FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
5 komorowe wyjazdowe na szlak bez SBL
Autor Wiadomość
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 28-08-2008, 20:17   

Ja też nie mam zdjęć, ale ciekawe są semki pięciokomorowe wjazdowe i wyjazdowe na linii 219 Olsztyn - Szczytno. A na linii nie ma SBL
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2672
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 28-08-2008, 22:23   

Tak zdecydowanie 5 komorowe, ale tutaj chodzi o wyjazdówki 5 komorowe... ;)

Mi się podoba na dziś dzień "Sz" jednokomorowy- wjazdówka na Poznań Główny.
Ostatnio zmieniony przez Lutek 28-08-2008, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 28-08-2008, 22:26   

Akurat semafora zastępcze jednokomorowe są dość często stosowane. 5 komorowce, zdarza sie że na liniach gdzie na SBL ładowało się 5 komorowe. Z powodu że nie było innych to jedna komora jest zaślepiona. Często na szlakach gdzie były plany SBL ładowało się 5 komorowce. Np. Leszno-Wrocław.
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 29-08-2008, 08:08   

Na tych 5-ciokomorowych wszystkie komory są dobre, bo sprawdzałem i pytałem
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
uetam
świeżak


Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Or
Wysłany: 29-08-2008, 16:48   

SM50 napisał/a:
Na tych 5-ciokomorowych wszystkie komory są dobre, bo sprawdzałem i pytałem

I do czego sluzy niby gorne pomaranczowe?;)
Na wielu liniach (rowniez jednotorowych) sa semafory wyjazdowe 5-komorowe i nikt nie placze, ze 2 komory sa nieuzywane :]
http://schematy.lo1.delfn...w_wielunski.gif
Pierwszy z brzegu przyklad.
Ostatnio zmieniony przez uetam 29-08-2008, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 29-08-2008, 17:41   

Następny semafor wskazuje sygnał stój
Jazda z prędkością nie większą niż 40/60/100 a przy następnym semaforze stój
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 29-08-2008, 18:21   

Oki ale jaki sens te sygnaly maja na szlaku bez SBL?
Jedyna rozsadna mozliwosc to sytuacja jak posterunki ruchu sa w odleglosci od siebie zblizonej do drogi hamowania na danej lini.
_________________
MEOW!
 
 
 
Mannerheim
zaawansowany
nietutejszy...



Pomógł: 78 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 626
Skąd: Warszawa-Rembertów
Wysłany: 29-08-2008, 18:22   

Jeśli komory pomarańczowe, jak pisze SM50 nie są zaślepione, to muszą być po prostu nieużywane. Na tej linii nie ma SBL, a przed semaforami wjazdowymi następnych posterunków są (no, chyba, że tu jest wyjątek :) ) tarcze ostrzegawcze. Nie ma więc jak użyć tej drugiej pomar. komory.
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 29-08-2008, 20:19   

Wjazdowe - jak pociąg ma się zatrzymać na stacji to sygnał ma być czerwony (na wyjazdowym) a jeśli do tego jest jazda ze zmniejszoną prędkością to potrzebne są dwa pomarańczowe

P.S. Jechałem wczoraj z Olsztyna to wiem
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
Ostatnio zmieniony przez SM50 29-08-2008, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 29-08-2008, 20:22   

oki ale mowimy o 5-komorowych WYJazdowych na slak bez SBL.
_________________
MEOW!
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 29-08-2008, 20:36   

Ok w Szczytnie 5-tki były i działały
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
uetam
świeżak


Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Or
Wysłany: 29-08-2008, 22:42   

Cytat:
Następny semafor wskazuje sygnał stój
Jazda z prędkością nie większą niż 40/60/100 a przy następnym semaforze stój

Po co mi tutaj wklejasz Ie1?
W ogole odrozniasz semafor wjazdowy od wyjazdowego/drogowskazowego?
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 30-08-2008, 01:44   

SM50, działać muszą każde. Ale komory są zaślepione po prostu.
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 30-08-2008, 08:08   

NIE są zaślepione. W Olsztynie są 5-tki i wszystkie komory sprawne
uetam napisał/a:
Cytat:
Następny semafor wskazuje sygnał stój
Jazda z prędkością nie większą niż 40/60/100 a przy następnym semaforze stój

Po co mi tutaj wklejasz Ie1?
W ogole odrozniasz semafor wjazdowy od wyjazdowego/drogowskazowego?

Pytałeś się po co te komory to odpowiedziałem
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
Ostatnio zmieniony przez SM50 30-08-2008, 08:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
uetam
świeżak


Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Or
Wysłany: 30-08-2008, 10:15   

Cytat:
Pytałeś się po co te komory to odpowiedziałem

Pytalem sie do czego niby jest uzywane gorne pomaranczowe w semaforach wyjazdowych 5komorowych na szlak bez SBL/bez uzaleznienia od nastepnego semafora.
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 30-08-2008, 14:30   

To w Olsztynie bo widocznie są to semafory drogowskazowe. Z tego co wiem to żadna linia wokół Olsztyna nie ma SBL. Zacząłeś pisać o Piszu, a tam są zaślepione bo nie ma jak ich użyć.
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 30-08-2008, 19:26   

do końca będę się upierać, że nie są
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
Mannerheim
zaawansowany
nietutejszy...



Pomógł: 78 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 626
Skąd: Warszawa-Rembertów
Wysłany: 30-08-2008, 19:27   

@TRS2006: Czy każda nieużywana komora musi być zaślepiona? Oczywiście, że nie. Wystarczy, że nie jest używana...
SM50 napisał/a:
do końca będę się upierać, że nie są


To może zapytać prościej: Czy górne pomarańczowe komory tych wyjazdowych semaforów są używane?
Ostatnio zmieniony przez Mannerheim 30-08-2008, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 30-08-2008, 19:29   

Nie jestem pewien, ale chyba tak
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 30-08-2008, 19:50   

Moze zostawmy sprawe czy komory sa zaslepione/uzywane do czasu az SM50 to sprawdzi - np u dyzurnego bo tak to mozna gdybac czy wrecz sie klucic do smierci.
_________________
MEOW!
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 30-08-2008, 20:31   

Dobrze, postaram się uzyskać informacje, jak dyżurny z Pisza mi nie powie to będę wiedział dopiero jak będę jechał pociągiem do Olsztyna
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
uetam
świeżak


Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Or
Wysłany: 30-08-2008, 21:09   

Cytat:
Moze zostawmy sprawe czy komory sa zaslepione/uzywane do czasu az SM50 to sprawdzi - np u dyzurnego

Dyzurny wcale nie musi wiedziec jakie dokladnie sygnaly sa wyswietlane na gruncie ;)
 
 
irekec
trainz


Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 383
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-08-2008, 23:00   

uetam -> wstyd i niedopuszczalne aby dyżurny ruchu nie wiedzial jaki aktualnie sygnal wyświetla dany sygnalizator , mimo ze na planie / pulpicie ma tylko uproszczone odwzorowanie sygnałów . Prosty przyklad z zycia wzięty - mechanik zglasza Ci " sygnal watpliwy " i pyta sie jaki wpowinien byc wlaściwy - ciekawe co mu odpowiesz ? , że zaraz zadzwonisz do automatyka ?
Ogolnie co do wydzielonego tematu , to mam wrażenie że sluży co nie ktorym do nabijania postow . 9 - to rekord jednego z kolegow - a i tak nic konkretnego się nie dowiedzielismy - ot takie sobie podawanie niesprawdzonych faktow ....
 
 
Bartek_Sp
trainz


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 317
Skąd: Sopot
Wysłany: 31-08-2008, 00:02   

Zobaczyłem sobie na zdjęcia oby stacji na stronie: www.kolej.one.pl i z tego wynika że na stacji w Piszu semafory są kształtowe. Ze Szczytnem był trochę większy problem, ponieważ zdjęcia są nie najlepszej jakości ale widać że są tam semafory 4 i 3 komorowe jako wyjazdowe. Wjazdowy jest 5-cio komorowy. Być może na zdjęciach nie widać dokładnie wszystkiego, może coś się zmieniło, ale raczej w to wątpię.
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2672
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 31-08-2008, 20:34   

Bydgoszcz, wyjazd z toru zakończonego Tz
_________________
www.bazawagonow.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group