Wiek: 51 Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 54 Skąd: Toruń
Wysłany: 26-06-2014, 15:32 Obiekty scennery.
Witam Wszystkich. Mam taką prośbę do szanownych twórców modeli loków i wagonów. Czy ktoś byłby skłonny zrobić i wydać swój model lokomotywy, wagonu jako obiektu scennery? Chodzi mi o maksymalne odchudzenie modelu, zrobienie jakiś prowizorycznych wózków i dodanie pantografu do pudła modelu jeśli chodzi o lokomotywy. Chodzi mi głównie o to aby można było umieścić taki obiekt na dworcowych torach lub bocznicy. Wystarczyłyby dwa lub trzy takie loki np EU07 i trzy wagony osobowe. Piszę to z myślą o mapach tramwajowych, ale i na kolejowych na pewno by się przydały. To taka moja luzna propozycja, ale liczę na Waszą przychylność. Serdecznie pozdrawiam.
_________________ NIE MA TEGO ZLEGO CO BY NA DOBRE NIE WYSZLO.
Propozycja ciekawa. Podejrzewam jednak, ze twórcom będzie trudno znaleźć czas na 'psucie' modeli. Natomiast myślę, że jako modelarz mógłbyś wybrać interesujące Cię modele, wykonać pewną pracę samemu, a potem spytać autora konkretnego obiektu o zgodę na wydanie. O co chodzi: ja bym zrobił tak. Wziąłbym model wagonu i rozłożył na części. Główną siatkę wyrzuciłbym, a za nową główną robiłaby okrojona siatka LOD. Taki model zrobiłbym jako scenery. Ale co z wózkami? Z wózkiem zrobiłbym to samo - LOD0 wyrzucić, LOD1 jako główny (jeśli sa kolejne, usunąłbym). Wózek i jego texy wrzuciłbym do folderu wagonu, a odpowiednimi wpisami w config (punkty przyczepu wózków w wagonie są, więc do nich moznaby podpiąć mesh wózków). W ten sposób zrobiłbyś wagon - scenery na swoim kuidzie.
To jest teoria, bo nie mam 100% pewności czy technicznie jest to możliwe, ale bym spróbował.
[EDIT]
Zrobiłem próbę i tak:
- pudło jako scenery
- dodatki jako mesh library (wózki, pantografy, drzwi)
Wiek: 51 Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 54 Skąd: Toruń
Wysłany: 27-06-2014, 14:07
Dzięki za odpowiedz. Robiłem już obiekty scennery z modeli tramwajów i mam sprawdzone dwa sposoby. Pierwszy to wyrzucenie wszystkiego z wnętrza modelu a na teksturach okien umieścić foty okien bez kanału alfa. Wózki i pantograf osobno jako obiekty scenery. Drugi sposób to do odchudzonego modelu wozu dorzucić siatki wózków i pantografów tak aby tworzyły jeden obiekt i nie trzeba wtedy nic wpisywać w confing, bo wystarczy wtedy najprostrzy wpis w confingu, np.
Co do Twojej propozycji zrobienia we własnym zakresie takiego obiektu to brałem to pod uwagę, ale jedyny sposób jaki jest mi znany aby ingerować w siatkę jest konwert formatu .in do formatu .dxf za pośrednictwem 3dconventer aby potem importować do Gmaxa. Problem w tym że potem trzeba wszystko teksturować od początku. Ostatnio też zauważyłem że 3dconventer podczas konwertowania robi błędy gubiąc niektóre polygony. Od niedawna zacząłem bawić się w przeróbki modeli na obiekty scennery i może istnieje dogodniejszy sposób na który jeszcze nie wpadłem. :)
_________________ NIE MA TEGO ZLEGO CO BY NA DOBRE NIE WYSZLO.
Ostatnio zmieniony przez BATI1972 27-06-2014, 15:09, w całości zmieniany 2 razy
Ten sposób ingerencji jest zbyt głęboki jak na mój gust, tak więc konwersja przy pomocy tego programu wg mnie nie wchodzi w grę. Jedyne rozwiązanie 'na szybko', to to co Ci podałem.
Natomiast wyedytuj swój post i usuń maila, bo skończysz jak ja mam teraz (zakładając działalność gospodarczą podałem nieopatrznie maila i podano go na stronie urzędu!) - ostatnio dostałem 120 spamów w jednym dniu (!!!)
Wiek: 51 Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 54 Skąd: Toruń
Wysłany: 27-06-2014, 15:18
Dzięki za zwrócenie uwagi o mailu. :) Będę coś kombinował. Jeśli uda mi się coś sensownego zrobić to zapodam screeny w tym temacie i wyślę dodatek do autora modelu z prośbą o wydanie na stronce PTram. Pozdrowionka.
_________________ NIE MA TEGO ZLEGO CO BY NA DOBRE NIE WYSZLO.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach