FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kabina SU46
Autor Wiadomość
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 25-12-2008, 16:02   Kabina SU46


Na początek pierwszy screen z postępu prac nad kabiną SU46. Prosiłbym o pomoc w zakresie tekstur i planów kabiny. Jak na razie kabina jest robiona tylko z kilku zdjęć z netu, więc nie jest w 100% realna i wymiarowa.
Jestem początkującym twórcą w gmax i przyznam, że tworzenie nie jest wcale trudne i zachęcam do korzystania z programu.
Z góry dzięki!
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1348
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-12-2008, 16:06   

Te okna to zbyt kwadratowe są.
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 25-12-2008, 16:10   

Jak mogę to wyeliminować?
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
14D40 ST44
super trainz
KUID:346914


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 451
Skąd: Czersk (Pomorskie)
Wysłany: 25-12-2008, 16:20   

Są zbyt kwadratowe i zbyt grube. Aby okna i nie tylko one, ale i inne elementy były zaokrąglone używaj Lini w zakładce "Shapes". Ja tego używam, rysując zaokrąglenia i wychodzą naprawdę dobrze. :)
Ostatnio zmieniony przez 14D40 ST44 25-12-2008, 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 25-12-2008, 19:32   

Teoretycznie główne elementy meshu kabiny są gotowe. Nie ma tylko zbijacza czuwaka i odluźniacza hamulca. Według tutki na World of Trainz ustawiłem poiny "a.throtle" "a.brake" "a.reverser"(czy jakoś tak). Ale nie wiem co dalej mam robić. Czy muszę ustawiać jakieś inne pointy, jak to potem skonfigurować, i co najważniejsze przydałyby się fototekstury. Jeśli nic się nie znajdzie to sam zrobię tekstury w paincie.
Pzdr.
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
zgred
znawca
freelancer


Pomógł: 25 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1328
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-12-2008, 19:47   

Hymm... trudno powiedzieć że główne elementy są gotowe. W zasadzie to ja tu widze tylko kilka boxów, cylindrów pare planów i jakąś tube. I wcale to do mnie nie przemawia. Żadnych większych szczegółów, popakowane to byle jak niładu ni składu. I jaki jej sens brać się za coś nie mając do tego pewnie prawie żadnych materiałów. No nie oszukujmy się, nie przeceniajmy swoich możliwości. Oczywiście chwali się chęci, ale proponuje zacząć od czegoś prostrzego, a nie po wydaniu "paczki" peronów lecieć na głęboką wode. To tyle z mojej strony.
_________________
www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Ostatnio zmieniony przez zgred 25-12-2008, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 28-12-2008, 17:26   

^Proszę o usunięcie spamu.
Kabina "dostała" pointy do nastawnika, hamulca, nawrotnika. Posiada już przełączniki do świateł, wentylatorów itp. dodałem przyciski zbijania czuwaka i odluźniacza hamulca oraz hasler. Na próbę myślę o tymczasowym wykorzystaniu tekstur z kabiny SU46 Kilanzioma. Wtedy oczywiście nie wydam kabiny, ale przetestuję kabinę w grze.
@Kilanziom: jeśli się nie zgadzasz to powiedz mi na PW.
P.S. Fotki może sam zrobię na DTK 2009 (jak będzie)
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
Ostatnio zmieniony przez SM50 28-12-2008, 17:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zgred
znawca
freelancer


Pomógł: 25 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1328
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-12-2008, 18:40   

Spamu ? No chyba sobie żartujesz... . Wyraziłem swoją opinie na temat twojego "projektu" a ty to za spam bierzesz? Jeśli nie wiesz co to znaczy Spam, bo widać nie wiesz to zapraszam do lekturki http://pl.wikipedia.org/wiki/Spam .
A tak wogóle to kabin do suki jest wsumie 3 o których mi wiadomo, i niewidze najmniejszego sensu brania się za kolejną.
Pozdrawiam.
_________________
www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Ostatnio zmieniony przez zgred 28-12-2008, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 28-12-2008, 18:51   

Tak, ale one nie mają animacji, tylko ta od Trzciny, ale ona jest słaba.
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
zgred
znawca
freelancer


Pomógł: 25 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1328
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-12-2008, 19:00   

Taa... to ja już widze jak ty robisz lepszą, bez planów, i jakich kolwiek materiałów i z poziomem rozkminienia GMax'a, jaki posiadasz. No ale nic, zabronić Ci jej robić nie moge i nie zamierzam. Mam nadzieję że nie zawracasz wszystkim czterech liter nadaremnie...
_________________
www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
 
 
 
14D40 ST44
super trainz
KUID:346914


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 451
Skąd: Czersk (Pomorskie)
Wysłany: 29-12-2008, 00:11   

SM50 napisał/a:
Tak, ale one nie mają animacji, tylko ta od Trzciny, ale ona jest słaba.


No tak, oczywiście twoja kabina będzie na pewno lepsze niż kabina HDM SM42 Sir_M'a. Nie ma to jak skromność. A ja już Ci mówię, że kabina i tak Ci nie będzie działać, bo same pointy nie wystarczą, trzeba jeszcze dużo zrobić w Gmax'ie, a potem druga bardzo ważna rzecz wpisy w configu. No, ale i tak życzę Ci skończenia tej kabiny. :)
 
 
 
Maki
zaawansowany
M.K.



Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 701
Skąd: Słubice
Wysłany: 29-12-2008, 09:47   

Maciek SU45 napisał/a:
SM50 napisał/a:
Tak, ale one nie mają animacji, tylko ta od Trzciny, ale ona jest słaba.


A ja już Ci mówię, że kabina i tak Ci nie będzie działać, bo same pointy nie wystarczą, trzeba jeszcze dużo zrobić w Gmax'ie, a potem druga bardzo ważna rzecz wpisy w configu. No, ale i tak życzę Ci skończenia tej kabiny. :)


I jesli chciałby coś a`la HDM, to znajomość skryptologii i samej gry jest bardzo cenna ;]

SM50 kolejna sprawa - człowieku, Ty się boisz ewidentnie krytyki. Jeśli tak bardzo Ci ona przeszkadza, po co pokazujesz coś na forum. To jest jasne, że jak coś dziobiesz i będziesz to chciał wydać, wówczas nie obędzie się bez oceny i krytyki twojego produktu przez innych użytkowników.
 
 
 
mnich3001 
Administrator

Pomógł: 33 razy
Wiek: 57
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 802
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-12-2008, 10:40   

No, mogą być też i pochwały, droga jeszcze daleka do produktu finalnego, ulepszać można latami.
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 03-01-2009, 21:03   

testowo zrobiłem teksturowanie kabiny i model wyeksportowałem do TRS. Napisałem config i tam mam działający nastawnik i kran główny. Nie działa mi nawrotnik (nie pokazuje się). Oto config.txt:
Kod:

kuid                            <kuid:246880:1020>
kind                            "interior"
category-class                        "ZI"
category-region-0                    "PL"
category-era-0                        "2000"
description                        "tut"
asset-filename                        "Kabina SU46"
username                        "Kabina SU46"
cameralist {
    camera0                        -0.984,0.332,1.2,0.051,-0.117
}
cameradefault                        "0"
mesh-table {
    default {
        mesh                    "kabina.im"
        auto-create                1
    }
    throttle_lever {
        kind                    "lever"
        auto-create                1
        mesh                    "throttle_lever.im"
        att                    "a.throttle_lever"
        limits                    0,8
        angles                    0.698,-0.698
        notches                    0,0.05,0.1,0.15,0.2,0.25,0.3,0.35,0.4,0.45,0.5,0.55,0.6,0.65,0.7,0.75,0.8,0.85,0.9,0.95,1
        notchheight                1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1
        radius                    0.2
        att-parent                "default"
    }
    reverser_lever {
        kind                    "lever"
        auto-create                1
        mesh                    "reverser_lever.im"
        att                    "a.reverser_lever"
        limits                    0,2
        angles                    0,-1
        notches                    0,0.5,1
        notchheight                1,1,1
        radius                    0.16
        att-parent                "default"
    }
    trainbrake_lever {
        kind                    "lever"
        auto-create                1
        mesh                    "automatic_brake.im"
        att                    "a.automatic_brake"
        limits                    0,4
        angles                    0,-3.4
        notches                    0,0.25,0.5,0.9,1
        notchheight                1,1,1,1,1
        radius                    0.15
        att-parent                "default"
    }
}
kuid-table {
}
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
MartinST43
trainz
martinst43


Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 351
Skąd: Włoszakowice
Wysłany: 03-01-2009, 22:57   

Spróbuj:
Kod:

    reverser_lever {
        kind                    "lever"
        auto-create                1
        mesh                    "reverser_lever.im"
        att                    "a.reverser_lever"
        limits                    0,2
        angles                    0.525, -0.525
        notches                    0,0.5,1
        notchheight                1,2,1
        radius                    0.2
        att-parent                "default"
    }


A jak to nie pomoze, to zobacz, czy dobrze dales algin pivota a.reverser_lever na model nawrotnika - najlepiej powtorz ta cala czynnosc od poczatku, zobacz tez czy model nawrotnika ma wyzerowane pozycje polozenia: x:0, y:0, z:0 Odtowrz na wszelki wypadek model kabiny Object Explorerem, aby sprawdzic czy nie ma zadnych bledow.
_________________
MD Leszno
MD Leszno w TRS
Lokomotywy spalinowe serii ST43
Ostatnio zmieniony przez MartinST43 03-01-2009, 23:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 08-01-2009, 20:48   

Marcin: Dzięki, pomogło. Teraz jeszcze jeden problem, jak się rozwiąże to pokażę kolejne screeny tym razem z gry
Kod:
    independantbrake_lever {
        kind                    "lever"
        mesh                    "niezalezny.im"
        att                    "a.independant_brake"
        limits                    0,32
        angles                    0,-1.45
        notches                    0,0.1,0.2,0.3,0.4,0.5,0.6,0.7,0.8,0.9,1
        notchheight                1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
        radius                    0.15
        att-parent                "default"

Tym razem kran pomocniczy, ustawienie na nowo pointów nic nie dało, mesh ok.
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
MartinST43
trainz
martinst43


Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 351
Skąd: Włoszakowice
Wysłany: 08-01-2009, 21:24   

Mmmm, zobacz moze w Gmaxie, czy oś obiektu jest wyrownana do osi świata. Moze byc tak, ze kran jest, ale go nie widać z powodu zle ustawionej osi. Zobacz: zakladka Hierarchy->Affect Pivot Only->Algin to World. Jeszcze zaraz pomysle, to dam edita jak cos jeszcze domyśle : P

@Edit: Moze masz ten sam problem co ja mialem: wybierz w Gmaxie obiekt tego hamulca pomocniczego, wybierz zakladke Utilites "młotek" -> Reset XForm. Tylko zapisz przed tym kabine.

@Edit2:
Kod:
    kran_pomocniczy {
        kind                    "lever"
        mesh                    "niezalezny.im"
        att                    "a.independant_brake"
        limits                    0,20
        angles                    0,-1.57
        notches                      0,0.1,0.2,0.3,0.4,0.5,0.6,0.7,0.8,0.9,1
        notchheight                1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
        radius                    0.15
        auto-create                1
        att-parent                "default"
    }


Sprawdz z takim wpisem, tylko wyrownaj wszystko.
_________________
MD Leszno
MD Leszno w TRS
Lokomotywy spalinowe serii ST43
Ostatnio zmieniony przez MartinST43 08-01-2009, 21:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 08-01-2009, 21:34   

To nic nie dało :(
ed:Teraz sprawdziłem zwykły przełącznik, co zrobić aby przekładał się na a nie obracał?
Kod:
    a.switch01 {
        kind                    "lever"
        mesh                    "przel.im"
        auto-create                1
        att                    "a.swith01"
        limits                    0,2
        angles                    -0.4,0.3
        notches                    0,1
        notchheight                0,1
        radius                    0.05
        att-parent                "default"
    }
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
Ostatnio zmieniony przez SM50 08-01-2009, 21:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 08-01-2009, 21:53   

Problem z niezaleznym rozwiązany, zostaje tylko ten przełącznik.
Marcin: Dziękuję Ci bardzo za pomoc. Większość udzielających się częściej tu userów zniechęcała by mnie do pracy niż pomogła. Dzięki wielkie!
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
margera
zaawansowany



Pomógł: 40 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 633
Skąd: Otwock
Wysłany: 08-01-2009, 22:06   

SM50 napisał/a:
Większość udzielających się częściej tu userów zniechęcała by mnie do pracy niż pomogła. Dzięki wielkie!


To się nazywa konstruktywna krytyka, a takową trzeba umieć przyjmować. Może czasem ktoś przesadzi, ale mówiąc Ci co robisz źle pomaga Ci, ponieważ wiesz co poprawić. Pomyśl sam, jak by wszyscy ochowali i achowali nad każdym dodatkiem to spoczął byś na laurach i wszystko robił na odwal. I wierz mi że nie jesteś pierwszym i ostatnim który otrzymał taką krytykę.
_________________
http://www.garnek.pl/margera/
 
 
MartinST43
trainz
martinst43


Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 351
Skąd: Włoszakowice
Wysłany: 08-01-2009, 22:06   

Jesli ma to byc przelacznik hebelkowy, to musisz oś obiektu dać na sam jego dól (ale oś musi być wyśrodkowana w "x" i "y" względem obiektu). Wyrownujesz os obiektu do osi świata, tak jak wcześniej podałem. Potem wchodzisz w zakladke Hierarchy->Link info i w "Rotate" zaznaczasz "ptaszkiem" (czyli blokujesz) osie y i z.
_________________
MD Leszno
MD Leszno w TRS
Lokomotywy spalinowe serii ST43
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 09-01-2009, 07:37   

ma to być przełącznik taki jak do świateł. Problem nie rozwiązany, zrobiłem tak jak powiedziałeś, ale nic to nie dało. Przełącznik obraca się.
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 12-01-2009, 22:44   


Co nowego. Mam problem z syreną - dżwignia jest, ale nie słychać dźwięku. config:
Kod:
    horn {
        kind                    "lever"
        auto-create                1
        mesh                    "syrena.im"
        att                    "a.horn"
        limits                    0,2
        angles                    0.525,-0.525
        notches                    0,1
        notchheight                1,2
        radius                    0.2
        att-parent                "default"

Pozdrawiam!
P.S. Problem z przełącznikiem nie rozwiązał się.
P.S. 2 Kto zgadnie jakie to miejsce?
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
Ostatnio zmieniony przez SM50 12-01-2009, 22:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Emil
user


Wiek: 35
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 50
Skąd: ze Skierniewic
Wysłany: 12-01-2009, 23:22   

WOW Naprawdę cieszymy się, że doskonalisz swoje umiejętności. Ale ziom ta kabina wygląda jak kredens babci po przejściu tornada. Zrób na początek coś prostrzego, kabina od Ls40 chyba najłatwiejsza jaka mi przychodzi na myśl. Jest lokomotywa ma nawet jakiś tam "erzac" kabiny, jeżeli zrobisz kabinę do Ls40 całe środowisko odda Ci honor. Nie jest to post z rodzaju tych "ZRÓB KABINĘ Ls40 bo inaczej nikt Cię nie będzie lubił" tylko po prostu zachęta do zaczęcia od czegoś łatwiejszego - nauczenia się podstaw. Ja też potrafię ustawić 15 boxów w gmaxie dostawić pointy napisać skrypt całość będzie wyglądała jak 3 drzwiowa szafa gdańska postawiona w namiocie na pomidory ale powiem - "HEJ ZROBIŁEM MEGA CZADOWĄ KABINĘ DO Ty2, NAWET PALACZ DZIAŁA" - tylko po co tak chałturzyć. BTW kabiny od SU46 są już 2 - po co trzecia....

PZDR EMIL
_________________
"...i przepustnicę ujął w dłoń
przeżegnał się, czapka na skroń
do pieca węgiel raz i dwa
już pary kłąb, już zawór gra..."
 
 
Gryszaq
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2009, 21:06   

Szczegół, że od jednej można oślepniąć, bo ma tak rozjaśniającie szyby i jedną teksturę na całe pudło, a w drugiej nawet nastwnik się nie rusza, a wszystkie półprzezroczyste obiekty nagle pojawiają się nam w środku przed szybą. Wyżej ktoś pisał o konstruktywnej krytyce. Nie napisałeś nic konkretnego. Bezczelnie pojechałeś pojechałeś po koledze, bynajmniej mu w żaden sposób nie pomagając. A ta cała wasza oszczędność jest chrobliwa. Ja mam np dobry komputer jak zapewne sporo innych użytkowników i naprawdę wisi mi czy lokomotywa jest oszczędna czy nie, aby dobrze wyglądała, a oszczędne lokomotywy nie wyglądają dobrze, szczególnie z bliska.

Emil napisał/a:
BTW kabiny od SU46 są już 2 - po co trzecia....

PZDR EMIL


Jak masz coś takiego napisać, to naprawdę wypchaj sobie pape dżemem i jej nie otwieraj więcej. Każda, KAŻDA kabina będzie lepsza od tych które w tej chwili istnieją. Tak wogóle mamy jeszcze trzecią kabinę Chestera. Gdyby nie tacy jak SM50 dalej byś nachrzaniał na tych białych kwadratach, które na początku poslkiego trsa istniały.


SM50 - nie przejmuj się tym patafianem. A konstruktywnie - nie za dobrze są rozmieszczone elementy w kabinie patrząc na ostatniego Twojego screena patrząc na szyby czołowe, ale śmiem przypuszczać, że to tylko przypadkowe przesunięcie teksury szyb. Korzystasz z jakichś rysunków technicznych?
Ostatnio zmieniony przez Gryszaq 14-01-2009, 21:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group