Witam. Od dawien dawna chciałem stworzyć w TRS mapę Mikulczyc, ale albo brakowało mi chęci, albo środków. Teraz gdy istnieje mnóstwo fajnych dodatków stworzenie takiej mapy staje się prostsze. I tak o to po miesiącu pracy zrobiłem całą stację w Mikulczycach w większej częsci z otoczeniem, odcinek między stacją, a kopalnią w Mikulczycach z całym otoczeniem i zalążek kopalni. Prace nad kopalnią póki co stoją w miejscu, bo czekam na obiecane prze kolegę TRS2006 dwa niezbędne obiekty. W tej chwili zajmuję się otoczeniem z drugiej strony stacji w kierunku Pyskowic. Mapa tworzona jest w latach 80/90 kiedy to ruch osobowy powoli zamierał, a towarowy jeszcze jakoś się trzymał. Obecnie na terenie stacji rośnie przepiękny las. Jeśli dobrze pójdzie i nie stracę weny do tworzenia, to planuję mapkę wydać. Oczywiście mapa jest dość szczegółowo odwzorowana, ale i też ekonomicznie zrobiona. Kiedyś myślałem nad zrobieniem całej linii z Zabrza - Biskupic do Pyskowic, ale nad tym jest dużo roboty, a ja trochę leniwy jestem, dlatego powstanie tylko odcinek między stacją w Mikulczycach a kopalnią (też w Mikulczycach). No, ale koniec pisania, pokażę wam jak się owa stacja w tej chwili prezentuje:
Wjazd od strony Pyskowic
EN57 zmierzająca w kierunku stacji
Stacja Zabrze - Mikulczyce
Wyjazd w kierunku Biskupic
Rejon ogródków działkowych i cmentarza
Rejon osiedla, na którym nie chwaląc się mieszkam ;p
Tory prowadzące do kopalni
I wcześniej wspomniany zalążek samej kopalni
Jeśli się podoba to pokaże więcej screenów, ale to już nie w tym roku ;p
Ostatnio zmieniony przez zolwik 03-03-2010, 18:59, w całości zmieniany 1 raz
Na Helu jest podobny anglik tylko że ma 2 napędy (http://kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=731&okno=galeria&&zakres=-1&photoid=18439). Takie jak ty zrobiłeś nie mogą istnieć w realu. Pomyśl sobie jak to by działało.
Kamil, dajesz 2 napędy bez latarń a 2 niewidzialne. W rzeczywistości jeden napęd steruje dwoma iglicami. Co do sieci. Na piasku nie było słupów betonowych, tylko metalowe.
Mam pytanie...Czy nie można tego załatwiać via PW?!Tylko śmiecić komuś temat głupimi pytaniami.Co do mapki widać, że jest starannie robiona, w sumie więcej niż wymienionych błędów nie wypatrzyłem ;).Powodzenia w dalszym budowaniu.
Wysłany: 01-01-2010, 09:57 Re: Stacja Zabrze - Mikulczyce
Fiolek7 napisał/a:
(...) Oczywiście mapa jest dość szczegółowo odwzorowana, ale i też ekonomicznie zrobiona. (...) dlatego powstanie tylko odcinek między stacją w Mikulczycach a kopalnią (też w Mikulczycach)
Przy tak krótkim odcinku, spokojnie możesz sobie pozwolić na dużą liczbę dodatków i ich rożnorodność, w celu podniesienia atrakcyjności mapki.
Moje rady:
- Używaj innych drzewek (te czeskie są już stare, mimo że sam je kiedyś używałem)
- zrób bardziej różnorodną teksturę podłoża
- mieszaj trawy spline, które są z boku torów: http://img218.imageshack.us/i/43845491.jpg/ . jednorodne wyglądają brzydko. Idealnie jest pomieszać dwa rodzaje traw spline, lub ta jedna trwka spline + kilka traw Greenery.
- jadąc wzdłuż osiedla w Mikulczycach daj więce szczegółów: latarnie, samochody, garaże, płoty, śmietniki - cokolwiek
- pracuj przy minimalnej skali tekstury, żeby nie wyszedł mdły efekt jak na screenie: http://img705.imageshack.us/i/48037722x.jpg/
- przy okazji poszukaj innych tekstur dostępnych na różnych stronach, bo są ciekawsze niż te wbudowane.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-01-2010, 12:10
Akurat ja bym tych czeskich drzew nie spisywał na straty - przy umiejętnym użytku tekstur i tych drzew nadal można uzyskać bardzo dobre efekty (patrz: mapa D29-34 Ostrołęka-Siedlce).
Jamal - dzięki za podpowiedzi. Spróbuję tam coś popoprawiać, 'zasiać' więcej różnych traw,dodać więcej szczegółów, a tekstury stosuję FMA ;p
PS - jak już wcześniej wspomniałem, ani do Pyskowic, ani do Biskupic mapy robił nie będe bo jak dla mnie to za dużo roboty, powstanie tylko ten mały fragment.
Kilanziom - czeskie drzewa używam 'w tle', oczywiście coś się tam poprawi, aby to ładniej wyglądało
I mam takie pytanie: jakich najlepiej użyć napędów do zwrotnic na kopalni, bo nie wiem czy te które są widoczne na screenie powyżej pasują?
Możesz użyć np moich ręcznych, jeśli nie ma tam elektrycznych. Za jakieś 10 minut wlecą tam jeszcze ręczne z samą przeciwagą, bez wskaźników. Adres w stopce :)
Daj ręczne. Tam nie mieli nastawni. W latach 70 wydobycie z Mikulczyc szło już na Giganta przy Pstrowskim. Na Mikulach ładowali cały kamień i czasami miał kiedy prowadzono jakieś prace na Gigancie.
Możesz użyć np moich ręcznych, jeśli nie ma tam elektrycznych.
trudno powiedzieć jakie tam są bo kopalnia od dobrych 15 lat jest zamknięta ;p
TRS2006 napisał/a:
Daj ręczne. Tam nie mieli nastawni.
No właśnie nie wiem, bo przy przejeździe stoi do dziś budka i do końca nie wiem za co ona robiła, bo na tym przejeździe nigdy rogatek nie było, pokaże screena, bo teraz już za ciemno żeby zdjęcie oryginału pokazać:
No właśnie nie wiem, bo przy przejeździe stoi do dziś budka i do końca nie wiem za co ona robiła, bo na tym przejeździe nigdy rogatek nie było
Bywały posterunki na urządzeniach ręcznych - jak był skład to się szło w tory i ręcznie przerabiało rozjazdy. Mróz, śnieg, deszcze, upał - nie ma litości :) Tak jest np w Gdyni na posterunku GPF - to jest posterunek wjazdowy do Portu z kierunku Szczecina - semafory świetlne i rozjazdy zamykane na zamki. A w grupach kopalnianych to na 99% możesz dać ręczne zwrotniki - z wyjątkiem grup przyjazdowych i odjazdowych, na które przychodzą składy z PKP. Tam to bywały różne urządzenia, ale zazwyczaj z możliwością przynajmiej zamknięcia przebiegu. Chociaż też różnie z tym bywało - tzw "warunki lokalne" rządzą :)
Na Mikulach tylko ręczne. Tory przyjazdowo-odjazdowe były przy stacji Zabrze Mikulczyce.
Co do stacji z napędami ręcznymi w GOPie, jedyną stacją na której nadal to funkcjonuje jest Sosnowiec Dańdówka. Także na Zabrzu Makoszowach na głowicy od strony Rudy Bielszowice są napędy ręczne.
Dalsze prace nad kopalnią. Budynek cechowni i szyby narazie są zastąpione innymi, mam nadzieję że w niedalekiej przyszłości będą one takie jak na 2 zdjęciu (dla porównania wyglądu kopalni daje archiwalne zdjęcie)
Czy ta Pani gdzieś się śpieszy? ;p
Ostatnio zmieniony przez Fiolek7 05-01-2010, 20:16, w całości zmieniany 1 raz
Zanim skończę ten segment to minie trochę czasu, bo czekam na budynki, a to co zamieszczam to postępy jakie czynię i jak staram się całą okolicę jak najbardziej odwzorować ;p
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach