FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zawieszanie gry
Autor Wiadomość
danielxx1 
user


Wiek: 46
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Gliwice
Wysłany: 07-11-2021, 17:33   Zawieszanie gry

Witam, od niedawna przesiadłem się na TRS19 no i pytań oraz problemów jest masa, ale jednym z pierwszych bolesnych problemów jest następujący, otóż przy włączeniu świateł pełnych w jakiejkolwiek lokomotywie cała gra się zawiesza, zatrzymuje, staje i nic tylko reset. Przy światłach przyciemnionych jest wszystko ok.
Czy miał ktoś podobny przypadek>
 
 
psed
trainz


Pomógł: 13 razy
Wiek: 70
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2021, 20:20   

Było na forum 1.09.2021. RBach odpowiedział mi na ten sam problem:

psed napisał/a:
Czy ktoś z Was Koledzy zna sposób na rozwiązanie tego problemu



"Otwierasz do edycji loka, patrzysz, czy skrypt jest niekodowany - plik .gs. Plik .gse to kodowany, z takim nic nie zrobisz.
Następnie otwierasz taki niekodowany skrypt choćby w notatniku. Plik gs to zwykły plik tekstowy, tylko z innym rozszerzeniem - możesz nawet tymczasowo zmienić mu rozszerzenie z .gs na .txt - tylko na koniec przywróć! :-)
W tymże pliku szukasz wierszy, które zawierają w sobie polecenie SetHeadlightState(tu-cos-tam) - usuwasz je. Całe wiersze. Będą dwa lub trzy w lokach, jeden w wagonach.
Zapisujesz, ewentualnie znów zmieniasz z .txt na .gs, zatwierdzasz całego loka w managerze. Jak nie wywali błędu - jesteś w domu :-)
Ważne - zawieszanie jest spowodowane tym poleceniem - i UWAGA - niektóre wagony też to mają w skrypcie!. Więc jeżeli po naprawie loka skład dalej nie chce jechać - sprawdź też skrypty wagonów.
To jest naprawa "na szybko". Oczywiście ostateczne rozwiązanie, to wydanie poprawionych loków przez autorów, ale wielu już się nie udziela i trzeba samemu.
Ostatnio zmieniony przez psed 07-11-2021, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
danielxx1 
user


Wiek: 46
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Gliwice
Wysłany: 07-11-2021, 20:56   

No to po-jeżdżone, większość loków ma kodowany plik GSE, trzeba wracać do TRS10 tam wszystko śmiga. No i oczywiście dzięki za info.
 
 
danielxx1 
user


Wiek: 46
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Gliwice
Wysłany: 07-11-2021, 21:13   

Żałuję tylko wywalonej kasy na tą grę.
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 07-11-2021, 21:38   

Słabe podejście. O ile faktycznie żałuję hajsu wydanego na wersję na steamie gdzie nie mam kontroli nad grą to już wersja z własnym instalatorem to był strzał w dychu.
Pewnie, przy imporcie z TS10 gra wyleciała z dysku na kilka dni bo nic nie wyglądało i nic nie działało. Później ponowna instalacja, samodzielne poprawianie dodatków, import już poprawionych przez kogoś i dzisiaj siedzę na TS19 i za żadne skarby nie wrócę do TS10.
Jest trochę roboty z tym ale idzie to ogarnąć. Zmarnujesz trochę życia ale jak ci zależy to cena wydaje się być odpowiednia. Jak nie jesteś ultrasem i fanatykiem Trainza to chyba faktycznie lepszy będzie powrót do TS10. Wiadomo co i jak, tematy oklepane i niemalże wszystko działa.
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-11-2021, 21:48   

W czym problem?
Naprawiasz jeden plik, po czym kopiujesz go do pozostałych loków - to raz.
W lokach ze skryptem kodowanym ten manewr też może się udać - to dwa.
A jak nie to podmieniasz skrypt i przystosowujesz config do wymagań nowego skryptu (głównie dotyczy to sekcji świateł w mesh-table, czasem wystarczy proste kopiuj-wklej)- to trzy.
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-11-2021, 22:04   

a cztery to czekać na poprawioną wersje, albo kody gry przez kangury, albo poprawione modele ;p
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
danielxx1 
user


Wiek: 46
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-11-2021, 20:13   

Może zbyt mnie poniosło z tym powrotem do 10-tki, spędziłem dzisiaj sporo czasu przy kombinowaniu ze skryptami no i udała się podmianka, ale jak pomyślę ile jeszcze trzeba będzie się napocić przy reszcie różnego rodzaju składników to aż mnie mdli. Nie wspomnę już o ilości pytań jakie się namnażają przy zabawie z tą wersją trainza.
Jedno pytanie dość istotne na tą chwilę to czemu niektóre budynki pomimo naprawy a nawet ponownej instalacji (też pomaga zauważyłem) są przezroczyste?, choć nie wykazują błędów.
Ostatnio zmieniony przez danielxx1 08-11-2021, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group