Akurat semafora zastępcze jednokomorowe są dość często stosowane. 5 komorowce, zdarza sie że na liniach gdzie na SBL ładowało się 5 komorowe. Z powodu że nie było innych to jedna komora jest zaślepiona. Często na szlakach gdzie były plany SBL ładowało się 5 komorowce. Np. Leszno-Wrocław.
Na tych 5-ciokomorowych wszystkie komory są dobre, bo sprawdzałem i pytałem
I do czego sluzy niby gorne pomaranczowe?;)
Na wielu liniach (rowniez jednotorowych) sa semafory wyjazdowe 5-komorowe i nikt nie placze, ze 2 komory sa nieuzywane :]
http://schematy.lo1.delfn...w_wielunski.gif
Pierwszy z brzegu przyklad.
Ostatnio zmieniony przez uetam 29-08-2008, 16:49, w całości zmieniany 1 raz
Oki ale jaki sens te sygnaly maja na szlaku bez SBL?
Jedyna rozsadna mozliwosc to sytuacja jak posterunki ruchu sa w odleglosci od siebie zblizonej do drogi hamowania na danej lini.
Jeśli komory pomarańczowe, jak pisze SM50 nie są zaślepione, to muszą być po prostu nieużywane. Na tej linii nie ma SBL, a przed semaforami wjazdowymi następnych posterunków są (no, chyba, że tu jest wyjątek :) ) tarcze ostrzegawcze. Nie ma więc jak użyć tej drugiej pomar. komory.
Wjazdowe - jak pociąg ma się zatrzymać na stacji to sygnał ma być czerwony (na wyjazdowym) a jeśli do tego jest jazda ze zmniejszoną prędkością to potrzebne są dwa pomarańczowe
Pytalem sie do czego niby jest uzywane gorne pomaranczowe w semaforach wyjazdowych 5komorowych na szlak bez SBL/bez uzaleznienia od nastepnego semafora.
To w Olsztynie bo widocznie są to semafory drogowskazowe. Z tego co wiem to żadna linia wokół Olsztyna nie ma SBL. Zacząłeś pisać o Piszu, a tam są zaślepione bo nie ma jak ich użyć.
Moze zostawmy sprawe czy komory sa zaslepione/uzywane do czasu az SM50 to sprawdzi - np u dyzurnego bo tak to mozna gdybac czy wrecz sie klucic do smierci.
uetam -> wstyd i niedopuszczalne aby dyżurny ruchu nie wiedzial jaki aktualnie sygnal wyświetla dany sygnalizator , mimo ze na planie / pulpicie ma tylko uproszczone odwzorowanie sygnałów . Prosty przyklad z zycia wzięty - mechanik zglasza Ci " sygnal watpliwy " i pyta sie jaki wpowinien byc wlaściwy - ciekawe co mu odpowiesz ? , że zaraz zadzwonisz do automatyka ?
Ogolnie co do wydzielonego tematu , to mam wrażenie że sluży co nie ktorym do nabijania postow . 9 - to rekord jednego z kolegow - a i tak nic konkretnego się nie dowiedzielismy - ot takie sobie podawanie niesprawdzonych faktow ....
Zobaczyłem sobie na zdjęcia oby stacji na stronie: www.kolej.one.pl i z tego wynika że na stacji w Piszu semafory są kształtowe. Ze Szczytnem był trochę większy problem, ponieważ zdjęcia są nie najlepszej jakości ale widać że są tam semafory 4 i 3 komorowe jako wyjazdowe. Wjazdowy jest 5-cio komorowy. Być może na zdjęciach nie widać dokładnie wszystkiego, może coś się zmieniło, ale raczej w to wątpię.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach