FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kętrzyn-Węgorzewo-Giżycko-Kętrzyn
Autor Wiadomość
tomek.ztr 
świeżak


Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 3
Skąd: Podlasie
Wysłany: 31-08-2016, 19:49   Kętrzyn-Węgorzewo-Giżycko-Kętrzyn

Witam,
od ponad roku, w wolnych chwilach, buduję mapę wokół jeziora Mamry. Ponieważ większość linii wokół jeziora już nie istnieje Postanowiłem iż mapę umieszczę na początku lat 30 ubiegłego wieku (szczyt świetności kolei mazurskich). Budowałem ją na niemieckich mapach sztabowych z tego właśnie okresu. Wszystkie nazwy miejscowości siła rzeczy są w języku niemieckim. Na dzień dzisiejszy mapa jest gotowe 90% infrastruktury kolejowej, otoczenie w 30%, stacje kolejowe i przystanki 95%.
Mapa obejmuje:
dojazd do stacji Kętrzyn (Rastenburg) od strony Świętej Lipki i Korsz, te linie łączą się w Nowym Młynie (Neumuhl).
Stacja Kętrzyn: bocznica do cukrowni,bocznice do magazynów, obrotnica i mała lokomotywownia. fragment Ostprussen Kleinbahn (Wschodnio-pruska kolej dojazdowa 750mm), ze stacją przeładunkową,
Linia dwutorowa Kętrzyn-Giżycko (Lotzen) ze stacjami Vertenheim bocznica do żwirowni, Gross Sturlack bocznica do silosów zbożowych, Klei Sturlack przystanek, Boyen bocznica do browaru twierdzy i tartaku.
Stacja Lotzen, bocznica do portu, mała 2-st. Lokomotywownia.
Kilku kilometrowy fragment linii do Orzysza, kilku kilometrowa linia do Ełku.
Linia do Kruklanek (Kruglenken) z bocznicą do kruszarni kruszyw.
Kilkukilometrowa linia do Olecka,
Linia Kruklanki Węgorzewo z bocznicą do portu nad j. Mamry
Stacja Węgorzewo (Angerburg) z dużą lokomotywownią, bocznicą na pociągi osobowe.
Kilku kilometrowe linie do Gołdapi i Insterburgu (to już dziś rosja)
Linia Węgorzewo – Kętrzyn z kilkoma bocznicami do tartaku i cegielni.
Na mapie jest wiele bocznic i magazynów bo wtedy praktycznie cały transport odbywał się koleją.
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3987
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 31-08-2016, 19:52   

Screeny. Bez tego nic nie napiszemy o mapie.
 
 
 
tomek.ztr 
świeżak


Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 3
Skąd: Podlasie
Wysłany: 31-08-2016, 20:08   zrzuty

cukrownia Kętrzyn

Kętrzyn punkt obsługi parowozów

linia Kętrzyn Węgorzewo

 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-08-2016, 20:09   

wstawiamy miniaturkę z odnośnikiem do pełnego rozmiaru
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2016, 21:51   

Ja bym zrezygnował z niektórych wbudowanych dodatków i zastąpił je czymś z naszej bogatej kolekcji własnych modeli obiektów pruskich. Jest tego od groma na kilku stronach. Wzbogaciłbym też teksturowanie podłoża. Sam pomysł wydaje się ciekawy i polecam kontynuować. Z mapki widać, że kawał już zrobione, ale wydaje mi się, że wymaga to dopieszczenia. Na pewno powinieneś doinwestować w tekstury, bo jest to dość ubogo wykonane.

I pozbieraj dodatki o których wspominałem:

http://www.trainz.samplaire.com/news.php
http://www.trainzart.pl/news.php
http://www.sony25.cal.pl/news.php

Powodzenia.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 31-08-2016, 23:04   

Zamiast pluć jadem bo kolega nie jest "swój" warto jednak udzielić mu kilka przydatnych rad. Z korzyścią dla autora jak i dla reszty użytkowników.

Widzę że screeny wrzucasz na TrainzImage ale coś chyba nie do końca udało Ci się z wklejeniem na forum odpowiedniego linka. Wrzucaj link z małą bądź średnią miniaturą z odnośnikiem do pełnego obrazka. Obrazek im większy tym lepszy ale pamiętaj o limicie wagowym dla każdego screena który wynosi w przybliżeniu 750kb.

Dodatkowo jak robisz screeny to wyłączaj wszystkie zbędne HUDy za pomocą klawisza F5. Wcześniej wyłącz też pokazywanie aktualnego stanu zwrotnic, to te zielono-czerwone strzałki nad każdą zwrotnicą. Dzięki temu efekt końcowy dla oceniających będzie zdecydowanie lepszy.

Zaprezentowane screeny nie są duże więc ciężko zagłębiać się w szczegóły ale coś tam jednak można wywnioskować :) Widać że masz zapał do budowy i że sporo jest już zbudowane. Co prawda odbiega to troszkę od tak zwanych dzisiejszych standardów budowania map ale wystarczy trochę dopieścić to i owo i efekt końcowy powinien zadowolić prawie każdego.

Tak jak pisze @KilanZiom warto zrezygnować z wbudowanych dodatków na rzecz rodzimych autorów. O ile niektóre tekstury wbudowane znajdują dziś jakieś zastosowanie to dodatki raczej zdecydowanie nie. Na dzień dobry zarzucam linki do stron gdzie znajdziesz ogromną kolekcję dodatków które wykorzystują chyba wszyscy:
- www.trainzart.pl
- www.trainz.samplaire.com
- www.qdaty-trainz.pl
- www.trainz.krb.com.pl

I tak jeszcze na koniec z ciekawości - dlaczego mapa wylądowała w dziale mapy fikcyjne a nie realne? Budujesz mapę wzorując się na realnej czy może inaczej?
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 01-09-2016, 12:50   

pozwoliłem sobie posprzątać w temacie. Wylałem jad i kwasy. Temat idzie pod specjalny nadzór - posty nie wnoszące nic do tematu wylecą. Są też nagrody do rozdania, NIEZALEŻNIE od koloru. Bo kolory (zwłaszcza jeden) wymaga zachowania pewnego poziomu. Amen.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
tomek.ztr 
świeżak


Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 3
Skąd: Podlasie
Wysłany: 02-09-2016, 16:34   

Od kilku komputerów i chyba ponad 10 lat, zabawiam się trainzem. Zaczynałe, od Trainza 2004 poprzez 6,9 a teraz mam wersję 10 i na niej tworzę tę mapkę. Mniej więcej też tyle śledzę to forum jako gość. Kiedyś byłem nawet zarejestrowany, ale nic nie pisałem bo nie miałem nic ciekawego i mądrego do powiedzenia. Śledzenie tego forum pomagało mi 'posiąść' takie wspaniałe mapy jak wszystkie 'Sudety', Polskie Koleje Pisakowe, itd... mam prawie wszystkie dodatki z tych stron. Nie używałem jak na razie ich, z jednej przyczyny. Takie dodatki jak dworce, nastawnie są zrobione na czasy współczesne, nie jako pokryte patyną. Moja mapa jest osadzona na początku lat 30 a więc siłą rzeczy wszystkie budynki infrastruktury kolejowej powinny być względnie nowe. Choćby linia Kętrzyn-Węgorzewo została oddana w 1907 roku, ale poważną modernizację przechodziła do roku 1917. Ale używam do jej tworzenia tory, mosty nasypy Samplaira, nawiasem mówiąc jego wszystkie dodatki są genialne. Przy budowie tej mapy korzystałem z wielu porad i samouczków zamieszczanych przez kolegów z forum.
Dlaczego nie jest to mapa realna? Bo mapy sztabowe pokazują przebieg torów, ale nie pokazują ich układu na stacjach, tu w niektórych wypadkach dotarłem do starych schematów niemieckich, ale nasze polskie są już powojenne i to po odbudowie (te linie były rozebrane przez CCCP w ramach rekompensaty wojennych), ich układy były zmienione, w wielu przypadkach musiałem na bazie tych niemieckich budować własne.
Jak na razie walczę z zrzutami ekranowymi, ale chwilowo mam teraz krucho z czasem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group