Dzięki pomocy i w szczególności cierpliwości Sonego, po kilkudniowej nauce gmax'a i photoshop'a powstał mój pierwszy dodatek do trainz'a. Jest to dedykowany do mojej linii 91 budynek nastawni dysponującej z Radymna. A wygląda to tak:
A tak wygląda oryginał:
Obiekt ma 70 poly i tekstury odpowiednio 512x512 na ściany i 128x64 na dach. Jeszcze muszę się pomęczyć z edycją napisu. No i co Wy na to moi drodzy ?
_________________ Linia 91 Dębica-Przemyśl - obecnie 70 km. W budowie stacja Munina.
Video
Tak najlepiej niech będzie 4x4... róbmy sobie pikselioze... porażka. A co do dodatku to jak na pierwszy twój wyrób to świetnie wyszedł ;)
_________________ www.14d40.pl - Sklep Miłośnika Kolei
www.trainzmarket.com - Dodatki do Trainz
Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Pomógł: 105 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5362 Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-2009, 17:28
Porażka nie porażka, może troche za-agresywnie powiedziane.
Przede wszystkim wyrazić należy że mega nieliczne grono ludzi którzy 'cokolwiek' robią powiększa się - fajnie. A druga rzecz to... tekstury.
Nie ma żadnej obiektywnej zasady co do używania tekstur, to decyzja modelarza, nie mniej są formy tzw. 'optymalizacji'.
Należy tu przenosić po pierwsze metraż powierzchni jaką się mapuje na potencjalną teksturę, po drugie sprawdzać możliwości ukrotnienia tekstur, po trzecie stosowac małe tekstury bazowe uzupełnione dokładnymi teksturami detalicznymi.
Generalnie tekstura o wysokości 128 to miernik 'parterowy'. Obiekty o wysokości maksimum 3-4m całkiem nieźle wyglądają z teksturą 128, wyższe lepiej zbroić już w 256. Tekstury 512 i 1024 są raczej przewidziane dla dużych lub specjalnych obiektów, typu wielkie kamienice, duże dworce, hale fabryczne itp itd, gdzie jedna tekstura pokrywa wielkie powierzchnie. Dla takiej nastawni optymalne rozwiązanie to różne konwersje boku 256 pixeli.
Porażka nie porażka, może troche za-agresywnie powiedziane.