Owszem. Tylko teraz zrób taki numer na szlaku JEDNOTOROWYM. Pociągi spotkają się gdzieś w połowie, bo z obu kierunków wyjazd odbywa się na wolny odcinek. Znaczników kierunkowych niedasię.
Częściowym obejściem (a właściwie protezą) jest użycie bloków blokady dwukierunkowej i semaforów SBL "niewidzialnych" zamiast tych zwykłych semaforków niewidocznych. Niewidzialne SBL są o tyle lepsze, że w połączeniu z blokami można "zamknąć" jeden z kierunków, wtedy w jedną stronę niewidzialne SBL są na STÓJ, w drugą na "wolną". I same bloki też zamykają semafory wyjazdowe będące aktualnie "pod prąd". Tego nie mają semafory niewidzialne "zwykłe", które stan zmieniają tylko zależnie od zajętości odcinka za nimi. Czyli da się zrobić długi szlak bez "spotkania gdzieś po drodze". Wadą jest to, że (jeszcze) stan bloków trzeba zmieniać ręcznie, poprzez menu.
Ale prościej jest wywalić słupy i kilometrację "obok" na tor niewidoczny
Z szlakami jednotorowymi z siecią trakcyjną, jest właśnie problem.
Trzeba stosować wszelkie wskaźniki, znaki i słupki hektometrowe w wersjach scenery zamiast trackside.
Plusem tych dodatków w wersjach scenery jest to, że możemy je sobie podnosić, obracać, przechylać oraz oddalać od torów jak nam pasuje.
Na prostych odcinkach torów, można użyć Bogdanowej sieci trakcyjnej w wersji spline.
Wtedy na krótkich odcinkach między semaforami można zejść poniżej 200 trackside, ale na dłuższych i tak nie obejdzie się bez użycia torów niewidzialnych.
_________________ TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
Stosowanie niewidzialnych semaforów zastosowałem na MM lata temu. Zniszczyło to możliwości AI co do sterowania pociągami przez rozkłady i inne bajery. Tutaj chcąc zachować realność pod względem czasów wyprzedzania itd - też nie chciałem ich stosować. Teraz pod tym względem mamy łatwiej, bo i wskaźniki screenery, sieć spline, cuda bajery.
Ważne że problem rozwiązany ;)
KGrid [Usunięty]
Wysłany: 10-06-2014, 22:27
Stacja TWARDOWSKIE - podg CZERMNO.
Ogólnie Vmax = 120km/h, jedno zwolnienie do 70 na ostrych łukach. Nuda, cisza, spokój.
Na stacji w Twardowskich postój będą miały tylko osobowe, mamy tutaj małą bocznicę do zakładów przemysłowych i... chyba tyle.
Oceniamy, oceniamy, ostatni post w tym dziale pojawił się de facto.. miesiąc temu!
Fizycznie mapa dobiła pod 50km, do węzła w Dobrym Mieście, który pachnie bardziej Warmią, a nie Lubelszczyzną, ale poniemieckich budynków jeszcze nie będzie. Wyznacznikiem zmiany rejonu są pewne posterunki o nazwie "MOST" i "MOSTOWIK" ;)
Mapa przyjemna, kolory uważam fajnie dobrane, są stonowane. Cóż więcej pisać :), powodzenia.
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Wygląda to bardzo ładnie,ale przede wszystkim niezmiernie realnie,nie "przepakowane" ilością dodatków,mam jednak do Ciebie pytanie dotyczące układów torowych,głównie stacyjnych:czy przy ich budowie używasz szablonów?,a jeżeli tak,to jakiego Autora.
Z tą półbramką semaforową fakt, przesadziłem chyba za bardzo, zmienimy, poprawimy.
Kacper, tak na przyszłość: ta konkretna półbramka (ze skośnym dołem) jest przeznaczona do uczepienia kosza tylko na samym końcu, bez żadnych po drodze. Tylko na końcu góra kosza pasuje do dołu konstrukcji.
Półbramka do powieszenia paru koszy na raz ma dół prosty. Jest w tej samej paczce u mnie na stronie. Albo Bogdanowe, też zrobił i bez przesady z tymi koszami, taka ilość na tak długim ramieniu... W realu byłaby katastrofa budowlana, zerwanie sieci, uszkodzenie srk i toru. Krótko mówiąc - wywaliłoby się
Pewne błędy poprawiono, pewnych jeszcze nie. Obecnie mam gotowe circa 55km, czyli cały etap I został zrealizowany, trwa wykańczanie, konfigurowanie. \
Wersja 0.99 będzie posiadała odcinek TEMPLIN (GŁÓWNY) - DOBRE MIASTO. Według kilometraża 53km. Do tego dojdzie cała wagonówka i lokomotywownia w TEMPLINIE i dwa posterunki odgałęźne za Dobrym Miastem. Będzie tego 60km pod drutem. 50 minut zabawy przy Vmax 100km/h i postoju na każdej stacji i przystanku. Ekspres jedzie około 45 minut ;)
Po gadaniu czas na screeny - odcinek CZERMNO-tarcze ostrzegawcze DOBRE MIASTO (z posterunkami przy pewnym moście) ;)
Za Mostem mamy kilka ograniczeń, na samym mostem przejazd z klasyczną czterdziestką, potem 70km/h łamane z 90km/h. Za Dobrym Miastem prędkość szlakowa spadnie nam ze 120km/h do 100km/h, ale w zamian pojawią się inne klimatyczne elementy, do których SHP już pasować nie będzie ;)
Pozdrawiam KGrid
TrainzSimulator - Polskie Linie Kolejowe ;)
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3930 Skąd: Opole
Wysłany: 07-07-2014, 22:06
http://postimg.org/image/oizar9ydl/
Przydałyby się znaki związane z przejazdem
http://postimg.org/image/mtv9gbozt/
Złomiarze zajumali osłony na wiadukcie? Takie pytanie odnośnie tego miejsca: nie powinna być tam obniżona sieć, sprawdzałeś skrajnią?
http://postimg.org/image/umv3zs9qh/
Nie lepiej obciąć tą drogę donikąd przy betonie i dać ścieżkę na peron. Do lewego też warto.
http://postimg.org/image/qa15v3qdl/
Na mój gust taka piaszczysta nie za bardzo pasuje, za zielono wokoło, daj tą z zielonym szlaczkiem.
http://postimg.org/image/rmiuwznt5/
Patrzę tak z parę minut i się zastanawiam co autor miał na myśli z tym podłożem przy rzece. Jaki rodzaj gleby i poszycia miał tam być? Poza tym daj trochę ciemnego pod drzewami, nie będzie tak razić oczy. Na siatce 5m ładnie da się cień robić.
http://postimg.org/image/otu8qpcuh/
Jak możesz to daj trawę tak żeby nie było na krawędzi od linijki, znaczy zrób z kawałków pod różnymi kątami.
http://postimg.org/image/st0n10g95/
Rozumiem, że gościu co sadził krzaki był po spożyciu i tak wężykiem wyszło . To idzie przeboleć ale ten pasek z wysypką nie idzie strawić. Jak tą trawkę chcesz zostawić to daj ciemniejsze podłoże albo jaśniejsze zielsko.
KGrid [Usunięty]
Wysłany: 07-07-2014, 22:44
Cytat:
http://postimg.org/image/rmiuwznt5/
Patrzę tak z parę minut i się zastanawiam co autor miał na myśli z tym podłożem przy rzece. Jaki rodzaj gleby i poszycia miał tam być? Poza tym daj trochę ciemnego pod drzewami, nie będzie tak razić oczy. Na siatce 5m ładnie da się cień robić.
To jest tzw. stożek napływowy, czyli efekt meandrowania (082 - tak to się nazywało?!) rzeki. Ogólnie mokradła, które są suche jak rzeka jest niska. Mam dwie takie rzeki pod nosem z terenem typowo zalewowym, który jest bardziej piaszczysty niż zazieleniony.
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 08-07-2014, 08:15
Ryszard, a co Ci przeszkadza w tej teksturze? O gustach się nie dyskutuje, nikt nie będzie robić mapy wg. Twojego gustu. Bo geograficznie miejsce jest odwzorowane dobrze. Co prawda Kacper trochę się machnął z tym stożkiem napływowym (bo to jest efekt rozmycia sypkiego podłoża przez wodę np. deszczową i utworzenie piaszczystego stożka), ale tarasy zalewowe rzeki wczesnym latem mają prawo tak wyglądać (podczas zalewania rzeka zwykle niesie bardzo dużo materiału).
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3930 Skąd: Opole
Wysłany: 08-07-2014, 11:52
Wujek nie dyskutowałem o guście, tylko wyraziłem swoją opinię. Screeny oglądam tak jak obrazy w galerii lub muzeum i stąd było moje pytanie.Oczywista oczywistość nie zamierzałem niczego zmieniać, tylko się autora grzecznie zapytałem, bo żyje, w przeciwieństwie do wielu twórców landszaftów wiszących tu i ówdzie. Po prostu odczuwałem dysonans kontrastowy między podłożem, a roślinnością na nim. Po zalaniu to raczej to co rośnie żółknie, a nie jest tak zielone.
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 08-07-2014, 13:12
Widać w Opolu płyną wody tak zatrute, że rośliny żółkną. W dolnej dolinie Wisły, czy u mnie w dolinie Narwi nic nie żółknie, mimo regularnych zalań. Ucinając dyskusję: wszystko na tym screenie jest dobrze, a tym co się wydaje że nie, to mają rację - wydaje Wam się ;)
Także podsumowując, w powyższej kwestii zmian nie przewiduję.
Uwaga będę marudził - jeden z niewielu (dwóch?) żyjących tematów o tworzonej mapie, niecałe 4000 wyświetleń i tylko 48 postów, w tym pewnie z 10-15 moich. Żenada? Nie mi oceniać...
Poszukuję BETAtesterów! - zgłoszenia na PW.
W zgłoszeniu proszę podać przede wszystkim konfigurację komputera (tj. przynajmniej moc obliczeniowa procesora, RAMu, system, typ karty graficznej, inne ciekawostki).
Testy polegać będą na sprawdzeniu płynności, sprawdzeniu jakości wykonania, oraz podstawy E1. Semafory w wersji do BETAtestów będą skonfigurowane tylko w kierunku zasadniczym (w kierunku niewłaściwym - Sz). Tak też będzie w pierwszej wersji.
Audyt sieci trakcyjnej mile widziany.
W nagrodę dla wytrwałych - największe miasto mapy, największa stacja osobowa na mapie, i chyba największe i najbardziej realistyczne centrum miasta jakie kiedykolwiek powstało w Trainzie.
Jak wszystko pójdzie dobrze - wyrobimy się jeszcze w lipcu z ca. 55km szlaku ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach