Witam,
od ponad roku, w wolnych chwilach, buduję mapę wokół jeziora Mamry. Ponieważ większość linii wokół jeziora już nie istnieje Postanowiłem iż mapę umieszczę na początku lat 30 ubiegłego wieku (szczyt świetności kolei mazurskich). Budowałem ją na niemieckich mapach sztabowych z tego właśnie okresu. Wszystkie nazwy miejscowości siła rzeczy są w języku niemieckim. Na dzień dzisiejszy mapa jest gotowe 90% infrastruktury kolejowej, otoczenie w 30%, stacje kolejowe i przystanki 95%.
Mapa obejmuje:
dojazd do stacji Kętrzyn (Rastenburg) od strony Świętej Lipki i Korsz, te linie łączą się w Nowym Młynie (Neumuhl).
Stacja Kętrzyn: bocznica do cukrowni,bocznice do magazynów, obrotnica i mała lokomotywownia. fragment Ostprussen Kleinbahn (Wschodnio-pruska kolej dojazdowa 750mm), ze stacją przeładunkową,
Linia dwutorowa Kętrzyn-Giżycko (Lotzen) ze stacjami Vertenheim bocznica do żwirowni, Gross Sturlack bocznica do silosów zbożowych, Klei Sturlack przystanek, Boyen bocznica do browaru twierdzy i tartaku.
Stacja Lotzen, bocznica do portu, mała 2-st. Lokomotywownia.
Kilku kilometrowy fragment linii do Orzysza, kilku kilometrowa linia do Ełku.
Linia do Kruklanek (Kruglenken) z bocznicą do kruszarni kruszyw.
Kilkukilometrowa linia do Olecka,
Linia Kruklanki Węgorzewo z bocznicą do portu nad j. Mamry
Stacja Węgorzewo (Angerburg) z dużą lokomotywownią, bocznicą na pociągi osobowe.
Kilku kilometrowe linie do Gołdapi i Insterburgu (to już dziś rosja)
Linia Węgorzewo – Kętrzyn z kilkoma bocznicami do tartaku i cegielni.
Na mapie jest wiele bocznic i magazynów bo wtedy praktycznie cały transport odbywał się koleją.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5151 Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2016, 21:51
Ja bym zrezygnował z niektórych wbudowanych dodatków i zastąpił je czymś z naszej bogatej kolekcji własnych modeli obiektów pruskich. Jest tego od groma na kilku stronach. Wzbogaciłbym też teksturowanie podłoża. Sam pomysł wydaje się ciekawy i polecam kontynuować. Z mapki widać, że kawał już zrobione, ale wydaje mi się, że wymaga to dopieszczenia. Na pewno powinieneś doinwestować w tekstury, bo jest to dość ubogo wykonane.
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 31-08-2016, 23:04
Zamiast pluć jadem bo kolega nie jest "swój" warto jednak udzielić mu kilka przydatnych rad. Z korzyścią dla autora jak i dla reszty użytkowników.
Widzę że screeny wrzucasz na TrainzImage ale coś chyba nie do końca udało Ci się z wklejeniem na forum odpowiedniego linka. Wrzucaj link z małą bądź średnią miniaturą z odnośnikiem do pełnego obrazka. Obrazek im większy tym lepszy ale pamiętaj o limicie wagowym dla każdego screena który wynosi w przybliżeniu 750kb.
Dodatkowo jak robisz screeny to wyłączaj wszystkie zbędne HUDy za pomocą klawisza F5. Wcześniej wyłącz też pokazywanie aktualnego stanu zwrotnic, to te zielono-czerwone strzałki nad każdą zwrotnicą. Dzięki temu efekt końcowy dla oceniających będzie zdecydowanie lepszy.
Zaprezentowane screeny nie są duże więc ciężko zagłębiać się w szczegóły ale coś tam jednak można wywnioskować :) Widać że masz zapał do budowy i że sporo jest już zbudowane. Co prawda odbiega to troszkę od tak zwanych dzisiejszych standardów budowania map ale wystarczy trochę dopieścić to i owo i efekt końcowy powinien zadowolić prawie każdego.
Tak jak pisze @KilanZiom warto zrezygnować z wbudowanych dodatków na rzecz rodzimych autorów. O ile niektóre tekstury wbudowane znajdują dziś jakieś zastosowanie to dodatki raczej zdecydowanie nie. Na dzień dobry zarzucam linki do stron gdzie znajdziesz ogromną kolekcję dodatków które wykorzystują chyba wszyscy:
- www.trainzart.pl
- www.trainz.samplaire.com
- www.qdaty-trainz.pl
- www.trainz.krb.com.pl
I tak jeszcze na koniec z ciekawości - dlaczego mapa wylądowała w dziale mapy fikcyjne a nie realne? Budujesz mapę wzorując się na realnej czy może inaczej?
pozwoliłem sobie posprzątać w temacie. Wylałem jad i kwasy. Temat idzie pod specjalny nadzór - posty nie wnoszące nic do tematu wylecą. Są też nagrody do rozdania, NIEZALEŻNIE od koloru. Bo kolory (zwłaszcza jeden) wymaga zachowania pewnego poziomu. Amen.
Od kilku komputerów i chyba ponad 10 lat, zabawiam się trainzem. Zaczynałe, od Trainza 2004 poprzez 6,9 a teraz mam wersję 10 i na niej tworzę tę mapkę. Mniej więcej też tyle śledzę to forum jako gość. Kiedyś byłem nawet zarejestrowany, ale nic nie pisałem bo nie miałem nic ciekawego i mądrego do powiedzenia. Śledzenie tego forum pomagało mi 'posiąść' takie wspaniałe mapy jak wszystkie 'Sudety', Polskie Koleje Pisakowe, itd... mam prawie wszystkie dodatki z tych stron. Nie używałem jak na razie ich, z jednej przyczyny. Takie dodatki jak dworce, nastawnie są zrobione na czasy współczesne, nie jako pokryte patyną. Moja mapa jest osadzona na początku lat 30 a więc siłą rzeczy wszystkie budynki infrastruktury kolejowej powinny być względnie nowe. Choćby linia Kętrzyn-Węgorzewo została oddana w 1907 roku, ale poważną modernizację przechodziła do roku 1917. Ale używam do jej tworzenia tory, mosty nasypy Samplaira, nawiasem mówiąc jego wszystkie dodatki są genialne. Przy budowie tej mapy korzystałem z wielu porad i samouczków zamieszczanych przez kolegów z forum.
Dlaczego nie jest to mapa realna? Bo mapy sztabowe pokazują przebieg torów, ale nie pokazują ich układu na stacjach, tu w niektórych wypadkach dotarłem do starych schematów niemieckich, ale nasze polskie są już powojenne i to po odbudowie (te linie były rozebrane przez CCCP w ramach rekompensaty wojennych), ich układy były zmienione, w wielu przypadkach musiałem na bazie tych niemieckich budować własne.
Jak na razie walczę z zrzutami ekranowymi, ale chwilowo mam teraz krucho z czasem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach