FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Naprawa dodatków
Autor Wiadomość
Chytry 
nowy


Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 13
Skąd: Ełk
Wysłany: 26-12-2021, 12:31   

Naprawiałem tekstury AssetX jak w podanych wyżej poradach i operacje skończyłem na Repair. Opcja Update Asset-Filename jest wyszarzona, więc nie mogę dokończyć dzieła. Czy miał ktoś może podobny problem? Oprócz tego u mnie też występują braki w zależnościach widoczne w geodecie, być może obiekty też mają problem z teksturami - jeszcze tego nie sprawdziłem.
Ostatnio zmieniony przez Chytry 26-12-2021, 12:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 26-12-2021, 12:57   

Chytry napisał/a:
Opcja Update Asset-Filename jest wyszarzona, więc nie mogę dokończyć dzieła. Czy miał ktoś może podobny problem?


To nie jest "problem". Po prostu w takim dodatku wpis "Assets-filename" jest już usunięty, ktoś to zrobił wcześniej, ewentualnie wcale go nie było. Nigdzie nie jest powiedziane, że trzeba użyć WSZYSTKICH poleceń z menu Repair :-)

P.s. Przenoszę do odpowiedniego działu, tu piszemy o mapie, nie o naprawianiu dodatków.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 26-12-2021, 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Chytry 
nowy


Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 13
Skąd: Ełk
Wysłany: 26-12-2021, 13:01   Naprawa dodatków

Być może tak jest, problem w tym, że w prawym górnym okienku gdzie wyświetla się config.txt, texture jest dalej w formacie "x.texture". Chyba, że tak ma być. A w trainz po tych wszystkich operacjach brak zmian.
Ostatnio zmieniony przez Chytry 26-12-2021, 13:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Raffaello_25
user


Wiek: 36
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 77
Skąd: WAWA
Wysłany: 05-02-2022, 20:25   

Cześć

Mam problem z dodatkami typu spline Ogrodzenie w moim TS2019. Jest na czerwono a w błędach mam komunikat:

VE30: Wpis "image" w "0" odwołuje się do nieistniejącego pliku: "$screenshot$.JPG"

Jak to naprawić bym mógł z tego dodatku korzystać ?
 
 
marconet
super user


Pomógł: 8 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 183
Skąd: Łapy
Wysłany: 05-02-2022, 20:44   

Zapraszam https://www.facebook.com/groups/2754506361295305 . Naprawimy dodatek i pomożemy w innych kwestiach
_________________
Warsztaty Wagonów Kolejowych w Łapach dawniej ZNTK Łapy
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 05-02-2022, 21:04   

Nie każdy ma i nie każdy chce używać facebooka. Pytanie padło na forum, proszę odpowiadać tu.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Railwoj 
trainz


Pomógł: 22 razy
Wiek: 47
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 275
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-02-2022, 23:28   

Raffaello_25 napisał/a:
Cześć

Mam problem z dodatkami typu spline Ogrodzenie w moim TS2019. Jest na czerwono a w błędach mam komunikat:

VE30: Wpis "image" w "0" odwołuje się do nieistniejącego pliku: "$screenshot$.JPG"

Jak to naprawić bym mógł z tego dodatku korzystać ?


O co dokładnie w tym kodzie błędu chodzi, napisałem Ci parę dni temu w odpowiedzi na Twój post ze screenami o błędach, w wątku "przenoszenie dodatków pod TRS2019". Podałem także skuteczny sposób, jak to naprawić. Inny, także skuteczny sposób podał Ci Psed, także w tamtym wątku. Warto więc czytać ze zrozumieniem, zanim się napisze ponownie w innym wątku, ale de facto, o tym samym. Wklejam tę odpowiedź jeszcze raz tutaj. Błąd jest identyczny z tym, który pokazałeś na pierwszym screenie z tamtego Twojego wątku.

Tu chodzi o brak obrazka-miniaturki do wyświetlania w menu dodatków w grze. TANE i wcześniejsze wersje to ignorowały, trawnik krzyczy o błąd. Jest tak, ponieważ w pliku config jest odniesienie do miniaturki (sekcja thumbnails w configu), natomiast gra krzyczy, że brakuje jej faktycznego pliku obrazka, wskazanego w configu w tagu 'image'. Gra nie znajduje w folderze dodatku pliku graficznego o takiej nazwie, jak podana w komunikacie i wywala błąd.
Wynika on tylko z zaostrzenia kryteriów przez wydawcę, bo bez obrazka dodatek mógłby się obejść w grze, o ile nie ma braków i innych błędów.
Aby to naprawić, moim zdaniem najłatwiej jest pobrać i zainstalować ze strony PEVSoft program Trainz Mesh Viewer 2. https://trainz.shaneturner.co.uk/tutorials/index.php/home/utilities/pevsoft-trainz-tools/trainz-mesh-viewer-2
Następnie:
1. otwieramy dodatek w CMP trawnika do edycji (Ctrl+E), tak aby w eksploratorze windowsa pokazała się zawartość jego folderu w grze.
2. sprawdzamy, czy obrazek wskazany w komunikacie błędu nie ma np. zmienionej nazwy. Np. screenshot.jpg zamiast $screenshot$.jpg
Jeśli to jest przyczyna błędu, to wystarczy tylko zmienić nazwę pliku na taką, jakiej domaga się gra i przejść bezpośrednio do punktu 6. poniżej, pomijając punkty 3-5.
3. Jeśli obrazka faktycznie w ogóle nie ma w folderze, to należy znaleźć plik trójwymiarowej siatki (mesh) dodatku z rozszerzeniem .im (część starszych dodatków może mieć rozszerzenie .pm) i otworzyć go programem TMV.
4. Dodatek otwiera się w programie i powinien być widoczny w trójwymiarze na jakimś jednokolorowym tle. Wtedy należy kliknąć gdziekolwiek na ekran w programie TMV prawym przyciskiem myszy i z pojawiającego się menu wybrać opcję: "Make Thumbnail"
5. Należy jeszcze wskazać nazwę tworzonego obrazka - najlepiej taką, jaka jest podana w komunikacie błędu. TMV sam tworzy właściwy plik graficzny i umieszcza go w otwartym do edycji folderze dodatku.
6. Zamykamy folder dodatku otwarty wcześniej w eksploratorze windows i wracamy do CMP trawnika.
7. Zatwierdzamy dodatek (Ctrl+Shift+E) Jeśli nie zdarzył się jakiś błąd, np. niezgodność nazwy obrazka, to powinien przestać wyświetlać się on na czerwono. A w każdym razie, z okienka opisu błędów powinna zniknąć czerwona kropa.
Oczywiście, zawsze można usunąć sekcję 'thumbnails' z configu, jak radzi Psed i też będzie działać. Tyle, że bez obrazka w menu gry w geodecie czy maszyniście...
Ostatnio zmieniony przez Railwoj 05-02-2022, 23:48, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Raffaello_25
user


Wiek: 36
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 77
Skąd: WAWA
Wysłany: 07-02-2022, 21:05   

Cześć.

Dziękuję za cierpliwość, pomaga jednak usuwanie z configu linijek z thumbnails
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-02-2022, 10:37   

A czy po prostu nie można stworzyć tego obrazka, zapisać jako thumbnail, screenshot czy jaki tam ma być i skopiować do folderu z dodatkiem? Trzeba tylko pamiętać żeby wielkość była odpowiednia. Sam obrazek można skopiować skądkolwiek i w byle jakim programie graficznym dopasować do wymagań konfigu.
A w ogóle to chyba jest dalej opcja tworzenia thumbnaili w CM?
_________________
KUID:269437
 
 
 
Railwoj 
trainz


Pomógł: 22 razy
Wiek: 47
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 275
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-02-2022, 17:27   

Dokładnie tego właśnie dotyczy instrukcja, którą podałem powyżej: stworzenia obrazka i zapisania go w folderze dodatku :-D .

Podałem działania krok po kroku, żeby ktoś, kto nie dłubał jeszcze za bardzo na własną rękę przy naprawie dodatków w trainz, i nie ma wiedzy informatycznej (ergo boi się, że jak coś zrobi nie tak, to w ogóle gra mu nie odpali), był w stanie to ogarnąć. Za takie właśnie szczegółowe instrukcje przy rozwiązywaniu mnóstwa innych problemów, jakie podawano na forum przez lata, jestem wdzięczny wielu kolegom, aktywnym, np. RBachowi i nieaktywnym obecnie na forum, jak np. D_M. To z takich instrukcji uczyłem się, jak sobie radzić, lata przed tym, zanim zdecydowałem się dołączyć do forum.

Podany sposób zakłada, że programem Trainz Mesh Viewer robi się screenshota z dokładnie tego dodatku, o który chodzi, a nie z byle czego. Również nazwę pliku graficznego .jpg podaje się taką, jak chce gra. TMV zapisuje obrazek dokładnie tam, gdzie trzeba, tj. w folderze dodatku w grze. Potem wystarczy tylko zamknąć folder i zatwierdzić dodatek w CM.
Ponownie założyłem, że instrukcja ma pomóc przede wszystkim komuś, kto sam nie dłubał w configach, skryptach, meshach, pointach itp. i nie ma w tym doświadczenia, jak kolega Raffaello_25. A mimo to, korzystając z tej instrukcji, oraz podanego linku do programu TMV, może sobie sam poradzić.

Oczywiście, że jest także parę innych, alternatywnych rozwiązań, ale wszystkie one zakładają ingerencję w config dodatku, tudzież gorszą jakość finalnego efektu. Choćby w tym sensie, że obrazek w grze nie będzie przedstawiał przedmiotowego dodatku, tylko cokolwiek innego.
1. Można wstawić byle jaki obrazek o rozmiarach 240x180px. Choćby i "Czarny kwadrat" Malewicza :mrgreen: Musi się jedynie zgadzać nazwa obrazka i tagu 'image' w configu.
2. Można podmienić nazwę obrazka w configu na zupełnie inną, np. "botakmisiepodoba.jpg", jeśli taką nadaliśmy obrazkowi.
3. Można w ogóle usunąć sekcję thumbnails z configu i gra nie będzie się rzucać o brak obrazka. Bo istotą błędu jest to, że w configu jest sekcja thumbnails, a w niej tag image zawierający odniesienie do nazwy pliku obrazka, a w folderze dodatku gra nie znajduje obrazka o takiej nazwie, do której ten wpis w configu się odnosi.

@Peet2005: jest ta opcja, ale oidp, dotyczy ona map i sesji, w każdym razie dodatków, które nie wykazują błędu braku obrazka, czyli nie mają sekcji thumbnails w configu. Obrazek można stworzyć, jeśli dodatek typu scenery, track(side) czy tabor da się podejrzeć w CM lub zwyczajnie postawić na mapie. Błędnego (czy posiadającego braki w zależnościach) dodatku w wersjach powyżej TRS2006 nie postawisz na mapie, jak mówią w stolicy, na rympał, ergo nie zrobisz mu obrazka w środowisku gry.
Ostatnio zmieniony przez Railwoj 08-02-2022, 17:52, w całości zmieniany 10 razy  
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-09-2022, 11:49   

Witam!
Może ktoś mi podpowiedzieć jak to jest z naprawą dodatków w TRS19 SP5. Po zainstalowaniu mapki Bydgoszcz Gł - Solec Kujawski Demo 2022 okazało się trochę wadliwych dodatków. Przeważnie chodzi tu o błędy plików texture, więc nie są trudne do poprawy. Ale problem w tym, że po naprawie i zatwierdzeniu w dalszym ciągu jest wyświetlany jako błędny. W wykazie błędów nie ma nic, jedynie ostrzeżenie że stary build. Naprawa bazy danych nic nie zmieniła a przez ten dodatek sporo innych też sygnalizuje błędy :-/
Czy to taka uroda Tereski i trzeba czekać aż Trainz w końcu wykryje że błędów nie ma czy można to jakoś przyspieszyć?
_________________
KUID:269437
 
 
 
Railwoj 
trainz


Pomógł: 22 razy
Wiek: 47
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 275
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-09-2022, 12:17   

Tak, to taka (niestety) uroda trawnika. TANE od razu zmienia po wykonanej naprawie dodatku jego status na bezbłędny w CM, a trawnik nie. Jest to rzeczywiście dość irytujące, ale można nauczyć się to ignorować. Jeśli widzisz w oknie podglądu błędów, że w dodatku nie ma realnych błędów, to nie ma, a gierka w końcu to też załapie.
Pisał o tym wcześniej Radek Bach: po naprawie dodatków ustaw na liście zależności do mapy filtr: błędne/faulty i wtedy gierka weźmie się wreszcie do roboty i pokaże tylko te, dla których istnieją rzeczywiste powody, aby wyświetlały się dalej na czerwono. Oby żadne ;-)
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-09-2022, 15:09   

Ale nawet i TRS w wersji SP1 też natychmiast zmienia status dodatku. Ja głównie własnie tej wersji póki co używam, bo jest w miarę normalna i w niej wszystko działa tak jak oczekuję. Teraz jak odkopałem SP5 i mi takie numery wycina to po prostu ręce opadają :-(
Wylistowałem same faulty no i pierwszy z brzegu:
<kuid2:149987:80101:1> 1 vg sorompo gyalogatjaroval - błędny bo nie może uruchomić :- <kuid2:149987:80101:1> : VE207: Attached track asset <kuid:149987:37000> failed to load.
Sprawdzam więc co mu dolega a tam wszystko w porzadku a jedynie jest Obsolete :oops:
No to w końcu co jest nie tak?? Czy szanowni twórcy zamierzają to juz tak zostawić i skupić się wyłącznie nad nowym dzieckiem TRS22? Czy uznali że 19 to już doskonały produkt i nie ma co do niego wracać?
Zapytam na ich forum, ciekawe co odpiszą :-|
_________________
KUID:269437
 
 
 
Railwoj 
trainz


Pomógł: 22 razy
Wiek: 47
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 275
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-09-2022, 13:15   

Ciekawe, co Ci odpiszą i czy będzie to prawda? ;-) Może się mylę, ale intuicja mi mówi, że nie będzie już więcej łatek na trawnik, bo biznesowo i wizerunkowo jest to nieopłacalne. Bardziej opłaca się rozwijać 22-jkę, jako nowy produkt i z niej wyciskać dochód.
A poza tym była tych łatek i tak już rekordowa w historii gry ilość. A jak to widzimy, ciągle ich nie dość. Ja musiałem już ze 4 razy reinstalować trawnika, bo coś się w nim na jakichś zakrętach knociło. A i klasyczne "fru i do pulpitu" w sesji w maszyniście mi się, niestety, zdążyło zdarzyć parę razy. Stabilność tej wersji, przy jej innych, niekwestionowanych zaletach, nie powala zatem. Na szczęście własną zawartość mam gdzie indziej niż instalkę gry. To akurat ktoś w N3V mądrze wymyślił, żeby dać użytkownikowi możliwość przeniesienia własnej zawartości gdzie indziej niż lokalizacja samej gry. Dzięki temu nie traci się wszystkiego w przypadku crashu, a wystarczy "tylko" reinstalka. Jak się czyta czasem, ile to już ludzie tu na forum emocji wylali z powodu utraty całości zawartości po błędach gry w trakcie budowy map na przykład, to człowiek się dziwi, że mu samemu chce się jeszcze tej wadliwej gry trzymać. Ale nie znam innej gry kolejowej, która dawałaby taką totalną wolność działania po swojemu, tak jak się lubi i chce, przy tak zaawansowanej jakości i dużej ilości darmowych dodatków.
Ostatnio zmieniony przez Railwoj 02-09-2022, 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-09-2022, 14:53   

:-D
Napisałem i nawet wzbudziło to dość sporą dyskusję. Tyle, że to wynikło z tego, że nie wszyscy zrozumieli o co mi chodziło. Podobnie jak tu dołączyłem przykład z tym samym dodatkiem i zaczęli mi tłumaczyć jak się naprawia takie błędy :lol: i jaki to prpogram muszę sobie ściągnąć. W końcu napisałem, że chyba nie czytają o czym pisze i niech spróbują zrozumieć o co mi idzie. W końcu ktoś widać bardziej rozgarnięty napisał bardziej rzeczowo i nawet podpowiedział jak to naprawiać hurtem. No i poddali pewne sposoby aby Trainz zmienił statusy. Czyli to samo co kolega mi napisał w pierwszym poście :-) Potwierdzili, że tak już jest i tak zostanie.
Zgonili poza tym wszystko na to, że zbyt dużo korzystam ze starych dodatków zamiast korzystać z nowości.
Ja "odkryłem", że najlepiej po naprawie dać komendę Preview asset i wtedy Trainz załapuje, że jest OK, zmienia status i wyświetla widok dodatku.
_________________
KUID:269437
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group