FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ustawienia początkowe TRS2019 build 111951
Autor Wiadomość
psed
trainz


Pomógł: 13 razy
Wiek: 70
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2021, 19:52   Ustawienia początkowe TRS2019 build 111951

Witam,

Nabroiłem w ustawieniach Trainz Settings i Developer, mam komunikat "Please note that one or more developer settings are active, which may negatively impact gameplay". Na razie znalazłem jeden "negative impact" w Geodecie. Nie wiem jak to odkręcić więc chciałbym przywrócić ustawienia początkowe. Jak to zrobić ?
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 31-08-2021, 20:59   

Pewnie w ostatniej zakładce opcji w launcherze przestawiłeś z "maximise compatibility" na coś innego :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
psed
trainz


Pomógł: 13 razy
Wiek: 70
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2021, 21:53   

Tak, zmieniłem na "Maximise performance". Wróciłem do "Maximise compatibility", ostrzeżenie zniknęło, błąd w Geodecie również. Dziękuje Radku. Niestety wrócił też stary problem, który mam od początku a dotyczy niektórych lokomotyw. Sama ich obecność na mapie w sesji nic szkodzi ale uruchomienie przez wydanie polecenia jazdy powoduje spadek fps do 1 przez ok 3-4 sekundy a potem całkowite zatrzymanie akcji na ekranie. Taką lokomotywą jest PKP SM48-043 CM Lublin. Pod Maximum performance nie było z nią problemu. Czy ktoś z Was Koledzy zna sposób na rozwiązanie tego problem
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 01-09-2021, 08:29   

psed napisał/a:
Czy ktoś z Was Koledzy zna sposób na rozwiązanie tego problemu


Tak, co więcej - było na forum.
Otwierasz do edycji loka, patrzysz, czy skrypt jest niekodowany - plik .gs. Plik .gse to kodowany, z takim nic nie zrobisz.
Następnie otwierasz taki niekodowany skrypt choćby w notatniku. Plik gs to zwykły plik tekstowy, tylko z innym rozszerzeniem - możesz nawet tymczasowo zmienić mu rozszerzenie z .gs na .txt - tylko na koniec przywróć! :-)
W tymże pliku szukasz wierszy, które zawierają w sobie polecenie SetHeadlightState(tu-cos-tam) - usuwasz je. Całe wiersze. Będą dwa lub trzy w lokach, jeden w wagonach.
Zapisujesz, ewentualnie znów zmieniasz z .txt na .gs, zatwierdzasz całego loka w managerze. Jak nie wywali błędu - jesteś w domu :-)
Ważne - zawieszanie jest spowodowane tym poleceniem - i UWAGA - niektóre wagony też to mają w skrypcie!. Więc jeżeli po naprawie loka skład dalej nie chce jechać - sprawdź też skrypty wagonów.
To jest naprawa "na szybko". Oczywiście ostateczne rozwiązanie, to wydanie poprawionych loków przez autorów, ale wielu już się nie udziela i trzeba samemu.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 01-09-2021, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
psed
trainz


Pomógł: 13 razy
Wiek: 70
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2021, 11:55   

Radku, bardzo dziękuję za wyjaśnienie. Przystępuję do akcji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group