"głembiej"? Nawet bym nie wpadł, że mozna tak napisać, wstyd! W tym wieku? Używaj Firefoxa, to Ci będzie zaznaczał błędy...
Wracając do tematu - w folderze editing są wszystkie 'otwarte do edycji' dodatki, to powinieneś wiedzieć z instrukcji!!! W CMP masz zakładkę 'otwarte do edycji' i tam rownież znajdziesz te 2 wpisy. Jak to się stało, że są otwarte 2? Widocznie musialeś ten 'drobnica' 2 razy instalować i gdy CMP instaluje coś drugi raz, to otwiera do edycji taki dodatek.
A ja Ci dam jeszcze taką radę. Jak chcesz poznać funkcje CMP, to uruchom sobie TRS w ojczystym języku i poczytaj co która funkcja (robi z plikami) oznacza. Ta opcja jest może nie za dobra bo wtedy komunikaty o błędach są "trochę źle przetłumaczone" ale przynajmniej będziesz wiedział "czym się to je".
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 317 Skąd: Kraków
Wysłany: 04-02-2012, 23:46
Mam pewien problem związany z przerobieniem dodatku pod TS2009, tym dodatkiem jest interior do bardotek, o tym kuidzie: <kuid:89096:55478>, dostępny bodajże na kuid.ru i jakiejś czeskiej stronie razem z packiem bardotek.
Dodatek wywala taki błąd:
Error: Texture 'guma_bump.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'hash-3B\kuid 89096 55478\CD 751 101 cab main.IM'.
Próbowałem przejechać ten plik IM programem PM2IM z opcją strip texture, ale niestety nic to nie dało, poniżej zamieszczam link do tej kabiny po drobnych moich poprawkach, może komuś uda się rozwikłać ten błąd. Niewykluczone, że ja też mogłem coś pomieszać przy naprawie tego dodatku, ale to już jakiś fachowiec musiałby ocenić, gdyż moja wiedza i umiejętności poprawiania dodatków są za małe jak na ten problem.
Ten poprawiony interior, może się naprawdę przydać, gdyż jest wg.mnie świetnym uzupełnieniem do bardotek Kilanzioma i stanowi bardzo ciekawą alternatywę dla kabiny auranowskiej, tym bardziej, że jak na razie nie powstał lepszy interior do tych loków.
Pozdrawiam Szymon
_________________ Kto pyta nie błądzi..
Ostatnio zmieniony przez szymon9263 04-02-2012, 23:48, w całości zmieniany 2 razy
Cześć,
Próbowałem wydaje mi się wszystkiego - bezskutecznie. To co mogę zaproponować, to kontakt z autorem - wielokrotnie z różnych powodów kontaktowałem si÷ę z autorami, którzy - wydawałoby się - są poza zasięgiem i otrzymywałem miłe odpowiedzi.
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 317 Skąd: Kraków
Wysłany: 06-02-2012, 11:21
Dzięki ogromnej pomocy kolegi rysztura udało się wyleczyć ten dodatek z błędów (tych z czerwonym wykrzyknikiem), zostały tylko ostrzeżenia, o konieczności zmiany plików PM na im, ale z tym nic nie da się zrobić, tzn. po imporcie do formatu im w kabinie przestają się wyświetlać niektóre ważne przyrządy takie jak krany hamulców, nawrotnik, nastawink itp.
Dla zainteresowanych tematem podaję link do pliku .im, którym należy zastąpić plik, który jest w wersji, do której link podałem w swoim poprzednim poście:
A czy kolega Rysztur mógłby nam napisać co poprawił i jak?
Z góry jestem wdzięczny.
Czuję się wywołany do tablicy....
Prawdę mówiąc sam nie wiem dlaczego to działa.
Dokonałem konwersji pliku mesha siatki "cd 751 101 cab main.im" z opcją strip texture programem PEV Pm2Im (v. 1.18 18 July 2010). Ta sama czynność w wersji programu 2.01 (18 May 2011) z tą konwersją sobie nie radziła (być możę mam coś skopane w ustawieniach). Tak jak pisał Szymon konwersja pozostałych siatek do formatu *.im skutkowała brakiem ich wyświetlania w widoku kabinowym w grze, pomimo że CMP nie zgłaszał błędów.
Na sam koniec spróbowałem połączyć skonwertowaną siatkę mesha z niezmienionymi siatkami w formacie *.pm. I zadziałało. CMP wali masę żółtych wykrzykników, ale w grze wszystko działa prawidłowo.
Próby robiłem w wersji 2010,
W TS12 kabina nie działa, ta wersja nie trawi formatu *.pm - czerwone wykrzykniki, po konwersji siatek w kabinie brak wszystkich elementów ruchomych (w grze).
Tyle z mojej strony.
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2012, 21:07
O widzisz, ważna wiadomość. Chyba rzeczywiście ta najnowsza wersja pm2im nie poprawia tych błędów, czyli potrzebna jest starsza wersja.
Co do TS12, to mi wywala tylko żółte wykrzykniki, ale naprawienie tego jest dość proste, najlepiej poprawiać to ze skrótu w CMP, poprawia wszystkie pliki za jednym zamachem, potem wystarczy tylko podmienić wszystkie rozszerzenia c configu zamienić z .pm na .im .
Witam poprawiłem już większość dodatków ale nie mogę poradzić sobie z tymi. Dał by radę mi ktoś podesłać te dodatki naprawione i działające już pod TS2010? Byłbym bardzo wdzięczny. To są ostatnie dodatki które mi nie działają
Is there anyone who has problems with SP and SU-45? I have about 10-12 pieces of each loco type, but only 4 of them work (SU-45 116, 154 and 242 and SP-45 219). Whic kuid is wrong or what should I retype in config file to make others unmoving locos make work?
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 14-06-2012, 15:14
I think that is enginespec fault. It works properly only in DCC mode, and in Cab mode it's not working at all. Try to replace enginespec KUID from working models to not-working.
They can be also missing hornsounds (or bog sounds). CMP doesn't show the latter as dependencies at the first time. You have to check dependencies of the dependencies (this sounds strange but it works - you have to see the loco dependencies and then point cmp to show depoendencies of the dependencies. Again, try to find the aproppriate lines in config and replace for the working ones.
Wiek: 30 Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 28 Skąd: Chełm
Wysłany: 13-07-2012, 15:59
Mam problem z lokomotywą EU07-080 i zrobiłem wszystko, co było w instrukcji, poprawiły się wszystkie błędy oprócz jednego : Error: Unable to load mesh file: 'shadow\shadow.im'.
Olej, to nie jest błąd, tylko ostrzeżenie - modelowi brakuje cienia - i tak nikt z tego nie korzysta, bo to jest słabe w trainzie. Jeśli masz włączone cienie, to wyłącz - poprawi się wydajność i będzie ładniej wyglądało. Nie martw się, jeśli nie wyłączysz cieni, wszystko i tak będzie działać. Lokomotywa będzie działać poprawnie, zresztą, każdy dodatek będzie działać poprawnie z ostrzeżeniem.
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-07-2012, 17:16
Wojtek ale to nie jest uwaga, tylko błąd, bo w tym przypadku jest odnośnik do pliku, który nie istnieje.
Chełmianin najprościej, to wywal wpis dotyczący cienia w configu (shadow i wszystko co jest za nim w nawiasach {} ), ew. możesz po prostu znaleźć taki plik (najlepiej jak najmniejszy) i wstawić go do podanej ścieżki. Oczywiście, tak jak napisał Samplaire, trzeba wyłączyć cienie w opcjach gry.
witajcie. Poprawiam stopniowo dodatki pod Trs2010
Mam problem z naprawą dwóch kabin, ponieważ brakuje chyba pliku tekstury który jest niezbędny t.j. :
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'pudlo-wn.texture' dla siatki'kab.im'.
dla kabiny do SA103 autor michal_
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury '303e_base1.texture' dla siatki'eu07_int.im'.
jest to stary interior chestera
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'switchlight-switchlight_op.texture' dla siatki'switchlight1.im'.
Sm42 interior autor kilan1984
Znacznika 'usetname' nie można użyć na kontenerze typu 'bogey'.
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'bhpNO.pm'
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'bhpNO_shadow\bhpNO_shadow.pm'
bhpNO autor vcrdn w dodatku jest tylko plik config
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2012, 13:01
Maverick napisał/a:
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'pudlo-wn.texture' dla siatki'kab.im'.
dla kabiny do SA103 autor michal_
Wyciągnij teksturę z głównego modelu
Maverick napisał/a:
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury '303e_base1.texture' dla siatki'eu07_int.im'.
jest to stary interior chestera
jw.
Maverick napisał/a:
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'switchlight-switchlight_op.texture' dla siatki'switchlight1.im'.
Sm42 interior autor kilan1984
W innych modelach kabin SM42 tej tekstury nie ma?
Maverick napisał/a:
Znacznika 'usetname' nie można użyć na kontenerze typu 'bogey'.
Nie istnieje tag usetname, to jest literówka od username (proponuję zajrzeć do CCG).
Maverick napisał/a:
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'bhpNO.pm'
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'bhpNO_shadow\bhpNO_shadow.pm'
bhpNO autor vcrdn w dodatku jest tylko plik config
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'pudlo-wn.texture' dla siatki'kab.im'.
dla kabiny do SA103 autor michal_
Wyciągnij teksturę z głównego modelu
Maverick napisał/a:
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury '303e_base1.texture' dla siatki'eu07_int.im'.
jest to stary interior chestera
jw.
Maverick napisał/a:
Nie znaleziono lub nie udało się wczytać tekstury 'switchlight-switchlight_op.texture' dla siatki'switchlight1.im'.
Sm42 interior autor kilan1984
W innych modelach kabin SM42 tej tekstury nie ma?
Maverick napisał/a:
Znacznika 'usetname' nie można użyć na kontenerze typu 'bogey'.
Nie istnieje tag usetname, to jest literówka od username (proponuję zajrzeć do CCG).
Maverick napisał/a:
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'bhpNO.pm'
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'bhpNO_shadow\bhpNO_shadow.pm'
bhpNO autor vcrdn w dodatku jest tylko plik config
A czy te siatki istnieją w katalogu z dodatkiem?
Dziękuje spróbuje i zrobię tak jak mówisz. Nie pomyślałem o tym, żeby z głównego modelu skopiować. Wiem z tym username tylko mi się wkleiło przypadkiem :) Nie w tym dodatku jest tylko plik config.txt nie ma nic innego.
Ostatnio zmieniony przez Maverick 14-07-2012, 13:20, w całości zmieniany 1 raz
Też z tym walczyłem. Nic w folderze nie ma - poza config.txt, to miał być "niewidzialny wózek" do zestawów BHP. Rozwiązaniem jest otworzenie dowolnego "invisible bogey", przerzucenie z niego wszystkich plików z wyjątkiem config.txt do folderu wózka VCRDNa i poprawienie wpisu asset-filename na taki, jak nazwa pliku .pm właśnie przerzuconego. U mnie chodzi
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2012, 13:35
RBach napisał/a:
Też z tym walczyłem. Nic w folderze nie ma - poza config.txt, to miał być "niewidzialny wózek" do zestawów BHP. Rozwiązaniem jest otworzenie dowolnego "invisible bogey", przerzucenie z niego wszystkich plików z wyjątkiem config.txt do folderu wózka VCRDNa i poprawienie wpisu asset-filename na taki, jak nazwa pliku .pm właśnie przerzuconego. U mnie chodzi
To już lepiej znaleźć niewidoczny wózek z plikiem w formacie im, przynajmniej nie będzie warningów, ew. podpiąć działający wózek niewidoczny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach