Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2010, 18:24 Poprawianie dodatków dla TS2009
Mam nadzieję, że nie tylko ja się będę udzielał w tym temacie, ale do rzeczy.
Na początek wezmę tabor Kilanzioma. W zasadzie do poprawy są pliki texture.txt dla materiałów zawierających mapowanie alfa, trzeba je po prostu dostosować do TS2009.
Przy poprawkach taboru Kilana, korzystać będę z dwóch szablonów, które już przetestowałem, jeden dla alfa w skali szarości, drugi dla czarno-białej.
1. Wszystkie materiały zawierające alfę czarno-białą powinny mieć następujący wpis w pliku texture.txt:
Do takich materiałów możemy zaliczyć: bufory, sprzęgi, szczegóły podwozia, barierki, ogrzewanie parowe itp.
Pewną modyfikacją tego szablonu, będzie wpis dla wewnętrznych części okien, powinien on wyglądać tak:
Dzięki takiemu wpisowi unikniemy przenikania tekstur. Oczywiście ta poprawka ma pewną wadę, gdyż w jej wyniku szyby od strony wewnętrznej uzyskują całkowitą przeźroczystość, ale nie ma to negatywnego wpływu na wygląd modelu.
2. Materiały zawierające mapowanie alfa bazujące na skali szarości. W tym wypadku wpis powinien wyglądać tak:
Powyższy wpis ma zastosowanie w przypadku okien od strony zewnętrznej oraz napisów wszelkiej maści (ja zastosowałem go także tablic malowanych na wagonie).
UWAGA! W celu poprawienia wydajności należy wykonać takie poprawki w każdym materiale zawierającym mapowanie alfa.
Dodatkową poprawką którą należy wykonać w taborze Kilana jest zwiększenie wysokości tekstury ramy z 16 pikseli do 32. Ten problem występuje w modelach Ludmił oraz w niektórych wagonach (np. w salonce Ashx 07).
Dodam jeszcze, że wpis nr. 2 nadaje się do modyfikacji materiałów w dodatkach tworzących roślinność ale tylko typu scenery (NIE STOSUJCIE GO DLA SPLINE-ÓW), zaś wpis nr. 1 zmodyfikowany do poprawienia dodatków Sieci Trakcyjnej Chestera.
Ostatnio zmieniony przez drstrach 16-05-2010, 18:39, w całości zmieniany 1 raz
Miło że poruszyłeś ten temat , bo jestem w trakcie przerabiania taboru pod 2009 , i jest mały problem , konkretnie na przykładzie CTL ST44 R009 , próbowałem Twoich wpisów i niestety nie uzyskałem zamierzonego efektu który miał zniwelować przenikanie w tym wypadku akurat całej górnej części przodu tej lokomotywy która oparta jest na alphie. Próbując Twoich wpisów albo przenikanie dalej występowało , albo zamiast przeźroczystych szyb pojawiała się normalna tekstura z pliku http://img43.imageshack.us/i/97877049.jpg/ . Prosiłbym o pomoc , bo już nie mam pomysłów jak ten problem rozwiązać. W sumie to jedyna rzecz której dotychczas nie zrobiłem a brakuje mi jej do pełni szczęścia :)
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2010, 19:59
Wiesz co Zwinny ja nic nie widzę na tym obrazku, ale podejrzewam iż chodzi Ci o to że okno jest nieprzeźroczyste? Pomyliłeś po prostu okna, zewnętrzne powinny być semitransparent, wewnętrzne masked. U mnie w ST44 to wygląda tak:
- pliki z semitransparent:
cab_sd_win-cab_sd_win_a.texture.txt
door_win-door_win_a.texture.txt
headwin-headwin_a.texture.txt
szyba-szyba_a.texture.txt
window_small-window_small_a.texture.txt
to okna, i jeszcze:
a-a_a.texture.txt
b-b_a.texture.txt
cien-cien_a.texture.txt
- pliki z masked - wszystkie pozostałe
Aha, te pliki nie są od tego modelu, po prostu nie ściągam tak nowoczesnych lokomotyw
No nie pogadasz , teraz jest gitesik :)! Dzięki wielkie , myślę że do lipca uda mi się przemielić wszystkie dodatki jakie chce , stworzyć jakąś ładną flotę lokomotyw i wagonów , bez czerwonych wykrzykników w CM i będę się mógł za mapę ze spokojem wziąć.
Swoją drogą muszę przyznać że całkiem dobrze mi się współpracuje z CM w TS2009 przy przerabianiu. Większość błędów w configu które objawiają się czerwonymi wykrzyknikami w TS2009 idzie usunąć przez otwarcie pliku za pomocą menadżera zawartości plus (MZP) i tam pokazuje config zaznaczając jednocześnie na czerwono co jest nieprawidłowe.
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2010, 21:12
Wiesz nie musisz mielić wszystkich plików osobno, w przypadku wagonów Kilana wystarczy zrobić szablon (np. ja mam taki do wszystkich wagonów) i podmieniać pliki wg szablonu ew. wywalając nadwyżki, tak jest znacznie szybciej.
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2010, 21:30
Przecież podałem Ci w liście plików także cień. A czy zmieni? Wizualnie raczej nie, ale wg tego co napisał Auran kompresja (wpis Compression=) plików z alfą zwiększa wydajność gry.
Tak , tak , przeczytałem , tylko że mój brak wiedzy na temat tego co poszczególne wpisy robią nakazał mi się upewnić co do cienia , bo w mojej myśli było tylko to że zmienia się coś graficznie , nie wiedziałem o zwiększeniu wydajności itd. Przepraszam za to głupie pytanie.
Rewelacja!
Mam pytanie, czy w przypadku obrazu drzwi wagonu od strony wewnętrznej umieszczamy wpis tak jak dla wewnętrznej strony okien, czy tak jak dla alfy bazującej na skali szarości?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez amek 16-05-2010, 23:49, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5158 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-05-2010, 23:57
Cytat:
i jest mały problem , konkretnie na przykładzie CTL ST44 R009
tego gagarina chwilowo olej, bo jest to jeden z ostatnich które nie zostały dorobione do standardu który uznałem za ostateczny dla tej serii, oprócz niego pozostały jeszcze maszyny Rail Polska (3 szt). Reszta rodziny M62 jest zakończona.
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2010, 00:32
amek napisał/a:
(...)Mam pytanie, czy w przypadku obrazu drzwi wagonu od strony wewnętrznej umieszczamy wpis tak jak dla wewnętrznej strony okien, czy tak jak dla alfy bazującej na skali szarości
Wszystko od środka masked, wszystko od zewnątrz semitransparent.
A tak BTW zacząłem od modeli Kilana, a powinienem raczej od swoich, ale jak widać łatwiej jest pluć w cudze gniazdo Co do moich modeli, w najbliższym czasie może wrzucę je gdzieś poprawione do wersji TS2009 (na pewno nie na DLS, bo nie chcę ich blokować dla posiadaczy niższych wersji)
Wysłany: 12-12-2010, 23:15 Naprawianie dodatków pod TS2009-2010
Chciałem napisać tutorial odnośnie naprawiania dodatków pod TS2009-2010, ale zauważyłem, że nie zawsze moje sposoby się sprawdzały i zgodnie z zasadą - im dalej w las, tym więcej drzew - stwierdziłem, że g***o wiem. Niemniej cały czas męczy mnie problem naprawiania dodatków i chęć podzielenia się nabytą drogą prób i błędów wiedzą, więc wpadłem na wtórny pomysł (wtórny, bo na forum Auranu jest taki), żeby ludki pytały jak naprawić jakiś konkretny dodatek (z podaniem kuidu oraz w miarę możliwości źródła dodatku) z podaniem konkretnych zarzutów kierowanych ze strony TS2009-10 w stronę problematycznych elementów. To, mam nadzieję, tak jak w moim przypadku, spowoduje chęć poznania dogłębniej tajników poprawiania/naprawiania dodatków. Tu nie chodzi o teoretyczne dywagacje, tylko o konkrety. Wiem, że nie zawsze naprawiałem po ludzku, tylko czasem na rympał, ale suma sumarum się udało.
NAJWAŻNIEJSZE:
Trzeba zrobic mały wstęp przed naszymi działaniami, żeby widzieć wszystko co nam potrzebne, a mianowicie w ustawieniach folderów dla windows: pokaż rozszerzenia plików. Bez tego kluczowy costam.texture byłby identyczny jak costam.texture.txt - bez tego nie da się pracować!!! Druga rzecz, to przestawienie języka CMP na angielski, bo po polsku pisze, że mu dolega, ale nie wiadomo co.
No dobra, na początek sam coś zaproponuję, co jest proste i nie wymaga żadnej wiedzy, tylko uważnego czytania żali CMP. Wczoraj chciałem zainstalować mosty 750 Shaggiego, które wymagały instalacji torów Sir_M z PTT (dokładnie to tory v3 750) i napotkałem problem z obrazka:
Jak widać, tory zainstalowały się z błędem krytycznym (opis w oknie), a przez to mosty (które wymagają toru 4) mają błędne zależności).
Hmm, co tu zrobić przy takich brakach?
Zainstalowałem te tory w TRS2004, żeby zobaczyć jak autor je widzi. Okazało się, że 4/5 plików zainstalowanych jest niepotrzebna, czyli otwieramy dodatek z poziomu CMP do edycji w eksploratorze i wywalamy wszystkie pliki z folderu oprócz config.txt i podfolderu mstand_tex, zatwierdzamy i o! No i już
Oczywiście to nie jest poprawianie dodatków pod TS2009/2010, tylko naprawianie. Drstrach, mam nadzieję, wyjaśni różnice, bo ja to matoł jestem w tych kwestiach
Zapraszam ludki do podawania KONKRETNYCH przykładów błędów z podaniem numeru kuid i najlepiej źródła dodatku, w miarę możliwości sam poradzę co zrobić, a mam nadzieję, że inni też coś od siebie dorzucą Dla odpowiadających: jak chcesz napisać 'poszukaj w google', to lepiej nic nie pisz.
Ostatnio zmieniony przez samplaire 12-12-2010, 23:26, w całości zmieniany 1 raz
Panowie znalazlem ten temat i chyba moje pytanie bedzie na miejscu.
W lokach typu EU i EP szyby z zewnatrz wygladaja jakby ktos nalozyl na nie siatke w kolorze nadwozia ale to z daleka w momencie maksymalnego przyblizenia szyba odzyskuje normalny wyglad. (mowimy tu wlasnie o TRS2009)
Czy to jest problem tych wpisow o ktorych pisal autor tematu (jesli tak to gdzie szukac plików z tymi wpisami) czy moze to problem natury ustawien grafiki?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach