FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Fragment linii 132
Autor Wiadomość
Fiolek7
super user


Wiek: 32
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 137
Skąd: Zabrze - Mikulczyce
Wysłany: 31-12-2009, 16:27   Fragment linii 132

Witam. Od dawien dawna chciałem stworzyć w TRS mapę Mikulczyc, ale albo brakowało mi chęci, albo środków. Teraz gdy istnieje mnóstwo fajnych dodatków stworzenie takiej mapy staje się prostsze. I tak o to po miesiącu pracy zrobiłem całą stację w Mikulczycach w większej częsci z otoczeniem, odcinek między stacją, a kopalnią w Mikulczycach z całym otoczeniem i zalążek kopalni. Prace nad kopalnią póki co stoją w miejscu, bo czekam na obiecane prze kolegę TRS2006 dwa niezbędne obiekty. W tej chwili zajmuję się otoczeniem z drugiej strony stacji w kierunku Pyskowic. Mapa tworzona jest w latach 80/90 kiedy to ruch osobowy powoli zamierał, a towarowy jeszcze jakoś się trzymał. Obecnie na terenie stacji rośnie przepiękny las. Jeśli dobrze pójdzie i nie stracę weny do tworzenia, to planuję mapkę wydać. Oczywiście mapa jest dość szczegółowo odwzorowana, ale i też ekonomicznie zrobiona. Kiedyś myślałem nad zrobieniem całej linii z Zabrza - Biskupic do Pyskowic, ale nad tym jest dużo roboty, a ja trochę leniwy jestem, dlatego powstanie tylko odcinek między stacją w Mikulczycach a kopalnią (też w Mikulczycach). No, ale koniec pisania, pokażę wam jak się owa stacja w tej chwili prezentuje:

Wjazd od strony Pyskowic

EN57 zmierzająca w kierunku stacji

Stacja Zabrze - Mikulczyce

Wyjazd w kierunku Biskupic

Rejon ogródków działkowych i cmentarza

Rejon osiedla, na którym nie chwaląc się mieszkam ;p

Tory prowadzące do kopalni

I wcześniej wspomniany zalążek samej kopalni

Jeśli się podoba to pokaże więcej screenów, ale to już nie w tym roku ;p
Ostatnio zmieniony przez zolwik 03-03-2010, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-12-2009, 16:30   

na anglikach uzywam tylko 2 napedow http://img695.imageshack....98/21553117.jpg
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Fiolek7
super user


Wiek: 32
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 137
Skąd: Zabrze - Mikulczyce
Wysłany: 31-12-2009, 16:45   

Miało już nie być, ale jeszcze kilka screenów by pokazać otoczenie:

Budynek dworca od strony ulicy

Widok na bocznicę

Wiadukt nad ulicą Składową i pętla "trójki"

Cmentarz mikulczycki

I ogródki działkowe


Zolwik - nie wszyscy robią angliki z dwoma napędami, ja akurat do nich nie należę
Ostatnio zmieniony przez Fiolek7 31-12-2009, 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mannerheim
zaawansowany
nietutejszy...



Pomógł: 78 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 626
Skąd: Warszawa-Rembertów
Wysłany: 31-12-2009, 16:48   

Fiolek7 napisał/a:

Zolwik - nie wszyscy robią angliki z dwoma napędami, ja akurat do nich nie należę

Nie istnieją w rzeczywistości angliki takie, jak na Twoim screenie więc zolwik dobrze doradził - należy to zmienić, to nierealistyczne.
 
 
 
mechanikEP09
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 145
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-12-2009, 17:14   

Na Helu jest podobny anglik tylko że ma 2 napędy (http://kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=731&okno=galeria&&zakres=-1&photoid=18439). Takie jak ty zrobiłeś nie mogą istnieć w realu. Pomyśl sobie jak to by działało.
 
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 31-12-2009, 17:18   

Kamil, dajesz 2 napędy bez latarń a 2 niewidzialne. W rzeczywistości jeden napęd steruje dwoma iglicami. Co do sieci. Na piasku nie było słupów betonowych, tylko metalowe.
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
Fiolek7
super user


Wiek: 32
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 137
Skąd: Zabrze - Mikulczyce
Wysłany: 31-12-2009, 17:49   

Dobra, te dwa słupy wymienie na metalowe, a co do anglików to coś pokombinuje, bo nigdy w zasadzie nie próbowałem
 
 
PS
nowy


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 31-12-2009, 20:07   

Mam pytanie...Czy kiedyś chciałoby Ci się zrobić odcinek do Pyskowic w których mieszkam ? Pozdrawiam. ;-)
_________________
Pozdrawiam...
 
 
polak
super user



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 137
Skąd: Nysa
Wysłany: 31-12-2009, 21:31   

Mam pytanie...Czy nie można tego załatwiać via PW?!Tylko śmiecić komuś temat głupimi pytaniami.Co do mapki widać, że jest starannie robiona, w sumie więcej niż wymienionych błędów nie wypatrzyłem ;).Powodzenia w dalszym budowaniu.

Pozdrawiam Polak
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 01-01-2010, 09:57   Re: Stacja Zabrze - Mikulczyce

Fiolek7 napisał/a:
(...) Oczywiście mapa jest dość szczegółowo odwzorowana, ale i też ekonomicznie zrobiona. (...) dlatego powstanie tylko odcinek między stacją w Mikulczycach a kopalnią (też w Mikulczycach)


Przy tak krótkim odcinku, spokojnie możesz sobie pozwolić na dużą liczbę dodatków i ich rożnorodność, w celu podniesienia atrakcyjności mapki.
Moje rady:
- Używaj innych drzewek (te czeskie są już stare, mimo że sam je kiedyś używałem)
- zrób bardziej różnorodną teksturę podłoża
- mieszaj trawy spline, które są z boku torów: http://img218.imageshack.us/i/43845491.jpg/ . jednorodne wyglądają brzydko. Idealnie jest pomieszać dwa rodzaje traw spline, lub ta jedna trwka spline + kilka traw Greenery.
- jadąc wzdłuż osiedla w Mikulczycach daj więce szczegółów: latarnie, samochody, garaże, płoty, śmietniki - cokolwiek
- pracuj przy minimalnej skali tekstury, żeby nie wyszedł mdły efekt jak na screenie: http://img705.imageshack.us/i/48037722x.jpg/
- przy okazji poszukaj innych tekstur dostępnych na różnych stronach, bo są ciekawsze niż te wbudowane.
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
Ostatnio zmieniony przez Jamal 01-01-2010, 10:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-01-2010, 12:10   

Akurat ja bym tych czeskich drzew nie spisywał na straty - przy umiejętnym użytku tekstur i tych drzew nadal można uzyskać bardzo dobre efekty (patrz: mapa D29-34 Ostrołęka-Siedlce).
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Fiolek7
super user


Wiek: 32
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 137
Skąd: Zabrze - Mikulczyce
Wysłany: 01-01-2010, 18:58   

Jamal - dzięki za podpowiedzi. Spróbuję tam coś popoprawiać, 'zasiać' więcej różnych traw,dodać więcej szczegółów, a tekstury stosuję FMA ;p

PS - jak już wcześniej wspomniałem, ani do Pyskowic, ani do Biskupic mapy robił nie będe bo jak dla mnie to za dużo roboty, powstanie tylko ten mały fragment.

Kilanziom - czeskie drzewa używam 'w tle', oczywiście coś się tam poprawi, aby to ładniej wyglądało
 
 
Fiolek7
super user


Wiek: 32
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 137
Skąd: Zabrze - Mikulczyce
Wysłany: 03-01-2010, 14:12   

A więc tak:
Dodałem więcej szczegółów (samochody, latarnie, bramki na boisku, itp...)


Dłubie teraz trochę przy kopalni


I mam takie pytanie: jakich najlepiej użyć napędów do zwrotnic na kopalni, bo nie wiem czy te które są widoczne na screenie powyżej pasują?
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 03-01-2010, 14:17   

Fiolek7 napisał/a:


I mam takie pytanie: jakich najlepiej użyć napędów do zwrotnic na kopalni, bo nie wiem czy te które są widoczne na screenie powyżej pasują?


Możesz użyć np moich ręcznych, jeśli nie ma tam elektrycznych. Za jakieś 10 minut wlecą tam jeszcze ręczne z samą przeciwagą, bez wskaźników. Adres w stopce :)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 03-01-2010, 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 03-01-2010, 15:07   

Daj ręczne. Tam nie mieli nastawni. W latach 70 wydobycie z Mikulczyc szło już na Giganta przy Pstrowskim. Na Mikulach ładowali cały kamień i czasami miał kiedy prowadzono jakieś prace na Gigancie.
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
Fiolek7
super user


Wiek: 32
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 137
Skąd: Zabrze - Mikulczyce
Wysłany: 03-01-2010, 16:32   

RBach napisał/a:

Możesz użyć np moich ręcznych, jeśli nie ma tam elektrycznych.

trudno powiedzieć jakie tam są bo kopalnia od dobrych 15 lat jest zamknięta ;p

TRS2006 napisał/a:

Daj ręczne. Tam nie mieli nastawni.

No właśnie nie wiem, bo przy przejeździe stoi do dziś budka i do końca nie wiem za co ona robiła, bo na tym przejeździe nigdy rogatek nie było, pokaże screena, bo teraz już za ciemno żeby zdjęcie oryginału pokazać:
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 03-01-2010, 17:02   

Fiolek7 napisał/a:
A więc tak:
Dodałem więcej szczegółów (samochody, latarnie, bramki na boisku, itp...)
[url=http://img229.images....th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img237.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

No widzisz. od razu lepiej :)

Na ulicy Gogolińskiej w tle widać autobus 111 lub dawniej 147 - zależy z jakiego okresu tą mapkę opisywać :)

Pozdrawiam!
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 03-01-2010, 19:08   

Fiolek7 napisał/a:


TRS2006 napisał/a:

Daj ręczne. Tam nie mieli nastawni.

No właśnie nie wiem, bo przy przejeździe stoi do dziś budka i do końca nie wiem za co ona robiła, bo na tym przejeździe nigdy rogatek nie było


Bywały posterunki na urządzeniach ręcznych - jak był skład to się szło w tory i ręcznie przerabiało rozjazdy. Mróz, śnieg, deszcze, upał - nie ma litości :) Tak jest np w Gdyni na posterunku GPF - to jest posterunek wjazdowy do Portu z kierunku Szczecina - semafory świetlne i rozjazdy zamykane na zamki. A w grupach kopalnianych to na 99% możesz dać ręczne zwrotniki - z wyjątkiem grup przyjazdowych i odjazdowych, na które przychodzą składy z PKP. Tam to bywały różne urządzenia, ale zazwyczaj z możliwością przynajmiej zamknięcia przebiegu. Chociaż też różnie z tym bywało - tzw "warunki lokalne" rządzą :)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
KWK Kebab
znawca
Oberschlesien



Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1243
Skąd: Zabrze
Wysłany: 03-01-2010, 19:34   

Na Mikulach tylko ręczne. Tory przyjazdowo-odjazdowe były przy stacji Zabrze Mikulczyce.
Co do stacji z napędami ręcznymi w GOPie, jedyną stacją na której nadal to funkcjonuje jest Sosnowiec Dańdówka. Także na Zabrzu Makoszowach na głowicy od strony Rudy Bielszowice są napędy ręczne.
_________________
http://osb.cal.pl
 
 
 
Fiolek7
super user


Wiek: 32
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 137
Skąd: Zabrze - Mikulczyce
Wysłany: 03-01-2010, 22:32   

Ok, no to napędy się zrobi ręczne ;)
 
 
Fiolek7
super user


Wiek: 32
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 137
Skąd: Zabrze - Mikulczyce
Wysłany: 04-01-2010, 22:33   

Screenów ciąg dalszy:

Widok na część osobową stacji


Ciąg dalszy dodawania szczegółów (ul. Brygadzistów, w oddali przejazd kolejowy)


No i oczywiście kopalnia, na której wymieniłem napędy na ręczne


No i oczywiście dalej czekam na dwa obiecane obiekty bez których tej kopalni nie skończę ;p
 
 
Fiolek7
super user


Wiek: 32
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 137
Skąd: Zabrze - Mikulczyce
Wysłany: 05-01-2010, 20:15   

Dalsze prace nad kopalnią. Budynek cechowni i szyby narazie są zastąpione innymi, mam nadzieję że w niedalekiej przyszłości będą one takie jak na 2 zdjęciu (dla porównania wyglądu kopalni daje archiwalne zdjęcie)


Czy ta Pani gdzieś się śpieszy? ;p
Ostatnio zmieniony przez Fiolek7 05-01-2010, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jamie78
zaawansowany



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 737
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-01-2010, 21:17   

@Fiolek7 może najpierw skończ segment a potem dawaj screeny? Bo to sie trochę chaos robi.
_________________
Nil satis nisi optimum.
 
 
Fiolek7
super user


Wiek: 32
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 137
Skąd: Zabrze - Mikulczyce
Wysłany: 05-01-2010, 21:20   

Zanim skończę ten segment to minie trochę czasu, bo czekam na budynki, a to co zamieszczam to postępy jakie czynię i jak staram się całą okolicę jak najbardziej odwzorować ;p
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-01-2010, 21:26   

nie musisz dawac screnow co 1-2 dni... daj 2-3 na tydzien ale z ukonczonych kawalkow
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group