Witam.
Od jakiegoś czasu dostosowuję mapę autora SP45-166 do realiów TS2010 :). Efekty poniżej oceńcie sami. Gotowy jest odcinek od Ostrowi Mazowieckiej do Małkini. Małkinia Treblinka już prawię też gotowy.
SU45-101 z osobowym 70222 do Ostrołęki
SU45-101 wraca z osobowym 70223 w kierunku Małkini
Przejazd przez ulicę Wileńską w Ostrowi Mazowieckiej
70223 opuszcza Ostrów Mazowiecką - widok z ulicy Wesołej
Widok z toru nr 5 na osobowy do Ostrołęki
Semafor wjazdowy K1/2 do Ostrowi od strony Małkini
Ulica Wileńska widok na bazę PGR
Kilometr 35,700 przejazd przez ulicę Wileńską
Krzyżowanie w Ostrowi Mazowieckiej
Charakterystyczna Fontanna w Ostrowi Mazowieckiej
Wskażnik W16 przed po Ostrów Maz. Miasto. Na wiadukcie ulica Armii Krajowej
Widok z ulicy Armii Krajowej w stronę po Ostrów Maz. Miasto
Pochmurny sierpniowy dzień na po Ostrów Mazowiecka Miasto
Wjazd na po Ostrów mazowiecka Miasto od strony Ostrołęki
Przejazd przez ulicę Dubois/Ugniewską
Widok z lasu na skrzyżowanie z Drogą Wojewódzką 672. W tle wieś Biel.
Polonez opuszcza wieś Biel. Po lewej po Biel
Taki tam widok z przystanku PKS
Widok na wieś Błędnica
Widok na most w Niegowcu nad rzeką Brok.
Ulica Kościelna w Małkini. W tle Zakład Wyrobów Azbestowo Cementowych
Widok z ulicy Ostrowskiej na głowicę rozjazdową pod nast. dysp. Młk
Widok z nast dysp. Młk w stronę Treblinki/Tłuszcza
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 19-02-2017, 20:05
Cóż powiedzieć, wygląda naprawdę fajnie i nie ma w sumie do czego się przyczepić, a przynajmniej nic nie zauważyłem (choć prawdę mówiąc screeny mogłyby być w trochę większej rozdzielczości, bo nie wszystko na nich widać). Są nawet kierownice w rozjazdach. Ew. można gdzieniegdzie na peronach dać trochę trawy, bo zwykle nie cała długość peronów jest w użyciu i końcówki bywają zarośnięte, ale to drobiazg. Trzymam kciuki za dalsze postępy
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 19-02-2017, 20:08, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-02-2017, 21:07
Dwie krótkie, ale możliwie treściwe uwagi:
-Dobór dodatków wydaje się dobry, ciekawy i właściwy, wydatnie podniosło to poziom projektu.
-Dobór tekstur (a raczej jego brak) wymaga poważnego dopracowania i uzupełnienia.
Wiek: 29 Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 22 Skąd: Katowice
Wysłany: 19-02-2017, 22:34
Faktycznie, aż tak nie zwróciłem uwago na teksturowanie. Mapa była robiona w TC więc jakość i dobór tekstur w obecnych czasach mocno odstaje niestety. Dziękuję za uwagi i biorę się za poprawki
Wujek082 zgoda jest :)
Ostatnio zmieniony przez ICkonduktor 19-02-2017, 22:41, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 20-02-2017, 09:32
Wczoraj tylko tak pobieżnie rzuciłem okiem, dzisiaj przysiadłem trochę dłużej nad tymi obrazkami i:
- jak wymieniasz drogi, to lepiej byłoby zrobić to całościowo, chociażby w celu pozbycia się alfy. Poza tym uważam, że warto wymieniać zagramaniczne dodatki na rodzime, jeśli są dobrej jakości (a często są przecież lepsze).
- wymień tablice stacyjne na nowsze (te z TrainzArt). Oczywiście poza tymi charakterystycznymi z Ostrowi, które Krzysiek (SP45-166) wykonał jako dedyki.
- zastanowiłbym się nad wymianą peronów ziemnych na rodzime (drstracha), ale te FMA nadal wyglądają nieźle - więc jak wolisz.
- jak już stosujesz żabki na rozjazdach, to wymień je na radkowe, które prezentują polski typ tychże.
- drutologia stosowana: Krzysiek zrobił pokaźny pakiet linii NN, który w moim odczuciu przewyższa pod każdym względem grabashowy, który był domyślnie zastosowany na tej mapie. Chyba warto wymienić. Bogdan natomiast zrobił pakiet SN, również wysokiej jakości.
- czy wymieniłeś latarnie na te nowsze (przeróbka grabashowych autorstwa Fatysa), które mają zastosowane corony? Jak nie, to warto to zrobić. W TS2010 wyglądają niebotycznie lepiej niż te z alfą.
Wiek: 29 Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 22 Skąd: Katowice
Wysłany: 20-02-2017, 11:49
Drogi już wszystkie wymieniłem. Lampy Fatysa są gdzieś już na połowie mapy. Niestety moduł podmiany nie pomaga w tym zadaniu :/. Krzyżownice od Radka są już na pozostałej części mapy montowane. A tak przy okazji bo mam problemy z siecią Bogdana. Czy istnieje opcja, żeby sieć można było rozciągać bez ograniczeczeń? Tzn sytuacje taką mam, że jak rozwieszam sieć 2-1 skos miedzy słupami to składa się ona z 2 skosów. Odległość między słupami niecałe 70 metrów więc trochę dziwne.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 20-02-2017, 12:08
@Konduktor Mapka fajnie się zapowiada. Radziłbym dać teksturę nasypu pod większe torowisko, a na skrajni dać wysoką trawę(np. Forest Summer Grass trackside 1 2x20).
Więcej nie zaśmiecam tematu.
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 20-02-2017, 12:57
70m to zasadnicza odległość między słupami na prostych odcinkach, a co za tym idzie na łukach będzie za duża. Raczej bym postawił gęściej słupy niż kombinował jak rozciągnąć druty :P
Niestety lampy Fatysa mają obrócone meshe w stosunku do grabashowych (chyba nie wszystkie, ale i tak jest to mocno uciążliwe). Pozostaje ręczne obracanie.
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 549 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2017, 13:02
Jeżeli się nie obrazicie za gołą (w połowie) Ostrołękę, to podrzucę chłopakowi tą wersję mapy, ku chwale PTT, niech przerabia i publikuje. Na chwilę obecną i tak nic sam nie wyrzeźbię, a odcinek Ostrów-Ostrołęka mam przecież gotowy. Łyso jest tylko przy samej stacji, ale to mocno chyba jakoś nie przeszkadza. Może on coś z tego wykombinuje. Ja się do TRSa nie dotykam dopóki nie zakupie sprzętu i nie zainstaluję jakiejś sensownej, działającej bez błędów i kilkunastogodzinnego naprawiania bazy wersji, bo mnie to na chwilę obecną czasowo i nerwowo przerasta.
Natomiast nie wykluczam paru dodatków scenery spod mojej ręki wkrótce bo mnie już nóżki świerzbią :P
Natomiast moje pytanie jest czy znalazłyby się nieco inne tory (jaśniejsze betonowe podkłady i podsypka)? Mapa odtwarza ok 1984/85 rok, wymiana toru głównego była 82/83, więc coś czystszego by się zdało :)
_________________ Odstawiony do zapasu długotrwałego.
Ostatnio zmieniony przez SP45-166 20-02-2017, 13:04, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 20-02-2017, 13:46
W razie czego mogę obfocić stację w Ostrołęce, by można ją było skończyć. Krzysztof, Ty jeszcze nie publikowałeś ostrołęckiego dworca i paru innych rzeczy (płoty i cieki wodne zwłaszcza), warto byłoby to wypuścić ;)
Krzyżownice od Radka są już na pozostałej części mapy montowane.
Jeżeli używasz moich w wersji trackside, to akurat one są tak wykonane,że da się 1:1 podmienić podmieniaczką, left za left, right za right. Robiłem je specjalnie na Jamal2mapę i on sam Jamal podmienił, donosząc następnie o pełnym sukcesie tejże operacji.Czyli wskoczyło idealnie za te niemce.
Wiek: 29 Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 22 Skąd: Katowice
Wysłany: 20-02-2017, 18:28
RBach napisał/a:
Jeżeli używasz moich w wersji trackside, to akurat one są tak wykonane,że da się 1:1 podmienić podmieniaczką, left za left, right za right. Robiłem je specjalnie na Jamal2mapę i on sam Jamal podmienił, donosząc następnie o pełnym sukcesie tejże operacji.Czyli wskoczyło idealnie za te niemce.
przed chwilą podmieniłem wszystko jest okej :).
Wujek082
-latarnie są stopniowo wymieniane. Niestety trochę czasu to zajmuje ze względu, że niektóre lampy są osobno a słupy osobno przez co trzeba dostosowywać wysokość.
-faktycznie drogi podmieniłem dzisiaj i wygląda lepiej :)
-sieć NN opanowana i wymieniona na nową
-co do tablic podmienione, ale potrzebuję info jak Polskie znaki wstawić
-Krzyżownice podmienione
-a co do peronów muszę zobaczyć co jest dostępne i przemyśleć
Kurcze kombinuje z tą siecią w Małkini ale chyba nic nie zdziałam i trzeba będzie trochę nakłamać :P
Wiek: 29 Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 22 Skąd: Katowice
Wysłany: 25-02-2017, 16:07
W związku z tym, że kolega Krzysiek podesłał mi całą mapkę prace ruszają od nowa na całym 90 kilometrowym odcinku Ostrołęka - Sokołów Podlaski. Mam taką prośbę do wszystkich. Brakuje 19 kuidów czy ktoś może posiada je w swoich zasobach? Większość jest od Sonego 25 jednak nie ma tego na jego stornie (na pewno jakaś nastawnia i jakieś ogrodzenia)
Nieznana lokalizacja: <kuid:102243:111844>
Nieznana lokalizacja: <kuid:102243:111882>
Nieznana lokalizacja: <kuid:102243:111885>
Nieznana lokalizacja: <kuid:102243:111886>
Nieznana lokalizacja: <kuid:102243:112049>
Nieznana lokalizacja: <kuid:102243:112053>
Nieznana lokalizacja: <kuid:102243:112055>
Nieznana lokalizacja: <kuid:-12:1018>
Nieznana lokalizacja: <kuid:346914:100005>
Nieznana lokalizacja: <kuid:389354:1625>
Nieznana lokalizacja: <kuid:404590:1136>
Nieznana lokalizacja: <kuid:83218:28013>
Nieznana lokalizacja: <kuid2:102243:111269:1>
Nieznana lokalizacja: <kuid2:102243:111270:1>
Nieznana lokalizacja: <kuid2:102243:111271:1>
Nieznana lokalizacja: <kuid2:102243:111273:1>
Nieznana lokalizacja: <kuid2:102243:111274:1>
Nieznana lokalizacja: <kuid2:102243:111891:1>
Nieznana lokalizacja: <kuid2:102243:111892:1>
Wiek: 29 Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 22 Skąd: Katowice
Wysłany: 16-03-2017, 22:42
Efektem ostatniej wycieczki do Ostrołęki jest całkiem bogaty zbiór zdjęć i informacji o stacji. Na pierwszy ogień poszła wagonownia. A dokładniej jej zachodnia część
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 17-03-2017, 08:57
Pamiętaj, że jak czegoś potrzebujesz z Ostrołęki, to ja jestem na miejscu - rozumiem, że teraz zdobyłeś sporo materiału, ale jakby czegoś zabrakło, to będziesz wiedział gdzie mnie szukać.
Wiek: 29 Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 22 Skąd: Katowice
Wysłany: 12-04-2017, 16:17
Na chwilę obecną prace trwają na każdym fragmencie mapy. Obecnie skończony jest odcinek mapy od Ostrołęki do Gucina. Odcinek Gucin Jelonki przechodzi drobne korekty kosmetyczne.
Efekt prac poniżej
Zbiorczy towarowy z Ostrowi Mazowieckiej do Ostrołęki wtacza się na stację Gucin. Widok z kabiny osobówki do Siedlec.
Budynek stacji Gucin
Widok na wieś i po Daniszewo
Budynek dworcowy w Daniszewie
Przejazd w Daniszewie
Gdzieś na szlaku
Jeden z wielu przejazdów przez Polne drogi
Kolejne mazowieckie kliamty
Wieś Gucin w prawo po Gucin w lewo Ostrołęka
Widok na po Gucin
Budynek dworcowy Gucin
Widok z Gucina w kierunku Ostrołeki
Wszelkie uwagi mile widziane a nawet wskazane ;). A przy okazji muszę się poradzić. Co zrobić z lasami? Czy ciągnąć je dalej w głąb i dopiero wstawić tło, czy tak zostawić. Oraz z terenami łąk itp/ Pokrywać w całości trawą spline?
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3925 Skąd: Opole
Wysłany: 12-04-2017, 17:08
Generalnie nie jest źle, dobrze idzie. Jedynie, jak co to słupki białe i biało-czerwone bym wkopał tana połowę tej wysokości co teraz, bo przy aucie wychodzi że sięgają pod krawędź szyby. Z kosmetycznych to jeszcze trawa na asfalcie i ewentualnie tutaj przy kibelku: http://trainzimage.pl/image/5ju daj trawkę ale tak obniżoną do -35-40 względem poziomu co by tak bardzo się to poszycie pod drzewem nie odcinało.
Co do pytania decyzja należy do Ciebie, jak zrobisz, tak będzie.
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 12-04-2017, 19:15
Fajnie to wygląda, bardzo dobry dobór dodatków i ogólnie czuć przyjemny klimat.
ICkonduktor napisał/a:
Co zrobić z lasami? Czy ciągnąć je dalej w głąb i dopiero wstawić tło, czy tak zostawić. Oraz z terenami łąk itp/ Pokrywać w całości trawą spline?
Myślę że jeśli chodzi o trawę spline to w zupełności wystarczy 20-30 metrowy pas po obu stronach torów, tak jak masz w tej chwili (tak wnioskuję ze screenów). Las w tej chwili też nie wygląda źle i wizualnie mu niczego nie brakuje. Także w sumie to nie wiem czy warto dodawać kolejne rzędy spline lasu i trawy. Nie mam tu na myśli wydajności, bo roślinność Bogdanowa jest na tyle lekka że nawet w dość dużych ilościach nie stanowi aż tak dużego obciążenia i nie powoduje dużych spadków wydajności, bardziej mam tu na myśli Twój czas. Bo pokrycie całości trawą 3D i "pogłębienie" lasów będzie Cię kosztowało bardzo dużo czasu który mógłbyś poświęcić na dopracowanie innych elementów mapy - przede wszystkim infrastruktury kolejowej (bo w sumie to o kolej tu chodzi :P), a potencjalny zysk z tego nie będzie duży - dodanie kolejnych rzędów drzew raczej nie poprawi jakoś drastycznie wyglądu lasu względem jego obecnej postaci. Moim zdaniem lepiej ewentualnie popracować trochę nad roślinnością w bezpośrednim sąsiedztwie torów - dodać jakieś drobne krzewy czy samosiejki, jakieś kolorowe rośliny kwiatowe czy choćby mimozę spline z paczki Bogdana albo inne gatunki traw z tej paczki, żeby nie były to tylko wielkie połacie trawy, można to trochę nasycić detalem. Mniej więcej coś takiego mam na myśli:
Taki efekt jest do osiągnięcia za pomocą zielska Bogdana przy nieszczególnie dużym nakładzie czasu i pracy. Ale to też jak sam chcesz, tak jak jest teraz też jest fajnie.
Bogata szata roślinna wzdłuż torów przyciąga wzrok i cieszy oko, odwraca tez jednocześnie uwagę od braku trawy 3D z dala od torów czy lasu zbudowanego z kilku rzędów drzew i tła.
A czas zaoszczędzony na uniknięciu "pogłębiania" lasów i pokrywania wszystkiego trawą 3D można przeznaczyć na coś innego, choćby dopracowanie infrastruktury :)
Takie moje zdanie, ale oczywiście zrobisz jak zechcesz :)
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 12-04-2017, 19:43, w całości zmieniany 15 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach