Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 13-06-2018, 20:59 Zwalnianie pociągów
Witam!
Mam taki nieco już stary problem, ale z uwagi, że większość czasu poświęcam na tworzeniu świata kolejowego to sprawa leżała odłogiem. Chodzi mi o to, że testując różne trasy ustawiam jakiś skład i objeżdżam nim całość mapy wyszukując błędów i niedoróbek. Jadę w trybie AI wyznaczając punkty pośrednie. I zdarza się, że pociąg jedzie z zadaną prędkością, semafory sygnalizują wolną drogę, aż nagle zwalnia do 37 km/h i tak już jedzie. Nie zwraca uwagi, że ma ustawioną dopuszczalną np 100 km/h. Gdy zatrzymam pociąg komendą STOP to zatrzymuje się i jak dam ponownie kontynuację rozkładu to rusza i rozpędza się do zadanej prędkości. Tak chwilę jedzie (ok. minuty) i ponownie zwalnia do tych 37 km/h. Czy może to być spowodowane zbyt dużą odległością pomiędzy sygnalizatorami? Jaka winna być maksymalna odległość pomiędzy nimi na trasie? Mam odcinki ok 6-8 km więc chyba nie za wiele?
odległość semaforów nie ma nic do prędkości. Muszą być w odległości (chyba) do 10km bo inaczej się nie zobaczą i na wyjeździe będzie czerwone.
Zależy też jak masz konfigurację zrobioną, jeśli masz jeden semafor uzależniony od drugiego i na pierwszym masz 100km/h ale na drugim jest stój to będzie jechac 40 do następnego.
Tutaj jest dużo niewiadomych. musisz bardziej opisać
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 150 Skąd: Sanok
Wysłany: 13-06-2018, 22:00
Pociąg zwalnia o połowę prędkości jeżeli na semaforze wjazdowym/wyjazdowym nie masz podanego S2/3/4/6/7/8/S10/S10a/S11/S11a/S12/S12a/Sz. Jeżeli masz tak skonfigurowane że np. wyświetla Tobie S5/S9/S13/S13a to pociąg będzie do następnego semafora jechał o połowę prędkości, chyba że w którymś momencie sygnał zmieni się na zezwalający, wtedy będzie podróżował do prędkości maksymalnej jaka powinna być.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 690 Skąd: Kraków
Wysłany: 14-06-2018, 11:53
Chyba znalazłem przyczynę Sprawa dotyczyła jazdy na trasie ale jak się okazało przy bliższych oględzinach mogło to być spowodowane czym innym. Otóż sygnalizator ostatni przed wjazdowym na stację pokazywał co prawda zielone bez zmiany prędkości, ale za to wjazdowy miał problem. Wg rozkładu pociąg miał wjechać na peron 1, ale ponieważ tor był niewidzialnie uszkodzony - brak ciągłości toru, więc skierował pociąg na peron 2, pomimo, że na tym torze był ustawiony przeciwnie znacznik dozwolonego kierunku jazdy. Być może ten fakt spowodował zadziałanie na pociąg jeszcze daleko przed stacją, zwalniając prędkość do tych 37 km/h. Może moja w tym wina, że ustawiłem na peronach znaczniki kierunku jazdy, bo w zasadzie na stacjach powinna być dowolność wjazdu na każdy peron. W dodatku, tak w pośpiechu nie chciało mi się programować dokładnie przejazdu i stąd nieprzewidziane skutki
A w zasadzie to sygnalizator wjazdowy nie powinien wpuścić pociągu na stację i trzymać czerwone. AI jednak tak zadziałało a dlaczego to trudno określić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach