Pomógł: 54 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 09-01-2016, 21:46
Modernizację przeszedł odcinek Uście - Adamowo, poprzednia wersja mocno odstawała stylistycznie od reszty mapy. Do wykończenia pozostało jeszcze otoczenie przebudowanej stacji w Uściu. A w roli prezentacji filmik, niestety przez nieuwagę w niezbyt przyjemnej rozdziałce.
Oj, coś wspaniałego. Widzę naleciałości z Kępna (ten peron po lewej), oraz wyjazd z Leszna na Wrocław (później przy wyjeździe ze stacji). Super! Ja bym wolał filmik z śledzonej kamery :P
Pomógł: 54 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 11-01-2016, 17:49
Było marudzenie o śledzącej kamerze, jest i film. Szybki przejazd z Wojnowa do Uścia, jakość nie powala, ale by zachować przyzwoitą płynność musiałem zjechać ustawienia grafiki do minimum. Film niby kręcony 1366x768, ale YT pokiereszował go niemiłosiernie.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5158 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2016, 18:29
Obejrzałem filmik, fajnie, że oglądamy z kamery zawieszonej nad lokomotywą - to pozwala oceniać wiele aspektów. Mapa zwraca uwagę bardzo ładnym doborem zieleni i zestawianiem jej zwłaszcza na krawędziach typu pole/las, otoczenie toru/pole itp.
Jest kilka zjawisk które mogą zastanawiać (do przemyślenia):
*W 1:24 po lewej od toru jest regularny rząd drzewek oddzielający pole od toru. Czy w rzeczywistości robiąc przecinkę niemal na krawędzi lasu pozostawiano by taki ciąg drzew? Sprawa nawet bardziej widoczna w 1:43 z uwagi na poszerzającą się 'szparę' między torem a szpalerem drzew z lewej strony. Wydaje mi się, że ten szpaler lepiej zastąpić krzakiem (coś jak w 4:20).
*Około 2:40 w lesie jest przejazd. Albo przespałem, albo nie było przed nim i po nim wskaźników informujących o nim.
*3:02 - świetnie zaimprowizowana szkółka leśna po obu stronach, pod wrażeniem.
*6:33 zespół domów i stodół relatywnie blisko torów, polecam jakieś elementy urozmaicająca pomiędzy nimi typu przyczepa do traktora, stos belek, stos skrzynek, jakiś samochód...
*7:03 zatoczki autobusowe rzadko zdarzają się równolegle, zwykle są naprzemiennie względem siebie i może odrobinę dłuższe, przegubowy by nie wszedł.
*7:13 dlaczego żuk stoi na prawym pasie tyłem na przód?
*7:49 porządny krzak w skrajni.
*8:06 bardzo ładnie rozwiązane krawędzie pól, lasów i torowiska - b. dobre teksturowanie podłoża.
*8:39 pole strasznie długie z obu stron, trochę zróżnicowania i podziału teksturami i płotami może?
*9:52 po prawej zabudowania bardzo blisko szlaku, warto dodać jakieś elementy urozmaicające jak wczesniej.
*11:25 bardzo ładny ten szpaler krzaków na podziale pól, wierny.
*13:42 długie monotonne pole z dość agresywną krawędzią po prawej.
*17:05 bardzo ładne miejsce z przejazdem.
*17:30 następne bardzo ładne miejsce z przejazdem.
*17:37 sporawy krzak w skrajni.
*18:10 po lewej domy trochę skromnie, zalecam płoty, budy, szopy, magazynki i inne elementy urozmaicające bliskie plany.
*18:36 z lewej ciemna nora między budynkami a tekstura jasna i trawka rośnie w najlepsze.
Trudno oceniać co się dalej dzieje, ale na zobrazowanym odcinku mamy bardzo małe stacyjki i to tylko z jednym peronem - nie ma możliwości się mijać pociągami osobowymi. Warto trochę rozbudowąć stacje węzłowe i porobić więcej możliwości ruchu.
Pomógł: 54 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 11-01-2016, 19:33
Cytat:
Mapa zwraca uwagę bardzo ładnym doborem zieleni i zestawianiem jej zwłaszcza na krawędziach typu pole/las, otoczenie toru/pole itp.
Główne tekstury gruntu, trawa i białe kwiaty przeszły na dniach podmianę, według mnie w końcu zniknęła cukierkowość gruntu. Z tego też wynika zielsko w skrajni i inne takie niespodzianki, nie wszystko jeszcze zdążyłem zauważyć i poprawić.
Cytat:
*W 1:24 po lewej od toru jest regularny rząd drzewek oddzielający pole od toru. Czy w rzeczywistości robiąc przecinkę niemal na krawędzi lasu pozostawiano by taki ciąg drzew? Sprawa nawet bardziej widoczna w 1:43 z uwagi na poszerzającą się 'szparę' między torem a szpalerem drzew z lewej strony. Wydaje mi się, że ten szpaler lepiej zastąpić krzakiem (coś jak w 4:20).
To akurat szpaler brzóz, celowo nasadzony. Gdzieś widziałem takie zjawisko, tylko teraz ciężko będzie znaleźć pierwowzór.
Cytat:
*Około 2:40 w lesie jest przejazd. Albo przespałem, albo nie było przed nim i po nim wskaźników informujących o nim.
Rzeczywiście, W13 wcięło.
Cytat:
*7:13 dlaczego żuk stoi na prawym pasie tyłem na przód?
Zaimprowizowana scenka rodzajowa - awaria partyjnej Wołgi, ściągnięci technicy w Żuku i gaza na poboczu reanimują
Cytat:
*8:39 pole strasznie długie z obu stron, trochę zróżnicowania i podziału teksturami i płotami może?
Chciałem oddać PGRowskie pola, ciągnące się po horyzont, choć może rzeczywiście czasami są one zbyt monotonne. Coś wymyślę na urozmaicenie.
Cytat:
*13:42 długie monotonne pole z dość agresywną krawędzią po prawej.
Był tam eksperymentalnie wsadzony kanał SAMa jako rów melioracyjny, fakt, nie maznąłem teksturą.
Cytat:
*18:10 po lewej domy trochę skromnie, zalecam płoty, budy, szopy, magazynki i inne elementy urozmaicające bliskie plany.
*18:36 z lewej ciemna nora między budynkami a tekstura jasna i trawka rośnie w najlepsze.
To wszystko jest na razie prowizoryczne, Uście jest puki co tylko przyklepane z wierzchu, wymaga jeszcze dużego dopieszczenia.
Cytat:
Trudno oceniać co się dalej dzieje, ale na zobrazowanym odcinku mamy bardzo małe stacyjki i to tylko z jednym peronem - nie ma możliwości się mijać pociągami osobowymi. Warto trochę rozbudowąć stacje węzłowe i porobić więcej możliwości ruchu.
Wszystkie stacje są wzorowane na realnych schematach stacyjnych (oprócz Wojnowa na początku filmu), taki to już urok stacyjek w mojej okolicy, że drugi peron na stacjach był spotykany rzadko, a jak był, to na dosłownie dwa-trzy ryflaki. Mijanki składów osobowych były tylko na wyznaczonych stacjach. Węzły są dosyć rozbudowane, na filmie jest tylko połowa mapy - od stacyjki mijankowej Wojnowo po czterokierunkowy węzeł w Uściu. Na jeszcze niedokończonej części jest jeszcze większa stacja w postaci adaptacji Grudziądza, myślę że uwzględnianie realnego ruchu będzie możliwe.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3922 Skąd: Opole
Wysłany: 11-01-2016, 20:23
Cytat:
*8:39 pole strasznie długie z obu stron, trochę zróżnicowania i podziału teksturami i płotami może?
Chciałem oddać PGRowskie pola, ciągnące się po horyzont, choć może rzeczywiście czasami są one zbyt monotonne. Coś wymyślę na urozmaicenie.
Osobiście nie uważam, że są za długie na niziny. PGR-y to nie poletka w górach tylko to są hektary pola i niestety czasami to może wyglądać monotonnie ale taka uroda gospodarstw wielkopowierzchniowych.
Cytat:
To akurat szpaler brzóz, celowo nasadzony. Gdzieś widziałem takie zjawisko, tylko teraz ciężko będzie znaleźć pierwowzór.
Jeżeli mnie pamięć nie myli, to na filmach K. Waszkiewicza coś takowego widziałem.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 51 Skąd: Polska
Wysłany: 11-01-2016, 21:47
Brzegi sosnowego lasu najczęściej otacza się pasem brzozy. Z moich obserwacji wynika, że taki sposób praktykuje się gdzieś od 25 lat sądząc po wieku drzew.
Przykładowe obsadzenie dla 10-letniego młodnika (b - 3 rzędy brzozy, s-sosna):
---------- d r o g a ---------
bbbbbbbbb d bbbbbbbb
bssssssssb r bssssssssb
bssssssssb o bssssssssb
bssssssssb g bssssssssb
................ a ................ <~ kolejne rzędy
Pomógł: 54 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 11-01-2016, 22:08
Prawda - na brzegach zwykle pojawiają się brzozy, i to odzwierciedlam, tyle że zwykle są one wymieszane z sosnami. Gdzieniegdzie brzeg jest zasadzony samą brzozą, tyle że są to sektory nieliczne i oddalone od siebie. Na mapie patrząc czasookresowo lasy są zasadzone jeszcze przed wojną lub tuż po - akcja się dzieje prawie 45 lat temu. Drugą sprawą jest ułomność TRSowego lasu - typowy las nasadzany to gąszcz gołych pni sosnowych, żadnych krzaków, podszycia, ew nieliczne świerki czy brzozy na obrzeżach. W grze nijak to nie wygląda, trzeba las zagęścić krzakami i młodziankami.
Tak poza konkursem - las nasadzony po wojnie na dawnych polach można łatwo odróżnić od lasu przedwojennego - przydrożne drzewa były zostawiane, nierzadko tworząc dziś liściasty tunel nad drogą wśród sosnowego boru, i nie są to brzozy Warto przemierzyć w google DW-313 na odcinku Babimost - Klenica, tam pięknie to widać.
_________________ Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
Ostatnio zmieniony przez UAZ 11-01-2016, 22:11, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2016, 12:58
UAZ a może na przyszłość zamiast filmikować wrzucisz screeny żeby było wiadomo do czego się odnieść. Film jest fajny, ale na jakąś zajawkę, nie do oceny stanu budowy.
Pomógł: 54 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 12-01-2016, 15:12
Film jest podglądowy z całości, każdy odcinek był już wcześniej oscreenowany De facto najlepszym sposobem prezentacji byłby film z kabiny, w tym celu mapa powstaje.
_________________ Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
Super mapka! Pisałem już to, powtórzę jeszcze raz: czuć klimat województwa zielonogórskiego, dodatkowo podoba mi się użycie schematu stacji Międzychód, tylko szkoda, że nie zastosowałeś łuku który występuję na stacji. Technicznie żadnych uwag nie mam. Chciałbym tylko zasugerować postawienie jakiegoś jeziora(Pojezierze Lubuskie), ale to już zostawiam w gestii autora :-) . Życzę powodzenia w dalszych pracach!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach