Udało mi się znaleźć rozwiązanie problemu z kolizją nastawnika w kabinach lokomotyw, przez który nie dało się kliknąć elementów znajdujących się pod nim. W mesh-table kabiny do nastawnika trzeba dodać taki wpis:
Oooo. Dzięki ci mistrzu - to było naprawdę wkurzające. Ciekawe, czy zadziała np w scenery - na przykład moje szablony trójkątów widzialności vs kępa krzaków - szablon jest "wyższy", więc przy przesuwaniu łapie się on, pomimo że celuję w krzaczek - nie przysłonięty elementem mesha szablonu
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 150 Skąd: Sanok
Wysłany: 14-11-2018, 17:51
RBach napisał/a:
Kanclerz napisał/a:
Przecież brzękadeł jest sześć więc przeróbka sześciu to dla mnie żaden problem - chciałbym tylko wiedzieć jak to zrobić
Są jeszcze sygnalizatory z gongami "wbudowanymi" - i te też trzeba poprzerabiać. A, są też mechaniczne rogatki, które w TANE też dzwonią, jak chcą
Na początek musisz sprawdzić długość trwania dźwięku (czyli długość pliku dźwiękowego) dla każdego dodatku, który gęga / dzwoni /buczy / pierdzi / ćwierka. Następnie trzeba toto wpisać do configu w sekcji Extensions (tag się jakiś wymyśli, to akurat obojętne). Ja poprawię skrypt, żeby obsługiwał ten wpis i gęgał / dzwonił /buczał / pierdział / ćwierkał zgodnie z tymże wpisem, podeślę i podmienisz. I na koniec trzeba to spakować i wysłać do mnie, żeby uaktualnić paczkę
Hej, poprawiłeś może te wszystkie brzęczyki i inne dźwięko-podobne dodatki pod TANE i wrzuciłeś na stronę?
- <kuid2:61599:24012:1> VE49: Brakuje wymaganego znacznika „typ”. Upewnij się, że jest to prawidłowy plik konfiguracyjny. Jak to można naprawić ten dodatek? jest to kształtowy semafor Hummusa
Jak można naprawić poniższe błędy?
- <kuid2:61599:24005:1> VE170: Nie można otworzyć skompilowanej tekstury „sem_body.texture” dla „arc:fld:$(local)/hash-F7||kuid2 61599 24005 1.tzarc|”
- <kuid2:61599:24005:1> VE165: Brakuje lub nie udało się wczytać tekstury „sem_body.texture” dla siatki „pred_night.im”, w materiale „*pred_bez_svet_night*EE1F12A2*3 - default*m.onetex”.
- <kuid2:61599:24012:1> VE170: Nie można otworzyć skompilowanej tekstury „sem_body.texture” dla „arc:fld:$(local)/hash-FE||kuid2 61599 24012 1.tzarc|”
- <kuid2:61599:24012:1> VE165: Brakuje lub nie udało się wczytać tekstury „sem_body.texture” dla siatki „sem_2r_night.im”, w materiale „*sem_2r_night*DD17AA17*3 - default*m.onetex”.
To są semafory kształtowe Hummusa Predvest swetelna stanice i semafor 2r są to błędne dodatki w 2010 jak i w TANE nie ma innych czeskich kształtów wiec nie ma ich czym zastąpić na mapie Boguszów-Gorce-Teplice i Sudety jesień 1976
Z dobrego semka skopiuj pliki: sem_body.texture.txt i sem_body.tga.
Zmień też kind dodatku ze sceney na mosignal.
Te dwa błędy mój TS2010 sygnalizował, w TANE są BEZBŁĘDNE.
PS.
Jeszcze średnik jest zbędny.
Ostatnio zmieniony przez rysztur 29-09-2019, 18:05, w całości zmieniany 1 raz
Już mam naprawione te dwa kuidy Maszynista82 mi je naprawił ale dzięki za info Rysztur będę wiedział na przyszłość bo mi parę zawodników od hummusa w 2010 świeci jeszcze na czerwono
Ostatnio zmieniony przez Bismarck1969 29-09-2019, 19:23, w całości zmieniany 1 raz
Rozgryzam TANE (zawsze jestem opóźniony :P ) i trafiam na takie różne rzeczy, które wprost błędem nie są ale wyglądają tak sobie albo źle (u mnie, raczej niskie ustawienia grafiki):
Np.
1. Rampy czołowo boczne drstracha - chyba 3 są ok i mucha nie siada a akurat ta którą mam na Hołopolu jest półprzezroczysta jakby miała coś teksturami/alfą - nie wiem - mało się znam. Błędu nie zgłasza.
<kuid2:283523:28103:1> Rampa czołowo-boczna 02A
2. Jedne egzemplarze taboru mają całkiem ładne szyby - to znaczy są lekko matowe, ciemniejsze o ton od otoczenia itd. Inne natomiast mają jakby zupełnie przeźroczystą dziurę wyciętą w pudle. Wiem. że z tym aktualnie mocuje się Kilan natomiast intryguje mnie to czasem w modelach jednego autora i wg info ze strony dostosowanych do TANE jest różnie - przykład 409Da (jest ładnie) i 401Da (jakby ktoś wyjął szyby) - modele Xoner i Mint. Stonki z TrainzArt są ok a już np SU46 nie za bardzo? Ma ktoś ideę? Z niektórymi zjawiskami spotykam się pierwszy raz to pytam mądrzejszych :P
1. Rampy czołowo boczne drstracha - chyba 3 są ok i mucha nie siada a akurat ta którą mam na Hołopolu jest półprzezroczysta jakby miała coś teksturami/alfą - nie wiem - mało się znam. Błędu nie zgłasza.
To jest to samo, co przy wieżach z Lęborka. Trzeba usunąć wpisy o Alfie z texture.txt.
bazler71 napisał/a:
2. Jedne egzemplarze taboru mają całkiem ładne szyby - to znaczy są lekko matowe, ciemniejsze o ton od otoczenia itd. Inne natomiast mają jakby zupełnie przeźroczystą dziurę wyciętą w pudle. Wiem. że z tym aktualnie mocuje się Kilan natomiast intryguje mnie to czasem w modelach jednego autora i wg info ze strony dostosowanych do TANE jest różnie - przykład 409Da (jest ładnie) i 401Da (jakby ktoś wyjął szyby) - modele Xoner i Mint. Stonki z TrainzArt są ok a już np SU46 nie za bardzo? Ma ktoś ideę? Z niektórymi zjawiskami spotykam się pierwszy raz to pytam mądrzejszych :P
Bo dostosowanie do TANE oznacza, że model wyświetla się i funkcjonuje prawidłowo w tej wersji. Nic więcej, nic mniej. A szyby są robione przez autora tekstur, więc jeżeli jeden autor da szybę "półprzezroczystą" to będzie taka, a jeżeli inny da teksturę z 90% przezroczystością to jej prawie nie będzie widać. Oba sposoby są zgodne z TANE. Można też dać zupełnie nieprzezroczystą szybę i to toż będzie zgodne. Dostosowanie nie oznacza, że szyby będa miały zawsze jeden i taki sam wygląd
Dzięki poprawiałem nie tą rampę która ma babola - już smiga (nazwy podobne)
co do okien to się zastanawiałem czy jest jakiś problem z wyświetlaniem tex (jak wyżej) czy po prostu taka uroda i chęć autora, czy moje biedne ustawienia to powodują. Tu miałbym więc pytanie - czy w miarę bezboleśnie (program graficzny typu PhotoFiltre7) można to przyciemnić/zmatowić żeby zniwelować ten efekt braku szyby?
Robiłem to kiedyś z taborem Smejkiego - ale dawno i trochę nie pamiętam jak to szło a lepiej spytać niż zepsuć :P i pytać i tak ale po zepsuciu....
_________________ Żeby mi się chciało chcieć...
Ostatnio zmieniony przez bazler71 31-05-2020, 18:24, w całości zmieniany 1 raz
Witam kolegów.W starych wersjach był fajny dodatek typu TOR ST prosty 1000,500 i inne był to fajny dodatek do prowadzenia rozjazdów bo można było ustawić wybrany kąt i szablon ustawienia rozjazdów gotowy .W TANE jest błędny może któryś z kolegów zajmujących się się naprawą dodatków mógłby się tym zająć Ja niestety nie mam o tym pojęcia
VE48;Dodatek używa przestarzałego numeru trainz-build.Numery trainz-build poniżej 3.5 nie są już wspierane.
VE62;Brak wymaganego kontenera thumbnails.
VE65;Brak pliku *teksture txt dla zasobu tekstury.black.texture.
VE217;Materiał 1km-str7325EA69*1-default*m.onetex w pliku siatki 1km-str.im nie ma przypisanej tekstury do wymaganego slotu:texture0
Takie błędy prawie w wszystkich semaforach:
VE197: Błąd składni w skrypcie „sbl_client.gs” dla dodatku <kuid:567093:46> "SBL 4 L Black"
TrainzBaseSpec::CacheScripts> ** GSC> Could not read file sbl.gs.
Could not read file sbl.gs. Sygnalizacja przejazdowa ma identyko, wszystko chodzi na skryptach Rbacha.
Takie błędy prawie w wszystkich semaforach:
VE197: Błąd składni w skrypcie „sbl_client.gs” dla dodatku <kuid:567093:46> "SBL 4 L Black"
TrainzBaseSpec::CacheScripts> ** GSC> Could not read file sbl.gs.
Could not read file sbl.gs. Sygnalizacja przejazdowa ma identyko, wszystko chodzi na skryptach Rbacha.
Takie błędy prawie w wszystkich semaforach:
VE197: Błąd składni w skrypcie „sbl_client.gs” dla dodatku <kuid:567093:46> "SBL 4 L Black"
TrainzBaseSpec::CacheScripts> ** GSC> Could not read file sbl.gs.
Could not read file sbl.gs. Sygnalizacja przejazdowa ma identyko, wszystko chodzi na skryptach Rbacha.
Nie masz aktualnych bibliotek.
Mam tą wersję, chyba jest najnowsza z tego co się orientuję, Wschodnioeuropejska sygnalizacja v5.3 - biblioteka skryptow 11.04.2020 <kuid2:263713:150005:1>
Wersja Tane SP4 105766
Ostatnio zmieniony przez Zmiennik115 12-02-2022, 10:16, w całości zmieniany 1 raz
A co to za semafory SBL? Bo nie kojarzę?
Jeżeli SBL na moich kuidach działa, to zwróć się do autora tych dodatków o zrobienie poprawki.
SBLka jest mojej produkcji model i textury moje aby tylko pod twój skrypt podpięte , w Trainz 2009 i 2010 wszystko prawidłowo działa aby tylko w Tane masa błędów praktycznie w 60% dodatków, no i jeszcze tak sygnalizacja ma takie same błędy jak napisałem powyżej, czyli to co korzysta z biblioteki Twoich skryptów.
Przepisałem config z pierwszego lepszego semafora o takiej samej nazwie z DLS i teraz tamte błędy już zniknęły a są dwa nowe:
VE62: Brak wymaganego kontenera „thumbnails”.
VE39: Tekstura „link_grey.tga” jest w jednolitym kolorze.
Masz jasne komunikaty błędów, to wysztarcz na nie zareagować.
Na brak, trzeba go dołożyć, lub usunąc wpis z cobfigu,
na jednolity kolor czyniąc go niejednolitym.
Proste, łatwe i "przyjemne"...
Ok, tylko jak wpisywałem błąd w Google to owszem wyskakiwał temat na forum PTT ale nie było rozwiązania tego błędu, czyli mam stworzyć nowy plik textury o takiej samej nazwie tylko w małej rozdzielczości odpowiadającej dla Trainz?.
Kolego,
ciężko otworzyć bezbłędny jakikolwiek dodatek i porównać configi w sekcji thumbnails?
Zobaczyć jaka teksturka jest w nich ujęta, poszukać jej w folderze dodatku, sprawdzić jaką ma rozdzielczość i format... i skopiować to czego brakuje do tego co naprawiasz?
Zajmie to tylko max pięć minut.
Ok, tylko jak wpisywałem błąd w Google to owszem wyskakiwał temat na forum PTT ale nie było rozwiązania tego błędu, czyli mam stworzyć nowy plik textury o takiej samej nazwie tylko w małej rozdzielczości odpowiadającej dla Trainz?.
Google sroogle. Wystarczy poszukać na forum:
http://trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=12122
Trzeci od dołu post Railwoja. Temat miniaturek jest ostatnio wałkowany raz na tydzień. Minimum samodzielności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach