
Zmieniłem na 2.4 builda tego dźwięku, usunąłem więcej linijek aż po dolną klamrę ale też nic. No trudno widocznie nie da się tego obejść. Szkoda tylko, że ta podmiana innych działających wózków nie działa ale to już pewnie wyższa szkoła plików w tym configu.
_________________ Jednocześnie informujemy, że wielkość opóźnienia może ulec zmianie.
Sprawa wymaga drobnego wyjaśnienia ze strony organizatora:
*Otóż pierwsze wersje tych modeli powstały w latach 2007-2009 i były potem wielokrotnie przebudowywane i aktualizowane. W międzyczasie towarzyszyła temu idea możliwie szerokiej dostępności, a co za tym idzie mniej więcej od wiosny 2017 roku modele publikowane na www.trainzart.pl tym się różniły od tych które szły na DLS, że świadomie wychodziły z numerem "build" obniżonym do 2.4 (TRS2004) lub 2.5 (TRS2006). Mniej więcej od 2022 roku, z uwagi na stopniowy odwrót użytkowników od starszych wersji symulatora, rozwiązanie to zarzucono i zasadniczo modele taboru wydawane były potem w wersji odpowiadającej numerowi "build" dla TS12, tj 3.5 (zarówno na www.trainzart.pl jak też na DLS). Nie zawsze jednak poprawiane/aktualizowane były obrazki w download, wciąż zachowując nie zawsze odpowiadającą rzeczywistości informację o kompatybilności z niższymi wersjami. Dlaczego? Ponieważ wszystkim zasadniczo zajmuje się jedna i ta sama osoba, która nie wszystko była w stanie skorygować.
*Nie jestem natomiast pewien, czy przebudowane (a właściwie zrobione w większości od zera) przed paroma laty modele wózków, przy znaczącym udziale Wojtka (Samplaire), nadawały się w ogóle do eksploatacji w niższych wersjach Trainz z uwagi na rozwiązania materiałowe (być może tak, być może nie - sprawa była bowiem z powodzeniem testowana wyłącznie na T:ANE i TS19/22).
*Rekomendowałbym Koledze Włókniarzowi próbę pozyskania którejś z nowszych wersji tego sympatycznego symulatora, np. TS12, T:ANE lub TS19 - co powinno z miejsca w całości usunąć problem funkcjonowania wszelkich wagonów osobowych z www.trainzart.pl jak również wzbogacić wrażenia wizualne i ogólnie pojętą miodność/płynność/stabilność gry.
A no właśnie to teraz wszystko jasne. Czyli chałupniczo nie da się z tymi dwoma wagonami czegoś zdziałać. Będę celować w którąś z tych trzech wymienionych nowszych wersji gry tylko muszę poczytać do której jest najwięcej stworzonych polskich dodatków i która jest w miarę prosta w obsłudze jeśli chodzi o edytowanie dodatków bo ja średnio techniczny jestem.
_________________ Jednocześnie informujemy, że wielkość opóźnienia może ulec zmianie.
Najlepiej instalować tylko dodatki dedykowane pod TRS2004. Bo prawdę mówiąc, config nowszych dodatków musiałby być całkowicie zmodyfikowany. Takie dodatki są na PTT i zarchwizowanej wersji TrainzArt, ale tam nie wszystkie linki działają.
Z tych dwóch podanych wagonów, na DLS jest tylko starsza wersja jednego z nich - <kuid2:173943:100196:3> PKP_WLABouz_G81_St.Gdynia. Być może ta wersja od razu zadziała. Jest również na tej stronie, gdzie nawet można podejrzeć config. Z tego co widzę, do tej wersji tego wagonu potrzeba dwóch innych wózków - <kuid:173943:900040> 4AncII_bogey_grey i <kuid:173943:900041> 4Anc_bogey_grey. Każdy z nich ma w kuid-table niepotrzebny odnośnik do innego wózka, który można usunąć - <kuid2:173943:900001:2> i <kuid2:173943:900002:2>. Skoro niestandardowe dźwięki w TRS2004 nie działają, wpis track-sound razem z klamrami i zawartością wewnątrz nich również można całkowicie usunąć. Tak powinien wyglądać końcowy fragment pliku config:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach